نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار

‫CRM چیست؟ (مفهوم CRM از 5 منظر)

  • چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 201
  • RSS

‫CRM چیست؟ (مفهوم CRM از 5 منظر)
تعاریف مختلفی از CRM وجود دارد که برخی توسط اساتید بازاریابی و ارتباطات و بعضا توسط متخصصان تکنولوژی ارتباطات و فناوری اطلاعات (IT) بیان شده است. عموما تصویر نادرستی از CRM وجود دارد که یکی از رایج‌ترین این دیدگاه ها، نگاهی صرفا نرم افزاری به این مفهوم گسترده است. در ادامه، در این مطلب به 5 مفهوم CRM اشاره می‌شود.

CRM یک فرایند است
به این دلیل که با خلق و بهره‌برداری از ارتباطات و تعاملات بین بنگاه‌های اقتصادی و سازمان‌های موجود یا مشتریان در بازار، به ویژه با کانال‌های توزیع، روابط بین خریدار و فروشنده را در طول زمان توسعه داده و تکامل می‌بخشد. CRM یک Process است، و قطعا Project نیست.

موفقیت CRM به توانایی بنگاه اقتصادی در شناسایی و پاسخ‌گویی به نیازها، انتظارات و ترجیحات در حال تغییر و تکامل مشتری بستگی خواهد داشت.

CRM یک استراتژی است
زیرا بنگاه اقتصادی را قادر می‌سازد پس از شناسایی و بخش بندی مشتریان، روی مشتریان بالقوه‌ی سودآور سرمایه‌گذاری و تمرکز نماید و بدین ترتیب زمان و هزینه خود را بر روی مشتریانی که سودآور نیستند و به مشتریان وفادار تبدیل نمی‌شوند، خودداری نماید. بدین ترتیب با محاسبه ارزش عمر مشتری (CLV)، نوع و مقدار منابع را برای یک رابطه‌ی خاص سرمایه‌گذاری معین می‌کند. موفقیت CRM به صحت و دقت ارزیابی و اولویت‌بندی بین مشتریان بالقوه سودآور و تداوم رابطه با آنان بستگی دارد.

CRM یک فلسفه است
زیرا دیدگاه، طرز تفکر، دانش و بینشی است که روی مشتریان تمرکز دارد و آینده‌ی کسب‌وکار را در گرو رابطه دوطرفه و سیال با مشتری می‌داند. بدین ترتیب CRM یک پروژه نیست و فلسفه‌ای است که حفظ مشتری را ناشی از ارتباطات می‌داند.

موفقیت CRM به وجود و اعتقاد بر مشتری‌مداری و مشتری‌گرایی، اهتمام در درک و اندازه‌گیری و پاسخ‌گویی به نیازهای روز و آمادگی برای تأمین نیازهای متغیر مشتری در آینده بستگی دارد.

CRM یک تکنولوژی است
زیرا دانش مشتری و تعاملات سازمان با او را به کمک نرم افزار و سیستم‌های اطلاعات مدیریت ترکیب و زمینه را برای تداوم رابطه شفاف، گویا و مداوم با مشتریان سودآور ایجاد می‌نماید.

موفقیت CRM به توانایی سازمان در طراحی، اجرا و یکپارچه‌سازی نرم افزارها و سیستم‌های اطلاعات مدیریت برای افزایش دانش از مشتری و توسعه تعامل با او بستگی دارد.

5 مفهوم CRM

CRM یک توانمندی است
زیرا سازمان یا بنگاه اقتصادی باید علاقه‌مندی و توانایی تغییر رفتار و تنوع تصمیمات بر اساس نیازها و درخواست‌ها و حتی ایده‌آل‌های مشتریان را داشته باشد و این توانایی یا قدرت تطبیق در مورد تک‌تک مشتریان و به طور مجزا باید صورت گیرد.

موفقیت CRM به مالکیت مجموعه‌ای از منابع ملموس و غیر ملموس بستگی خواهد داشت که سازمان را قادر سازد تا رفتارهای خود را در مورد هر مشتری سفارشی نماید و این انعطاف‌پذیری را به طور مداوم ادامه دهد.

نویسنده : فرنوش رئوفی






دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟