https://www.bfn.ir/article/33228 آزمودن در فروش تلفنی
نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

آزمودن در فروش تلفنی

  • پنج شنبه ۱۷ دي ۱۳۹۴
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 2890
  • RSS

آزمودن در فروش تلفنی
در تماس های فروش رودررو ما توانایی خواندن علائم غیرشفاهی و مشاهده ی فواید مناسب برای مشتری را داریم. پشت تلفن، دانستن این که مشتری به راستی چه فکر می کند غیر ممکن است مگر این که شما به تکرار از روش آزمودن مشتری برای ایجاد واکنش در او استفاده کنید. از آنجا که تمامی واکنش ها تغییرهای قابل شنیدن نیستند، شما برای این که متوجه شوید مشتری هنگام پرسش های شما در ضمن بخش معرفی کالا کجاست، مشکل خواهید داشت و باید او را بیازمایید تا متوجه سطح پذیرش مشتری شوید. سود دیگر این فن این است که مشتری را در گفتگو نگه می دارید و وقتی او وارد صحبت شود شاید کمتر حواسش از مکالمه با شما پرت شود و در حین تماس به کار دیگری نپردازد.
شاید فرض کنید ویژگی تحویل در محل (ویژگی) بهره وری (فایده) را افزایش می دهد. مشتری می تواند فکر کند: برای من تحویل در محل اهمیتی ندارد. من تحویل در انبار را ترجیح می دهم. بنابراین این گونه نیست که هر سودی برای هر مشتری مزیت محسوب شود، مگر این که شما به طور خاص این فایده را به کار مشتری ربط داده باشید. اگر ما چیزی را فراموش کنیم مشتریان به ما یادآوری نخواهند کرد بلکه فقط توجه خود را به چیز دیگری معطوف می کنند.
آزمودن به ما اجازه می دهد متوجه شویم در کجا هستیم.
به این صورت در مورد آن فکر کنید: اگر شما برای پر کردن دندان به دندانپزشکی رجوع کنید، او آمپول بی حسی را تزریق می کند. آن گاه از شما می پرسد آیا هنوز درد دارید؟ اگر جواب مثبت باشد تزریق دیگری انجام می دهد. چنانچه شما به دندانپزشک نگویید که درد وجود دارد او تزریق بعدی را برای کاهش درد انجام نمی دهد. فن آزمودن به شما اجازه می دهد متوجه شوید مشتری نسبت به فایده ای که شما برشمرده اید چه احساسی دارد.
بگذارید به ویژگی تحویل در محل و فواید آن برگردیم به عنوان مثال صرفه جویی در وقت و افزایش بهره وری. آزمودن، ممکن است شامل پرسش های زیر شود:
هری، نظر شما درباره ی آن چیست؟
لنور، کی می توانید از این به نفع خود استفاده کنید؟
ویلیام، در مقیاس یک به ده، این چه اهمیتی برای شما دارد؟
چنانچه پاسخ مشتری به آن منفعت مثبت باشد شما اکنون به ارزش افزوده اید و اغلب می توانید فروش را در پاسخ به مشتری تمام کنید. نتیجه ی بررسی به شما می گوید در ارائه ی کالایتان بر چه چیزی متمرکز شوید. وقتی که چهار چوب ارائه ی کالا را بر این روش استوار می کنید، با حذف اعتراض ها خود را برای رسیدن به موفقیت آماده کرده اید. شما در سراسر معرفی، واکنش متقابل ایجاد کرده و کالایتان را به معرض فروش گذاشته اید. این بسیار فراتر از رویکرد تعریف از ویژگی یا تعریف از منفعت است، به ویژه پشت تلفن، که شما نمی دانید مشتری گوش می کند یا خیر.
چنانچه پاسخ مشتری منفی باشد واضح است که آن ویژگی و فایده، اهمیتی برای این مشتری خاص ندارد. آن گاه شما باید به ویژگی مهم بعدی بپردازید و فایده ی آن را در زمینه ی نیازهای مشتری تان شرح دهید. برای رسیدن به هماهنگی تلاش کنید نه این که بر ویژگی تأکید فراوان کنید و بکوشید مشتری را قانع کنید که ویژگی پیشنهادی شما مهم است. حتی اگر آن ویژگی با توجه به تجربه تان برای تمامی دیگر مشتریان اهمیت دارد، دست از متقاعد کردن بردارید و ادامه دهید. حتی اگر فکر می کنید مشتری ارزش آشکار این ویژگی را نمی بیند، ادامه دهید و روی یک مبحث نمانید. شما ممکن است با چسبیدن به یک موضوع موقعیت را خراب کنید، که به از دست رفتن فروش منجر می شود.
اهمیتی ندارد اگر تمام مشتریان به ویژگی خاصی ارزش می دهند. تنها نگرانی و توجه شما باید معطوف به این مشتری پشت تلفن باشد.
اگر شما همه را مثبت بیابید می توانید ادامه دهید تا سرانجام فروش، اغلب بدون هیچ اعتراضی ، به پایان برسد.


نویسنده : زهرا چنکوک

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟