https://www.bfn.ir/article/33190 محیط بازاریابی یعنی چه؟
نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

محیط بازاریابی یعنی چه؟

  • يکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 5809
  • RSS

محیط بازاریابی یعنی چه؟
محیط بازاریابی یعنی مجموعه شرایطی که باید با توجه به آنها تصمیمات بازاریابی اتخاذ و عملیات بازاریابی اجرا گردد. این محیط، کلیه  کالاها و خدمات را در بر می گیرد و بی توجهی به آن می تواند باعث شکست تلاش های بازاریابی شود.
محیط بازاریابی به چهار محیط یا قلمرو کوچکتر قابل تقسیم است:
الف– محیط  سازمانی
ب-  محیط بازار
ج- محیط عمومی
د- محیط ناشناخته
محیط سازمانی، محیط داخلی بنگاه یا مؤسسه، قوانین داخلی، ضوابط و روابط حاکم بر آن، نوع تولیدات، رشته فعالیت، تقسیمات اداری، کارکنان، کانالهای توزیع (عمده فروشی، خرده فروشی، نمایندگیها)، ارتباطات اداری، حقوقی، خانوادگی و ... است.
محیط بازار، شامل تعداد خریداران، پراکندگی محلی آنها، قدرت خرید آنها، سلیقه، نیاز، تمایل و ترجیحات خریداران، سن، جنس، عادات و رسوم ایشان، تعداد مؤسسات رقیب، انواع تولیدات و کیفیت و قیمت آنها، انواع کالاهای مشابه و جانشین و قیمت ها و شرایط خاص آنها و دیگر خصوصیات و شرایطی است که به تبع وجود خریداران یا مشتریان و رقبا یا فروشندگان دیگر در بازار وجود دارد و آثاری از خود برجای می گذارد که می تواند فروش کالا یا خدمت بنگاه مورد مطالعه را افزایش یا کاهش دهد.
محیط عمومی به معنی شرایط کلی، ثابت، تغییر ناپذیر و غیر قابل کنترلی است که حاکم بر عملیات بازاریابی است. اگر قلمرو فعالیت های بازاریابی در محدوده ملی باشد، این محیط را محیط ملی می نامیم و اگر قلمرو فعالیت های بازاریابی از مرزهای ملی فراتر رود، این محیط را محیط بین المللی می خوانیم.
از مهمترین پارامترها یا عناصر محیط عمومی می توان به فرهنگ و عوامل معنوی مانند آداب و رسوم، اعتقادات، زبان، ارزشها، مذهب، قوانین و هنجارهای اجتماعی، تکنولوژی، پیشرفت یا عقب ماندگی فنی، سیاست، وابستگی یا سلطه پذیری، استقلال، توسعه یافتگی یا عقب ماندگی اقتصادی، جمعیت ( ترکیب سنی و جنسی، تراکم، پیری و جوانی)، سرمایه و دیگر متغیرهای کلان اقتصادی اشاره کرد.
محیط ناشناخته، پوسته خارجی یا قسمت فراگیر محیط است. عوامل این محیط هنوز برای بازار مبهم هستند و ممکن است بر اثر پیشرفت های فنی، تغییر و تکامل تکنولوژی، اختراعات، جریانات سیاسی، جنگها و کودتاها، اکتشافات علمی و ... آثار خود را در بازار ظاهر سازند.


نویسنده : زهرا چنکوک

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟