https://www.bfn.ir/article/3118
باتل و آنگ با در نظر گرفتن چالش ها و پیچیدگی های ارزیابی بازده سرمایه گذاری های CRM (مدیریت ارتباط با مشتریان) رویکرد تبدیل مشتری بر اساس هزینه یابی بر مبنای فعالیت را معرفی کردند که در آن تبدیل مشتری به معنی اجرای فرآیند تبدیل ساختن مشتریان از بالقوه به مشتریان همیشگی است. در این مدل هفت مرحله ای مشتری به صورت زیر تغییر خواهد کرد:
از دیدگاه سازمان این مراحل توسط چهار صلاحیت CRM (مدیریت ارتباط با مشتریان) میسر می شوند:
بعد از تعیین مؤلفه های فوق باید از مفهوم هزینه یابی بر مبنای فعالیت در هر مرحله از فرآیند فوق استفاده کرد. به عبارت دیگر م بایست جریان هزینه و درآمد را برای هر گروه مشتری / بخش ضمن حرکت از مشتری محتمل به مشتری مدافع ردیابی کرد.
نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است. نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند. نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید
نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است. در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند. نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد. نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..