https://www.bfn.ir/article/23171 پیش بینی مقدار فروش
نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

پیش بینی مقدار فروش

  • يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 3944
  • RSS

پیش بینی مقدار فروش
یکی از مهمترین وظایف یک مدیر بازاریابی پیش بینی مقدار فروش در دوره آینده (ماه یا سال) در یک بازار معین یا در کل کشور است. تخمین مقدار فروش به کمک روش های کیفی و کمی انجام می شود.
روش های کیفی برآورد مقدار فروش به قرار زیر هستند:
الف: تخمین اقتصادی: یعنی مدیر بازاریابی با توجه به وضعیت فروش صنعت و سهم بازار خود، همچنین با توجه به شرایط اقتصادی مانند میزان تورم، بیکاری، افزایش مخارج، کاهش پس اندازها، سرمایه گذاری، صادرات، سطح عمومی درآمدها و ... میزان فروش بنگاه خود را حدس بزند.
ب: نظرسنجی از افراد خبره: یعنی مدیر بازاریابی با توجه به نظرات افراد خبره مانند دلالان یا عاملان شبکه عمده فروشی، عوامل شبکه خرده فروشی و حق العملکاران یا کارگزاران، میزان فروش خود را در سال آینده یا دوره آینده حدس بزند.
ج: نظرات افراد شاغل در بخش فروش: یعنی مدیر بازاریابی براساس نظرخواهی از روش های کمی پیش بینی مقدار فروش آینده را پیش بینی کند.
روش های کمی پیش بینی مقدار فروش به قرار زیر هستند:
الف: روش آنالیز (تحلیل) سری های زمانی
اگر بررسی آمار فروش چند سال گذشته مؤسسه نشان دهد که مثلا متوسط افزایش فروش سالانه 10 درصد بوده است، می توان فروش سال آینده را با افزایش ده درصد نسبت به فروش سال قبل تخمین زد.
ب: روش سال آخر
 در این روش، آمار فروش سال آخر (سال جاری)، مبنای پیش بینی فروش سال آینده است.
ج: روش میانگین ریاضی
در این روش، میانگین ریاضی چند سال گذشته مبنای محاسبه و تخمین مقدار فروش سال آینده قرار می گیرد.
د: روش تعیین خط روند
در این روش، خط راستی را از میان نقاط نشان دهنده فروش در نمودار (فروش) به گونه ای می گذرانند که کمترین فاصله را با هر کدام از نقاط داشته باشد و این خط را بنام خط کمترین مجذورات یا روند فروش می نامند.


نویسنده : زهرا چنکوک-کارشناس دپارتمان آموزش

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟