https://www.bfn.ir/article/33217 جمع آوری اطلاعات در تحقیقات بازاریابی
نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

جمع آوری اطلاعات در تحقیقات بازاریابی

  • يکشنبه ۶ دي ۱۳۹۴
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 4779
  • RSS

جمع آوری اطلاعات در تحقیقات بازاریابی
روش های جمع آوری اطلاعات
1- روش مشاهده مستقیم
2- روش مطالعه ستادی و استفاده از آمار و ارقام منتشره
3- روش ارسال پرسشنامه به وسیله پست
4- روش تهیه پرسشنامه و مراجعه و مصاحبه حضوری
5- روش مصاحبه تلفنی
6- روش استخدام پانل
مشکلات جمع آوری اطلاعات
یکی از مشکلترین مراحل تحقیقات بازاریابی، مرحله جمع آوری اطلاعات است. پژوهشگران پس از طی آموزش های لازم و تمرین و مراجعه به همکاران مؤسسه تحقیقاتی ( اعضای پانل) بتدریج مهارت لازم را کسب می نمایند.
مهمترین مشکل در جمع آوری اطلاعات، مشکل فرهنگی و عدم اعتماد افراد جامعه آماری به پژوهشگران است. بسیاری از افراد تصور می کنند پاسخ دادن به سؤالات پرسشگران نوعی افشای اطلاعات خصوصی است و ملزم به این عمل نمی باشند. برخی از مردم در مواجهه با محققین اظهار می دارند، اول از دیگران بپرسند، چرا اول من باید جواب بدهم!. عده ای تصور می کنند پژوهشگران با دستگاه های مالیاتی ارتباط دارند یا از اطلاعات ارائه شده به زیان آنها استفاده خواهد شد لذا از پاسخ صحیح امتناع می نمایند.
از نظر روش گردآوری اطلاعات نیز میتوان مشکلات فوق را طبقه بندی و بررسی نمود.
در روش مصاحبه تلفنی، بعلت اشکالات مربوط به برقراری تماس و تعویض مکرر شماره تلفن ها و عدم امکان دسترسی به فرد مورد نظر و بالاخره این احتمال که ممکن است پژوهشگر با یک مزاحم تلفنی اشتباه گرفته شود، اخذ اطلاعات به سختی امکان پذیر است علاوه بر آن، این روش از صحت لازم نیز برخوردار نیست.
در روش مصاحبه از طریق ارسال پرسشنامه که در بسیاری از کشورهای دنیا معمول است تنها اشکال اساسی این است که از هر صد پرسشنامه که ارسال می شود و قبلاً تدارکات لازم از قبل تهیه پاکت پستی تمبردار انجام گرفته است بین 10 – 7 درصد پاسخ دریافت می شود. در این روش می توان از تغییر آدرس ها و عدم اطمینان نسبت به صحت عمل خدمات پستی بعنوان دو اشکال دیگر یاد کرد. در روش مصاحبه حضوری، فقدان کادر مجرب مصاحبه کننده، هزینه زیاد، عدم آمادگی فرهنگی خانواده ها و مؤسسات نسبت به پذیرش پرسشگران و بالاخره احتمال دریافت پاسخ های غلط بخاطر عدم آمادگی فکری یا شرم و حیا و بالاخره، ملاحظه کاری را می توان از جمله مشکلات بشمار آورد.


نویسنده : زهرا چنکوک

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟