https://www.bfn.ir/article/3099 گام های طراحی موفق سیستم مدیریت ارتباط با مشتری
نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

گام های طراحی موفق سیستم مدیریت ارتباط با مشتری

  • يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 5692
  • RSS

گام های طراحی موفق سیستم مدیریت ارتباط با مشتری
گام اول: تجزیه و تحلیل نیازمندی ها
پروژه ی طراحی سیستم CRM با برگزاری جلسه ی بررسی و توافق بر سر اهداف و حیطه پروژه / کسب و کار شروع می شود.
در این گام باید وظایف زیر انجام شود:
  • برگزاری جلسه ای با مدیریت جهت بازبینی اهداف، شناسایی موانع و فرصت ها
  • بازبینی و مستندسازی فرآیندهای فعلی کسب و کار، فروش و خدمت به مشتری
  • ترسیم نقشه ی نیازها و فرآیندهای کسب و کار برای کارکرد نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
  • شناسایی گزارشات، درخواست ها، قالب های اسناد، تنظیم وقت و توزیع
  • شناخت شکاف ها و اصلاح آن ها، تهیه ی رویکرد راه حل، اخذ تاییدیه ی مشتری
  • شناسایی و مستندسازی نقاط یکپارچه سازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری با سایر سیستم ها
  • شناخت نیازهای کاربران راه دور برای دسترسی و همگامی
  • برگزاری جلسات طراحی اینترفیس با کاربر و مستندسازی طرح های اختصاصی سازی لازم
  • ارزیابی محیط فنی فعلی، تهیه ی توصیه های خرید / ارتقای سیستم
  • جمع آوری اطلاعات با در نظر داشتن نیازهای تبدیل داده ها
  • تعریف عمق و گسترده ی قالب های ارائه ی آموزش لازم به کاربر نهایی
  • مستندسازی سناریوها و الزامات تست پذیرش کاربر نهایی
  • تعریف نیازمندی های پشتیبانی بعد از استقرار برنامه
  • تهیه / ارائه ی مستندات مربوط به حیطه ی پروژه، طرح نهایی پروژه و بودجه بندی، اخذ تاییدیه
گام دوم: اختصاصی سازی و نمونه سازی
هدف این گام نصب نرم افزار و اختصاصی سازی آن برای هر دسته از نیازهای مشتریان است.این مرحله دربرگیرنده ی تست، انتقال داده ها و یکپارچه سازی با سایر سیستم ها نیز می باشد. نتایج این مرحله سیستم جامع مدیریت ارتباط با مشتریان است که تمام نیازهای سازمان را در حوزه ی کاری خود برآورده سازد. در این مرحله وظایف زیر اعمال می شوند:
  • استقرار سخت افزار، پایگاه داده ها
  • نصب نرم افزار و انجام تنظیمات ایمنی اولیه
  • تکمیل اختصاصی سازی اینترفیس با کاربر، جدول ها و جریان کاری پردازش
  • تهیه / تنظیم گزارشات و درخواست ها در صورت لزوم
  • اجرای هر گونه برنامه نویسی لازم جهت یکپارچه سازی با سیستم های قبلی
  • تست برنامه ی کاربردی و اخذ تاییدیه مشتری
  • تست ابزارهای انتقال داده ها و نتایج آن
  • تست توانمندی های دسترسی از راه دور
  • تهیه ی مواد آموزشی کاربر نهایی
  • تهیه ی سناریوها و مستندات پذیرش کاربر
گام سوم: استقرار برنامه
در این مرحله برنامه ی کاربردی طراحی شده در محیط خود قرار گرفته، کاربران نهایی آموزش می بینند، داده ها انتقال داده می شوند و تمام فرم های پذیرش نتایج کار تکمیل می شوند. در این مرحله وظایف زیر اعمال می شوند:
  • ارائه ی آموزش به کاربر نهایی
  • بازدید مجدد از روش های عملیاتی داخلی
  • اجرای تست پذیرش کاربر / آزمایش در اتاق کنفرانس
  • تصمیم گیری ادامه کار / توقف و آماده شدن برای خاتمه طرح
  • تدوین طرح پشتیبانی و معرفی تیم و ساز و کارهای پشتیبانی
  • اجرای کار انتقال و پاک سازی داده های نهایی
  • اجرای فعالیت های خاتمه کار
  • اجرا و در صورت لزوم ادامه کار بعد از فعالیت های خاتمه
گام چهارم: حسابرسی بعد از اجرا
این تلاش ها عموما دو تا سه ماه بعد از تاریخ شروع پروژه اجرا می شوند. در این مرحله باید وظایف زیر برآورده شوند:
  • انجام حسابرسی استفاده از سیستم
  • شناسایی فرصت های توسعه بیشتر
  • تهیه طرح و رویکرد
  • برگزاری جلسه ای با تیم مدیریت جهت ارائه ی یافته ها و پیشنهادات



نویسنده : زهرا چنکوک-کارشناس دپارتمان آموزش

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟