همه چیز در همان 3 دقیقه ی اول پس از ورود مشتری مشخص می شود
اولین و مهمترین کاری که باید بکنید این است که با مشتری با روی خوش و گرم سلام و احوالپرسی کنید و همان ابتدای کار، سر صحبت را با او باز کنید مشکل او را جویا شوید و بپرسید چه کاری از دست تان برمی آید تا برای رفع مشکل و رفاه حال او انجام دهید. با برخورد و رفتاری مناسب و دلسوزانه و برقراری ارتباط چشمی بجا و به موقع و تمرکز بر روی حرفهای مشتری، می توانید اعتماد او را جلب کنید و این باعث می شود که او همیشه تصویر خوب و مثبتی از شما در ذهنش داشته باشد.
فرض می کنیم که عملکرد شما در دقیقه ی اول درست و حساب شده بوده است. به این ترتیب خواهید دید که رفتار مشتری با شما کم کم تغییر می کند و بهتر می شود. ذهنیتی که در ابتدا نسبت به شما داشت عوض می شود. در همین حین، او ممکن است به محیط اطراف شما هم کنجکاوی نشان دهد. نظم و پاکیزگی محیط اطراف، طرز برخورد و رفتار شما با همکاران و مشتری های دیگر، آراستگی ظاهری شما و … همگی از عواملی هستند که روی دیدگاه مشتری تأثیر مثبت خواهند داشت و باعث آرامش و رضایت او خواهند شد.
در این دقیقه است که مشتری تقریباً به این نتیجه می رسد که دارد با فرد باصلاحیتی گفتگو و معامله می کند و این قضیه صبر و تحمل او را افزایش می دهد و اگر مشکلی هم وجود داشته باشد، آن را نادیده می گیرد یا تا برطرف شدن قطعی آن، حوصله به خرج می دهد.
نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است. نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند. نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید
نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است. در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند. نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد. نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..