زندگی در پارتیشن ( بخش سوم)
اخیرا یکی از دوستانم ارتقای شغلی پیدا کرد، بنابراین به او یک پارتیشن اختصاصی دادند و دیگر نیازی نداشت که بخش زیادی از عادات زندگی و خورد وخوراکش را با دو هم اتاقکی سابقش شریک شود. او برنامه ریزی کرد که برخی تغییرات حرفه ای را در مکان جدید اعمال کند. هنگامی که او شروع به نقل مکان کرد، تصمیم گرفت تعدادی از وسایل مهم را در کشویی که دقیقا بین محل نشستن و لپ تاپش قرار داشته بگذارد. این کشو جایی بود که طراح و سازنده ی ساختمان برای نگهداری مدارک و عکسهای خاص در نظر گرفته بود. وقتی او برای یک لحظه نگاهی به محتوا کشو انداخت، چیز چندش آور و حال به هم زنی دید که باعث شد برای ترک آنجا عزمش را جزم کند. در آن کشوی کوچک، هزاران (و شاید میلیونها) تکه ناخن چیده شد قرار داشت، با دیدن این صحنه او آرزو کرد که ای کاش در کنار همان همکاران سابقش می ماند.
نکاتی که باید رعایت شوند:نوشتن یا گفتن جوک های قومیتی باعث اخراج او نمی شود، هر چند احتمال آن وجود دارد. کمترین ضرر انجام این کار، لطمه زدن به اعتبار حرفه ای تر است. این کار را نکن.در مراوده با کسانی که هیچ گاه موهایشان را تامرتب و آشفته نمی بینی احتیاط کن.اگر امورات شغلی ات خوب پیش نرود، همیشه زندگی خصوصی تو را تحت تاثیرقرار می دهد. این تأثیر را به حداقل برسان.با اعضای شرکت، به گردش دسته جمعی برو، ولی وقت زیادی برای این کار نگذار و برای مدت طولانی نمان.وقتی دسته جمعی با همکارانت برای انجام ورزش بیرون رفته اید، اجازه نده چنان به تو آویزان شوند که شلوارت پایین کشیده شود، همچنین نگذار که از تو مثل نردبان بالا بروند.بند شلوار، پاپیون، دامن کوتاه، چکمه ی گاوچرانی، انگشتر و جواهرات بزرگ همیشه توجهات را به سوی تو جلب می کنند. اگر نمی خواهی در کانون توجهات باشی اینها را نپوش.با متصدیان پذیرش خوش رفتار باش. آنها می توانند به تو کمک کنند و اگر از تو بدشان بیاید، می توانند ضربه بزنند.هرگز به محافظانت اجازه نده دوروبر رئیس و روسا بیلکند، حتی هنگام مسافرت و احوالپرسی.سعی کن با کسانی که در بخش روابط عمومی کار می کنند آشنا شوی و ارتباط بگیری. آنها با مدیریت، همنشینی و مراوده دارند.مدرک دانشنامه ات را در دفتر کار نصب نکن، مگر اینکه پزشک باشی.فرض را بر این بگذار که هیچ کس توان (یا تمایل) به راز داری نداری.سعی نکن دوست نزدیک افراد رده پایین و زیردست باشی. در یک روز کاری، هرگز در بیش از دو جلسه حضور پیدا نکن؛ زیرا در این صورت هیچ کاری را از پیش نمی بری.اگر به شیوه و روش درستی کار کنی، تقریبا هر روز می توانی از کار کردن لذت ببری.دنیا می تواند خیلی هم کوچک نباشد، با این حال بخش کوچکی از مردم اهمیت دارند.افرادی که همیشه نسخه های بدی می پیچند را بشناس و سعی کن از آنها دوری بجویی.هرگز توانایی مردم را برای بیان و انتشار تفسیرهای عجیب و غریب از چیزهایی که می نویسی، می گویی با انجام می دهی نادیده نگیر. حتی در دوران رشد و پیشرفت هم آگاهی از چگونگی مدیریت پرداختها و نحوه ی اتخاذ تصمیمات می تواند تو را غمگین و ناراحت کند.هیچ چیزی را در دفتر کارت به فروش نرسان، حتی اگر یک کلوچهی ساده باشد. رک و صریح باش، ولی ستیزه جو و پرخاشگر نباش.از بازیافت حمایت کن. از اسراف در مصرف کاغذ جلوگیری کن. نحوه ی لباس پوشیدن در محل کار، دانشگاه و کلیسا با هم فرق دارد. اینها را با هم قاطی نکن، در محل کار تمرکز تو باید بر پیگیری اهداف سازمانت باشد، نه راحتی خودت.تمام کارکنان - از جمله مدیریت - باید در هنگام حاضر شدن در سر کار سه چیز را بدانند: شغل من چیست؟ چطور کار می کنم؟ حضور من چگونه به دستیابی به اهداف سازمان کمک می کند؟ چشم اندازها، مأموریتها و اهدافی که بر روی کاغذ نوشته شده، به اندازه ی شناخت و آگاهی تو از کاری که قرار است اول صبح موقع آمدن به سر کار انجام دهی، اهمیت ندارد.وقتی تعداد زیادی تصویر و کاریکاتور نیش دار، تلخ و شکوائیه آمیز بر دیوار اتاقهای کارمندها نصب شده، حتما مشکلی وجود دارد. واژه ی ما خیلی قدرتمندتر از واژه ی آنها است. تکرار زیاد آنها باعث فریب و زیان دیدن سازمانها می شود. کسی معمولا نمی دانند آنها چه کسی هستند.گروههای کاری خودراهبر، خود به راهبری اساسی نیاز دارند.مدیریت قارچی که در آن، اطلاعات از کارکنان مخفی نگه داشته می شود و اطلاعات مزخرف و بی ربط در اختیارشان قرار داده می شود، هرگز موفق نخواهد شد. در چنین شرایطی کارکنان اشتیاق عجیبی پیدا می کنند که از واقعیت سر دربیاورند.جعبه ها و فایلهای کشودار فلزی را در فضاهای معمولی قرار بده، نه در دفتر کارخودت. هرچند بهتر این است اطلاعات مهم را در هارد درایو رایانه ات ذخیره کنی.هرگز جملاتت را با عبارت "من پیشداوری نمی کنم، اما... " شروع نکن. اگر در دفتر کارت با کسی قرار عشقی گذاشته ای، توقع نداشته باش مردم با خودت درباره ی آن حرف بزنند. ولی توقع داشته باش که با خودشان درباره ی آن حرف بزنند.اگر پیراهن گل دار و رنگارنگ پوشیده باشی، جاهای کمی هست که بتوانی خودت را در آنجاها مخفی کنی.اگر قصد دارند از تو برای چاپ بولتن شرکت عکسبرداری کنند و تو می خواهی در ژست خودت لیوان نوشیدنی در دست بگیری، دوباره فکر کن.برای تهیه ی هدایای شرکت خلاقیت به خرج بده. همه ی مردم سالنامه و ساعت دارند. به چیزهای دیگری فکر کن، مثلا یک قرقرهی ماهیگیری.هیچ کس علاقه مند نیست که از زندگی جنسی تو سر در بیاورد. در محل کار درباره ی آن حرف نزن.مشوقهای انگیزشی شیوه هایی برای پرداخت سهم افراد نیستند. آنها روشی برای ارتقای بهروری هستند.زنگ تفریح تقریبا برای همه ی کودکان جذابیت دارد. به تأثیر آن در محیط کار هم فکر کن.در مراسمی که شرکت برگزار می کند، هرگز عملی را انجام نده که دوست نداری از آن عکس بگیرند و روز دوشنبه در بولتن شرکت منتشر کنند. مراقب دوربینهای دیجیتال باش.پیچیدن بوی غذا در اداره نشانه ی فرارسیدن زمان استراحت است. گروهی ازکارکنان دور هم جمع می شوند و بو را دنبال می کنند.زیاد به دفتر کارت وابسته نباش و وقت زیادی را برای دکوراسیون و تزئین آن صرف نکن. جلسات صبحگاهی اغلب اثربخش ترند؛ زیرا اتفاقات کمتری رخ می دهند که حواسها را پرت کنند. همچنین هنوز کار زیادی تلنبار نشده و افراد از اینکه در جلسه نشسته اند، احساس عذاب وجدان نمی کنند. هزینه ی برگزاری این جلسات فقط زود بیدار شدن است.وقتی پشت تلفن خودت را به مریضی می زنی، توقع نداشته باش که همه باور کنند واقعا بیماری. یک اطلس جاده ها در محل کارت داشته باش. این به تو کمک می کند که بدانی خودت داری کجا می روی، دیگران دارند کجا می روند و چگونه برای یافتن مسیر برنامه ریزی کنی.اگر وسیله ای شبیه اسلحه را با خودت به سر کار می بری، باید انتظار اخراج شدن را هم داشته باشی.اگر فکر می کنی در محل کار به اسلحه نیاز داری، این شغل را رها کن و برو.هیچ چیز سریعتر از سیاست پیشگی و پارتی بازی (استثنا قائل شدن) روحیه ی افراد را تضعیف نمی کند.
نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است. نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند. نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید
نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است. در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند. نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد. نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..