نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

بازاریابی تک به تک چیست؟

  • شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 5913
  • RSS

بازاریابی تک به تک چیست؟

بازاریابی تک به تک چیست؟

ایجاد و مدیریت رابطه با تک تک مشتریان (حتی با میلیون مشتری) بازاریابی تک به تک نام دارد. البته این رابطه شامل یک سری تعاملات، در گذر زمان است که با کمک انواع تکنولوژی کامپیوتر یعنی پایگاه داده ها، تعامل و تولید انبوه سفارشی می تواند رابطه ای را برقرار سازد که بتواند مشتری را کاملا بشناسد، زیرا اطلاعات وی در پایگاه داده های فروشنده قرار دارد و لذا قادر به جوابگویی نیازهای وی می باشد و این تعامل سر آغاز تعاملات بعدی و عمیق شدن رابطه مشتری و شرکت است لذا از این رابطه با عنوان رابطه یادگیرنده یاد می کنند.

هدف بازاریابی تک به تک

هدف بازاریابی تک به تک برخورد متفاوت با هر مشتری است. برای هر مشتری باید پیغام یا پیشنهاد متفاوتی ارائه کرد.

چهار مرحله لازم در فرایند بازاریابی تک به تک

  1. مشتری خود را بشناسید.(در قسمت فرایند اجرای برنامه بازاریابی تک به تک توضیح داده شد)
  2. مشتریان خود را از نظر ارزشی که برای شما دارند و از نظر نیازهایی که هر مشتری دارد متمایز کنید تا انرژیتان را صرف مشتریان با ارزش تر کنید.
  3. با مشتریان خود تعامل داشته باشید : برای اجرای برنامه تک به تک باید هزینه های ارتباط با مشتریان را کاهش داد و از این ارتباطات در جهت مستحکم تر کردن رابطه با مشتریان بهره گرفت. هر صحبت با مشتری باید در ادامه صحبت قبلی باشد و باید بتوان بازخورد تعاملی با مشتری برقرار کرد و از نیازهایش مطلع شد.
  4. بعضی از رفتارهای سازمان خود را با مشتری تطبیق دهید: این تطبیق از ارتباط با مشتری نتیجه می شود .یکی از حالات این ارتباط ، ارتباط با مشتریان تا پایین ترین سطح یعنی با تک تکشان است .

تفاوت بازاریابی سنتی با بازاریابی تک به تک

سنتی شاخص موفقیت، سهم بازار محصول است ولی در بازاریابی تک به تک شاخص موفقیت، سهم از تعداد مشتری است.
بازاریابی سنتی سعی دارد
مشتریان بیشتری برای محصولات خود پیدا کند، حال آن که بازاریاب تک به تک در پی پیدا کردن محصولات بیشتر برای مشتریان است. بازاریاب سنتی محصولاتش را را مدیریت می کند.در حالی که بازاریاب تک به تک مشتریانش را مدیریت می کند و مدیرانش مسوول پاسخگویی به رشد ارزشهای مورد انتظار این مشتریان طی زمانی که شرکت فعالیت می کند می باشند

یک مثال : اجرای بازاریابی تک به تک در شرکت 1-800 Flowers

جیم مک کن مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت 1-800 Flowers جیم مک کن قبل از اینکه به کار فروش گل بپردازد به اهمیت روابط با تک تک مشتریان پی برد او میگوید متوجه شدم برای رسیدن به اهدافم بهتر است با تک تک مشتریان ارتباط برقرار کنم نه با تمام افراد به صورت گروهی

جیم مک کن معتقد است که موفق ترین شرکتها آن هایی هستند که خدمات مشتریان را قبل از خدمات محصول به کار گیرند. او می گوید اگر شرکتی نتواند روی خدمات مشتریان متمرکز شود و به جای بهبود آن بر بهبود محصول کار کند در واقع کار بیهوده ای انجام می دهد. زیرا محصول قابل تقلید و کپی برداری است. تفاوت اصلی بین شرکت های رقیب، نحوه برخورد و خدمت رسانی به مشتریان است.

جیم مک کن به عنوان یکی از مدیران ارشد شرکت روابط فردی را شاخص مهمی برای موفقیت می داند شرکت 1-800 Flowers سالانه مبالغ هنگفتی را برای تبلیغات هزینه می کرد. جیم مک کن سود حاصل از فعالیتهای شرکت را صرف ایجاد و توسعه زیر ساختهای اطلاعاتی نمود تا بتواند از اطلاعات مشتریان تا آنجایی که امکان دارد نگهداری و استفاده کند. این سرمایه گذاری، باعث بهبود اثر بخشی عملیاتی و دستیابی به وفاداری مشتریان شد.
جین مک کن می گوید ما قادر هستیم نوع رابطه هر مشتری با شرکت و محصولات شرکت را شناسایی کنیم.

ما مشتریان خود را میشناسیم، می دانیم از طریق تلفن، کاتالوگ، اینترنت یا خرید از مغازه با ما کار می کنند.
درک الگوهای خرید مشتریان به ما اجازه می دهد که توزیع میزان موجودی های انبار و میزان ضایعات را کنترل کنیم. این روابط تک به تک به شرکت اجازه می دهد که بازاریابی مستقیم را نیز به اجرا درآورد.

به طور مثال شرکت از آنجا که می داند کدام یک از مشتریان چه نوع محصولی را به هنگام ارائه تخفیف خواهد خرید، لذا زمان حراج محصولات را برایشان ارسال می کند. این کار هزینه های سربار، بازاریابی مستقیم را کاهش می دهد و درآمد را زیاد می کند. تجارت الکترونیک حدود 10 درصد درآمد شرکت را به خود اختصاص داده و سهم این درآمد روز به روز در حال افزایش است.

جیم مک کن با افتخار اعلام می دارد که شرکت توانسته با موفقیت روابط تک به تک با مشتری را از طریق اینترنت ایجاد کند. مشتریان هم اکنون می توانند از طریق ادرس www.1800flowers.com می توانند به طور مستقیم از خدمات مشتریان استفاده کنند.مسوول خدمات مشتریان به صورت مستقیم و زنده به سوالات مشتریان پاسخ می دهد.

مک کن می گوید ما متوجه شدیم که مشتریان انتظار دارند سطح خدمات دریافتی از اینترنت کمتر از سطح خدمات روش های سنتی نباشد و هر شرکتی که به این نکته توجه نکند با از دست دادن سهم بازار مواجه خواهد شد.

شرکت 1-800 Flowers برنامه های آموزشی خاصی در خصوص بازاریابی تک به تک برای تمام کارکنان برگزار می کند تا اهمیت بازاریابی تک به تک را درک کنند و با کمک آموزش بیشتر پرسنل پیام بازاریابی تک به تک را در کل شرکت گسترش دهد. کارمندان بر مبنای توانایی ایجاد فضای روابط تک به تک با مشتریان پاداش دریافت خواهند کرد.

کارمندان متوجه شدند که پایه پرداختها و درآمدشان تحت تاثیر عملکرد شان در ایجاد رابطه تک به تک با مشتریان می باشد. مک کن با تمام مدیران و سرپرستان به همراه یک مشاور جلسات مستمر دارد و برگذاری جلسات ماهانه با کارمندان این اطمینان خاطر را به مک کن می دهد که تمام کارکنان امکان ارتباط تک به تک را با مدیریت ارشد دارند.


نویسنده : نازنین دانشمند






دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟