اجرای اصول مدیریت ارتباطات با مشتری در درون یک شرکت با توجه به فرهنگ سازمانی و سطح دانش موجود کار دشواری است ولی غیر ممکن نیست. کار زمانی پیچیده می شود که شما تولیدات خود را از طریق کانال های توزیع نظیر واسطه ها، خرده فروش ها، عمده فروش ها و توزیع کنندگان به دست مشتری نهایی برسانید. در این حالت اجرای بازاریابی تک به تک کار دشواری است.
امکان دارد اعضای کانال های توزیعی که با آن ها کار می کنید، کارآیی خود را در اثر رقابت و تغییر تکنولوژی از دست داده باشند. به طور مثال تأثیر تجارت الکترونیک یا مرکز پاسخگویی تلفنی مستقیم به مشتری بر امور تدارکات شرکت فدرال اکسپرس یک نمونه بارز است.
اگر رقبای شما به طور مستقیم با مصرف کننده نهایی ارتباط کاری دارند ولی شما از طریق واسطه ها و در یک ساختار سنتی توزیع کار می کنید باید کمی با دقت باشید. ریسک این حالت بالاست. فروش مستقیم به مصرف کننده نهایی، به نوعی کنار زدن تعدادی از اعضای کانال های توزیع است. از سوی دیگر بنابر دلایل کاملاً واضح و توجیه شده نظیر ضرورت تحویل محصول و انبارداری ناچار به استفاده از خدمات کانال های توزیع هستید، در این حالت احتمالاً باید از اصول بازاریابی تک به تک استفاده کنید تا روابط خود را با اعضای کانال های توزیع قوی و مستحکم کنید. شما باید به همکاران خود در کانال های توزیع کمک کنید تا با مشتریان نهایی شما ارتباط بهتری برقرار کنند. شما باید ابزار و منابع لازم را در اختیار آن ها قرار دهید تا محصولات و خدمات شما را بهتر، ارزان تر و کارآمدتر به دست مشتریان نهایی برسانند. شما از دو راه حل می توانید استفاده کنید یا کانال های توزیع را کنار بگذارید و یا روابط خودتان را با آن ها مستحکم کنید. انتخاب هر یک از این راه حل ها کاملاً بستگی به موقعیت کسب و کار شما دارد.
نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است. نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند. نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید
نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است. در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند. نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد. نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..