نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

بایدهای فروشنده خوب

  • دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 4182
  • RSS

بایدهای فروشنده خوب

فروشنده باید به حرفه خود ایمان داشته باشد

واقعیت این است که یک بخش مهم و قابل توجه از شغل فروشندگی را عشق و علاقه تشکیل می دهد و این که فروشنده عمیقا به کاری که انجام می دهد اعتقاد و باور داشته باشد. این نکته را نیز همواره به خاطر داشته باشید که قسمت عمده ای از موفقیت یک فروشنده را مهارت ها و توانایی های او شکل می دهد که در تمام سال های کسب علم و تجربه برای خود اندوخته است.

فروشنده باید برخورداولیه مناسب داشته باشید

فروشنده خوب باید ظاهر آراسته داشته باشد انسان ها از روی ظاهر است که قضاوت می شوند در برخورد اول ظاهر تمیز و آراسته خیلی می تواند تاثیر گذار باشد اگر ظاهر بد باشد مشتری شاید حاضر نباشد به حرف های شما گوش دهد چه برسد به اینکه یه شما اعتماد کند و محصول شما را خریداری کند.

فروشنده خوب باید از خودش توقع موفقت داشته باشد. از ادم های منفی گرا و همیشه ناامید که مدام حرف های منفی زده و از جمله اوضاع بازار خراب است بپرهیزید این انسان ها شما را دلسرد کرده و در ضمیر نا خوداگاه شما تاثیر منفی می گذارد.

فروشنده باید سمج باشد نه مزاحم

فروشنده خوب باید صبور باشد ولی در عین صبوری سمج هم باشد مانند کودکی که از بزرگترش چیزی طلب دارد و تا به خواسته اش نرسد دست بردار نیست.

فروشنده باید کار و محصول خود را دوست داشته باشد و به آن باور و ایمان داشته باشد و به محصولش احترام بگذارد وقتی خود فروشنده حاضر نیست از محصولش برای خودش استفاده کند و فکر میکنند بقیه جنس های رقبا بهتر است هیچ وقت نباید از مشتری انتظار خرید و اعتماد به محصولش را داشته باشد.

فروشنده باید منفعت خریدار و منفعت خود را در نظر بگیرد

یک فروشنده بایدعلاوه بر سود خود منافعت خریدار را نیز در نظر بگیرد. فروشنده ای که تنها به فکر کیف پول خوداست فروشنده حرفه ای نیست

بایدهای فروشنده خوب
فروشنده باید خریدار را متقاعد کند

فروشنده باید هنر متقاعد کردن مشتری را داشته باشد اما اگر صحبتهای فروشنده واقعیت نداشته باشد مطمئن باشید آخرین خرید مشتری خواهد بود و حفظ مشتری در شرکت شما به خطر خواهد افتاد

باید مشتری ها را دوست داشت برای انها وقت گذاشت به حرفها و درددل هایشان گوش داد اگر از چیزی یا از فرزندشان تعریف می کنند باید انها را تایید کرد هم دلی مهم تر از همزبانی است. باید راستگو و صادق بود از تملق و چاپلوسی زیاد و یا تعاریف اغراق امیز از محصول خود بپرهیزید. نباید کالا را فروخت بلکه باید تمایز را بفروشید نباید به مشتری باج و تخفیف زیاد داد زیرا ارزش محصول را پایین می اورد بلکه باید تمایزات محصول را با محصول رقبا برای او بگویید تا او تفاوت محصول شما را با رقبا درک کند باید علاوه بر فروشنده خوب بودن مشاور خوبی هم باشید.

از قدرت منشی ها غافل نشوید

ارتباط و روابط بلند مدت خود را با مشتری حتی پس از خرید از شما حفظ کنید.با منشی های شرکت ها ارتباط خیلی خوبی برقرار کنین به انها احترام بگذارید زیرا منشی ها نزدیک ترین افراد به مدیر عامل ها هستند و مدیر ها بیشتر از انها نظر خواهی میکنند و میتوانند خیلی زیاد روی رییسشان تاثیر بگذارند شما باید نظر منشی ها را جلب کنید.ویترین گردی کنید مدل های روز بازار محصولات رقبا را خوب ببینید و بهره برداری کنین هرگز علیه رقبا حرف نزنید بگوییید رقبا خوب هستند ولی ما بهتریم طول موج رفتاری متفاوتی با مشتریان داشته باشید

رفتار مناسب شخصیت مشتری داشته باشید

بسته به نوع شخصیتشان با انها رفتار کنین اگر شوخ است شما هم شوخی کنین اگر جدی بود زیاد مزاح نکنید با شخصیت های پدیداری که همیشه دوست دارن جایی بنشینن که همه را زیر نظر داشته باشند باید برونگرا رفتار کنین به چشمان انها مسقیم نگاه کنین هرگز سرتان را پایین نیاندازید.

با شخصیت های احساسی که از واژه های احساس میکنم و تصور میکنم و ... استفاده میکنند و صندلی نزدیک به شما را انتخاب میکنن باید لطیف و با احساس صحبت کنید با شخصیت های شنیداری از راه شنیدنشان ارتباط برقرار کنیند این شخصیت ها که موقع حرف زدن به شما نگاه نمیکنند و سرشان معمولا پایین است نباید مستقیم ذل بزنید اینگونه فکر میکنند می خواهید به حریم شخصیشان وارد شوید. به این افراد زیاد نزدیک نشوید و صمیمی نشوید.

از ایراد گرفتن های مشتری ناراحت نشوید ایراد گرفتن نشانه علاقه است برای مذاکرات حضوری برنامه ریزی کنین اگر او وقت ندارد شما بروید دفترشان از واژه های مزاحم شدم وقتتان را گرفتم بجایش از واژه خوشحالم که در خدمتتان هستم استفاده کنید زیرا در ضمیر نا خودآگاه مشتری این فکر پدیدار می شود که شما واقعا مزاحم هستین خیلی زود یا خیلی دیر سر قرار نروید چند دقیقه زود تر برسید تا فرصت آشنایی با منشی و دادن کارت ویزیتتان را داشته باشید.


نویسنده : نازنین دانشمند

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟