https://www.bfn.ir/article/33209 قانون نردبان در بازاریابی
نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

قانون نردبان در بازاریابی

  • پنج شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 4305
  • RSS

قانون نردبان در بازاریابی
استراتژی مورد استفاده شما، به پله ای بستگی دارد که در نردبان روی آن ایستاده اید.
در حالی که، هدف نخست بازاریابی شما باید پیشگامی در ورود به ذهن مشتریان باشد، اگر در این کار توفیق نیابید، هنوز جنگ را نباخته اید؛ استراتژی هایی برای دست یابی به نام های تجاری وجود دارد.
همه محصولات یکسان ساخته نمی شوند. در ذهن مشتری، سلسله مراتبی وجود دارد که از آن برای تصمیم گیری استفاده می کند.
برای هر طبقه، در ذهن، نردبان محصول وجود دارد. در هر پله نردبان، یک نام تجاری قرار دارد.
استراتژی بازاریابی به تقدم و تاخر موسسه در نشستن در اذهان مردم، و در نتیجه پله ای یا رتبه ای که در آن قرار گرفته، بستگی دارد. البته هر چه که بالاتر باشد، بهتر است.ذهن آدمیان انتخابی عمل می کند. مشتریان در اتخاذ تصمیم نسبت به قبول یا رد اطلاعاتی که به آنها داده می شود، از نردبان ذهنی خود استفاده می کنند. به طور کلی، ذهن فقط آن اطلاعاتی را می پذیرد که با نردبان محصول در آن طبقه سازگاری داشته باشد. بقیه چیزها را حذف می کند.
نردبان محصول شما در ذهن مشتریان چگونه است؟ در این نردبان چند پله وجود دارد؟ پاسخ بسته به این است که محصول شما از نوع محصولات پر مصرف باشد یا کم مصرف. محصولاتی که مصرف روزانه دارند (نوشابه، خمیر دندان، غله) معمولاً پر مصرف اند و پله های بسیاری در نردبان آنها وجود دارد. محصولاتی که هر از چندگاه خریداری می شوند (وسایل منزل، چمدان، چمن زن) معمولاً نردبانشان فقط چند پله دارد.
محصولاتی که غرور و اعتبار فراوان فردی ایجاد می کنند (اتومبیل، ساعت، دوربین) نیز محصولات پر مصرف اند و اگر چه مقدار خرید آنها زیاد نیست، ولی نردبان پر پله ای دارند.
محصولاتی که به دفعات زیاد خریداری نمی شوند و تجربه ناخوشایندی به همراه دارند، معمولاً نردبانشان از پله های معدودی ساخته شده است. باطری و لاستیک اتومبیل، و بیمه عمر از این جمله اند. محصولاتی که فقط یک بار در طول زندگی خریداری می شوند و معمولاً خاطره بدی به همراه دارند، اصلاً نردبانشان پله ای ندارد.
بین سهم بازار  و جایگاه موسسه شما در نردبان ذهن مشتریان ارتباط وجود دارد. شما  معمولاً دو برابر سهم بازار، نام تجاری بعد از خود و نصف سهم بازار، نام تجاری بالاتر از خود را دارید.
نردبان یک قیاس ساده ولی اثر گذار است که به حل و فصل موضوع های پراهمیت بازاریابی کمک فراوانی می کند.پیش از شروع هر نوع برنامه بازاریابی، باید پرسش های زیر را مطرح کرد: جای ما در نردبان ذهن مشتری کجاست؟ بالاترین پله؟ پله دوم؟ یا شاید اصلاً روی نردبان نیستیم.
سپس باید اطمینان حاصل کرد که برنامه، با جایگاه موسسه در نردبان سازگار است.


نویسنده : زهرا چنکوک

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟