https://www.bfn.ir/article/23180 جايگاه بازاريابي در ساختار تشکيلاتي
نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

جايگاه بازاريابي در ساختار تشکيلاتي

  • چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 6675
  • RSS

جايگاه بازاريابي در ساختار تشکيلاتي
موقعیت و جایگاه بازاریابی در ساختار تشکیلاتی به مراحل تکاملی بازرگانی ارتباط دارد. در یک جامعه سنتی که بازرگانی تکامل نیافته است هدف نهایی یک بنگاه بازرگانی فقط کسب سود و استفاده از تفاوت ارزش خرید و فروش کالاست. در این حالت کالا بدون توجه عمیق و همه جانبه نسبت به نیازهای مصرف کننده تهیه و تولید می شود و طبیعتاً چون تعداد تولیدکنندگان دیگر و رقبا نیز محدود است، بدون اینکه مساعی سازمان یافته و همه جانبه ای لازم آید، کالا به فروش می رود و سود بنگاه حاصل می گردد. در این شرایط، یا در ساختار تشکیلاتی، واحد بازاریابی وجود ندارد یا اینکه بصورت شعبه یا دایره کوچکی زیر نظر مدیریت فروش اداره می شود.
به تدریج که رقابت حادتر یا فشرده تر می شود، برای تحصیل سود یا فروش بیشتر، کوشش های سازمان یافته ای لازم می آید و بنگاه تولیدی یا بازرگانی در می یابد که شعبه بازاریابی نمی تواند نیاز او را تامین کند. در این شرایط ایجاد واحد بازاریابی به صورت یک مدیریت و همتراز با مدیریت خرید یا فروش مطرح می گردد و طبیعتاً فعالیت های تحقیقات بازاریابی، تبلیغات، پیشبرد فروش، اعطای اعتبار به فروشندگان و ایجاد رابطه با عوامل شبکه فروش اهمیت پیدا می کند.
مرحله کاملتر در این تحولات، موقعیتی است که مدیران بنگاه اقتصادی در می یابند بازاریابی باید بعنوان یک حوزه معاونت همتراز با معاونت های اداری، مالی، بازرگانی، تولیدی و بالاخره تحقیق و توسعه یا طرح و برنامه در نمودار سازمانی دیده شود. در این موقعیت، معاون بازاریابی بنگاه تولیدی دارای وظایف استراتژیک است. او باید اهداف بلند مدت بنگاه را از نظر نوع تولید، مشخصات آن، بازار هدف، مشتریان بالقوه و بالفعل و ... شناسایی و برای دستیابی به آن اهداف، برنامه های کوتاه مدت را طراحی و اجرا نماید. بدیهی است در این شرایط، هدف بنگاه تولیدی نمی تواند فقط بدست آوردن سود باشد، بلکه انباشت سرمایه و گسترش دامنه فعالیت بنگاه و بعبارت دیگر،تبدیل شدن بنگاه به یک موسسه عظیم بعنوان هدف مطرح می گردد.
در حالت اخیر یعنی در وضعیتی که بساری از شرکت ها یا واحدهای بزرگ تولیدی یا تجاری دنیا به مقیاس وسیع و برای همه مردم کره زمین کالا تولید می نمایند، یعنی جهانی فکر می کنند، جهانی تولید می کنند و جهانی نیز توزیع می نمایند، فرد مسئول یا متصدی امور بازاریابی در این شرکتها در سطح جانشین مدیر عامل یا معاون اول او انجام وظیفه می کند و بر کلیه امور مالی، اداری، تولیدی، خدماتی، تحقیقاتی.... مؤسسه به طور کامل احاطه دارد.
 در وضعیت پیشرفته بازاریابی طبیعتاً قبل از اینکه تولیدی صورت گیرد، راجع به محصول، مشتری و شناخت نیازهای او تحقیقات کافی انجام می گیرد.
نتایج تحقیق، نوع تولید را مشخص می کند و به کمک اهرم های پیشبرد فروش، فروش در مقادیر قابل توجه تحقق پیدا می کند.
لازم به توضیح است که هدف انباشت سرمایه که در وضعیت قبلی، هدف نهایی موسسه بود، اینک هدف اولیه به شمار می رود و هدف نهایی، دستیابی به انحصار و تبدیل شدن به قدرت مطلق است.


نویسنده : زهرا چنکوک

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟