https://www.bfn.ir/article/3107 چالش گوش دادن در فروش
نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

چالش گوش دادن در فروش

  • سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 3125
  • RSS

چالش گوش دادن در فروش
بررسی این که چرا ما در مقام فروشنده، اغلب از شنیدن مطالب نتیجه بخش کوتاهی می کنیم به ما کمک می کند این نقطه ضعف را به نقطه ی قوت تبدیل کنیم. گوش دادن هم مهارت است و هم نوعی امتیاز و دارایی.
متأسفانه اغلب ما به دلایلی چند که در ادامه می آید خوب گوش نمی کنیم:
  • شنیدن هرگز به صورت رسمی و به عنوان یک مهارت به ما آموزش داده نشده است.
  • مدت دوام دقت ما کوتاه است.
  • وقتی که پای تلفن هستیم چند کار انجام می دهیم.
  • ما بنا به اشتیاق خودمان مثل جاده صاف کن عمل می کنیم.
  • آن قدر متوجه پرسش بعدی خود یا اظهار نظرمان هستیم که به واکنش مشتری توجهی نداریم.
آشنا به نظر می رسد؟ اکنون برگردید و راجع به مدرسه فکر کنید.شما کلاس املا و انشا، تاریخ و ریاضی داشتید ولی آیا به یاد می آورید در کلاس شنیدن شرکت کرده باشید؟ اغلب مردم به چنین کلاسی نرفته اند. در ضمن آیا به یاد می آورید هیچ پاداشی بابت گوش دادن به آنچه معلم می گفت گرفته باشید؟
آن وقفه در آن دوران ممکن است سبب شده باشد به اجتناب از مهارت های بیشتر شنیدن خو گرفته باشید نه تقویت مهارت های شنیدن ممکن است حتی مدت ها تنفر و بی علاقگی نسبت به شنیدن را در عمل نسبت به کسی که به راستی به شما علاقه مند بوده است تشدید کرده باشید. حال همه می دانیم که نمی شود همه ی مشتریان به ما علاقه مند باشند!
اکنون به طور اجمالی به چالش های فروشی که شما هر روزبا آن ها روبه رو می شوید می پردازیم. امروز سال ها بعد از تمام شدن کلاس درس بزرگ ترین مهارتی که برای موفقیت نیاز دارید توانایی گوش دادن به مشتری است. بگذارید موقعیتی را که این امر شما را در آن قرار می دهد ارزیابی کنیم: شما هرگز دوره ی گوش دادن جدی را نگذرانده اید و بزرگ ترین مهارتی که نیاز دارید تا در کارتان موفق شوید گوش دادن است!
اکنون شنونده ای راهبردی شدن یک ضرورت است. برای نیل به این منظور شما باید بر دو چالش مهم غلبه کنید:
  1. چالش های بازدارنده – این ها چالش هایی هستند که می توانند جلوی شنیدن موثر را بگیرند و سبب شوند فروش را از دست بدهید. این چالش ها عبارت اند از گیج شدن و آشفتگی به دلیل انجام چند کار ناتوانی از تشخیص واکنش های مشتری نیاز به استراحت و خستگی.
  2. چالش های مربوط به شیوه ی نگرش – به طور کلی اغلب ما بیشتر به آن چیزی علاقه مند هستیم که می گوییم نه آنچه دیگران می گویند. ما بی صبرانه منتظر فرصت صحبت کردن هستیم به ویژه وقتی که حرف دیگری برای گفتن داریم و در مورد آن موضوع مشتاق هستیم.
هر دو گونه چالش چند عامل دارند و با کمی خود تدبیری به آسانی قابل رفع هستند.


نویسنده : زهرا چنکوک-کارشناس دپارتمان آموزش

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟