https://www.bfn.ir/article/13135 فنونی برای برخورد با اعتراض ها
نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

فنونی برای برخورد با اعتراض ها

  • دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 2854
  • RSS

فنونی برای برخورد با اعتراض ها
همان گونه که شما در کمد لباستان فقط یک دست لباس ندارید که هم برای مراسم تدفین آن را بپوشید و در هنگام توپ بازی، به فنون متفاوتی برای برخورد با اعتراض ها نیاز دارید.
فن پنج مرحله ای
1- هنگامی که اولین بار اعتراضی را می شنوید، ساکت باشید تا مشتری کل اعتراضش را بگوید و کامل کند- صحبت او را قطع نکنید. آنچه را مشتری می گوید یادداشت کنید. نوشتن به شما کمک می کند پایگاهی از داده ها در مورد اعتراضات کنونی داشته باشید و این امر تضمین می کند گزارشی از آنچه مشتری گفته در اختیار داشته باشید، بنابراین به نحوی مؤثر با تمام مسائل مطرح شده برخورد می کنید. این امر به ویژه اگر مشتری شما سؤالاتی بسیار فنی می کند که پاسخ دادن به آن ها به طور بالقوه می تواند مشکل باشد، یا اگر مشتری واضح و آشکار سخن نمی گوید، مهم است.
2- در پایان هر اعتراض مکث کنید (تا دو بشمارید). این مکث به مشتری شما می گوید که شما درباره ی سؤال یا عتراض او فکر کرده اید و نظر او برای شما مهم است. به علاوه، این مکث به شما وقت می دهد موضوع را برای خود روشن سازید و پاسختان را تنظیم کنید. می توانید انتخاب کنید از چه فنی و چه واژه هایی استفاده کنید تا به احتمال زیاد به فروش منجر شود. به یادداشته باشید که سررشته در دست شماست زیرا می دانسته اید که چنین اعتراضی مطرح می شود. شما آن را بارها و بارها شنیده اید و اگر هم نشنیده باشید، فرصت آماده کردن خود برای یافتن راه حل را فراهم کرده اید.
3- در کمال آرامش و خونسردی پاسخی بسیار سنجیده به اعتراض بدهید. مطمئن شوید تمام نکات را از مرحله ی یک رعایت کرده اید. چگونه این شخص بر اعتراض خود تأکید دارد؟ آیا طی تماس به اندازه ی کافی بر ارزش های کالای خود تأکید کرده اید؟ آیا مشتری تان را می شناسید؟ اگر چنین است، آیا این شخص به طور کلی عادت دارد که اعتراض کند؟ آیا اعتراض بهانه به نظر می رسد (اعتراض دروغین)؟
4- در پی گرفتن تأیید در این مورد که اعتراض به طور کامل برطرف شده است، باشید. پس از این که احساس کردید اعتراض را به نحوی رضایت بخش پاسخ داده اید، از مشتری بپرسید آیا قانع شده است؟ پاسخ او به شما باعث می شود متوجه شوید آیا به راستی اعتراض را پشت سر نهاده اید یا خیر.
5- اگر اعتراض به راستی پشت سرنهاده شده باشد، اکنون وقت تحقق بخشیدن به فروش و انعقاد قرارداد است. مذاکره عبارت است از فرصت فروش بیشتر و این فرصت می تواند در نتیجه ی اعتراض به دست آید.
فقط به عنوان یک پند برای آنانی که هنوز با اعتراض بر پایه ی عدم پذیرش برخورد می کنند می گویم: با اعتراض هرگز به صورت شخصی برخورد نکنید تا مشتری در واقع بگوید: من شرکت شما و محصولات شما را دوست دارم، اما شما هستید که دوستش ندارم.بنابراین با اعتراض به صورت شخصی برخورد نکنید، اعتراض اغلب در مورد شما نیست.


نویسنده : زهرا چنکوک-کارشناس دپارتمان آموزش

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟