https://www.bfn.ir/article/23163 مذاکره در بازاریابی
نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

مذاکره در بازاریابی

  • چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 3242
  • RSS

مذاکره در بازاریابی
مسئولان یک بنگاه تولیدی یا بازرگانی، در مقام خریدار یا در مقام فروشنده، یک مذاکره کننده نیز هستند.هر فردی که در زمینه های تجاری فعالیت می کند، خواه ناخواه در شرایطی قرار می گیرد که باید برای متقاعد کردن طرف مقابل یا ترغیب او به خرید، مذاکره کند. در زمینه های تولیدی، خدماتی و سیاسی نیز همین وضع صدق می کند.
 مذاکره کننده باید دارای صفات، تواناییها و هنرهایی باشد تا بتواند ارتباطات لازم بین دو طرف معامله را برای رسیدن به هدف معین یا منافع مشترکی که طرفین خواهان آن هستند، برقرار نماید. بنابراین مذاکره بازاریابی مفهومی فراتر از یک واژه است و در حقیقت فرآیند، جریان یا برنامه ای است که خرید و فروش را همزمان به نتیجه می رساند.
مسئولان بازاریابی بنگاهها باید با فنون و روش های ایجاد ارتباط با مردم، رقبا، خریداران و فروشندگان آشنا باشند. در مذاکرات بازاریابی، آنچه مهم است، انجام صحیح فرآیند مذاکره به کمک ارسال صحیح علائم و پیام ها، درک صحیح شرایط خود و شرایط طرف مقابل و بالاخره دریافت پیام از طرف مقابل و نشان دادن واکنش مناسب نسبت به آن است.
تعریف مذاکره و ویژگی های آن
مذاکره، هنر رسیدن به تفاهم متقابل، از طریق چانه زدن و بحث و استدلال بر سر نکات اساسی است.
محور بحث و مذاکره بازاریابی معمولا قیمت، شرایط تحویل، مشخصات کالا، بسته بندی، گارانتی و ... می باشد.
به بیان دیگر، مذاکره مجموعه کنش ها و واکنش های طرفین معامله بر سر موضوعات مورد علاقه آنهاست و این مجموعه کنش ها و واکنش ها که شاید بهتر باشد آن را فرآیند بنامیم به مراتب فراتر از ارائه حضوری یک پیشنهاد و پذیرش یا رد آن است.
مذاکرات بازاریابی فرآیند کاملی از مراحل تعیین اهداف، شناسایی نقاط قوت و ضعف طرف مقابل، تعیین روش شناخت و درک شرایط، پیشنهاد، پذیرش، توافق و نتیجه گیری است.
ارکان مذاکرات بازاریابی
الف- اهداف
هدف مذاکرات بازاریابی برای هر کدام از طرفین نفعی است که از انجام داد و ستد حاصل می گردد. بدیهی است منافع مورد انتظار باید مشخص و قابل ارزیابی باشد.
ب- روش ها
مذاکرات بازاریابی نیز مانند سایر مذاکرات می تواند به روش های سخت و خشن، ملایم و یا منطقی صورت پذیرد.
ج- افراد
نقش شخص یا اشخاص مذاکره کننده، از آن جهت اهمیت دارد که دانش و بینش آنها، سن، جنس، عواطف و بالاخره مقام و موقعیت شغلی یا اجتماعی آنها، آثار متفاوتی بر ثمربخشی و موفقیت یا بی ثمری و شکست مذاکرات برجای می گذارد.
د- اطلاعات
هر مذاکره بر پایه اطلاعات استوار است.


نویسنده : زهرا چنکوک-کارشناس دپارتمان آموزش

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟