مدیریت ارتباط موثر با مشتری CRM
در فیلم مکس دیوانه، رهبر شروری به نام "ایمورتان جو" با قدرت و مقام بالا، خود را جاودانه می داند.
و با قدرت بی حد و حصر بر سرزمین حکومت می کند.
تا جایی که همه مردم او و پسرانش را حلال مشکلات خود می دانند اما زمانی که مکس، جاودانه بودن این رهبر شورشی را خدشه دار می کند، پرده فرو می افتد و همه قدرت و جلال و شکوه "ایمورتان جو" و پسرانش به یک باره از بین میرود.
مالکان کسب و کارهای بزرگ و قدرتمند در گذشته تنها اطلاعاتی را در اختیار مشتریان قرار می دادند تا به خواسته های خود برسند.
در گذشته مشتریان تنها اطلاعاتی را داشتند که شما در اختیار آنها قرار می دادید.
اما امروزه با دسترسی به اطلاعات پشت پرده از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی قدرت بی حد و حصر در دست مشتریان است.
- اطلاعات جمع آوری کنید
- اطلاعات ذخیره کنید
- اطلاعات آنالیز کنید
- موفق شوید
مشتریان بیشتر از خود شما درباره محصولات و خدمات شما و رقبای شما اطلاعات دارند.
مطمئن باشید قبل از اینکه به سراغ شما بیایند از منابع مختلفی کسب اطلاعات کردند از دوستان و آشنایان نظر خواهی کرده اند
به سایتها و انجمنها سر زده اند و نظرات کاربران زیادی را مطالعه کرده اند و حتی از ریزترین امور هم اطلاع دارند
اما نکته مهمتر این است که شما تنها نباید به گفتههای آنها در مورد کسبوکار خودتان توجه داشته باشید،
بلکه باید به گفته و نظرات آنها درباره رقبای خودتان هم توجه داشته باشید.
مدیریت ارتباط موثر با مشتری CRM تنها ارسال یک پیامک یا ایمیل به مشتری نیست.
مدیریت ارتباط با مشتری CRM در تمامی ارتباطات با مشتری فرصتی را فراهم می کند تا از مهمترین، ارزانترین و باارزشترین منبع اطلاعاتی که همان مشتری است اطلاعاتی بسیار مهم و با ارزش درباره خودتان رقیبانتان و دنیای کسب و کارتان بدست آورید.
اطلاع از اینکه آیا در حال اتخاذ تصمیمهای درست هستید یا نه، بسیار سخت و دشوار است.
به همین دلیل سود جستن از هر ذره اطلاعات که از طریق ارتباط موثر با مشتری در دسترس و اختیار شما قرار میگیرد از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.