پروژه های بزرگ مدیریت ارتباط با مشتری باید طوری مدیریت شود که برای شرکت سودآور باشد، نه فقط این که وقت و بودجه صرف ارائه ی سامانه ی مدیریت ارتباط با مشتری شود.
ابزار مدیریت پروژه ی راهبردی به تازگی توسعه یافته است که به مدیریت ارائه ی سودهای تجاری کمک می کند. ابزار بنفیت دی پندنسی نت وورک (بی دی ان) پشت به پشت اهداف پروژه کار می کند تا تضمین کند که تمام تغییرات تجاری لازم انجام می شوند و همچنین راه حل های فناوری مدیریت ارتباط با مشتری تحقق می یابد.
بی دی ان معرف ابزاری مفید برای شناسایی تغییرات تجاری است که برای استفاده جدید از کارایی فناوری مدیریت ارتباط با مشتری لازم هستند. مدیران خواهان استفاده از این ابزار ممکن است آن را برای بررسی نمونه های کاری سایر صنایع مفید بدانند.
چنین نمونه های تحقیق مربوط به بی دی ان مستند هستند و در ارجاعات به این بخش فهرست شده اند. ساختار بی دی ان می تواند اغلب در دو یا سه کارگاه نیمه وقت توافق شود که به هر حال حوزه ی مشروح نیازهای فناوری اطلاعات مدیریت ارتباط با مشتری در این ساختار زمانی برای پروژه های پیچیده تر دست یافتنی نیست.
نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است. نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند. نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید
نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است. در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند. نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد. نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..