در زمان رونق اقتصادی احتمالا تقاضای زیادی از سوی مشتریان خود دریافت می کنید. آنها محصول شما را می خواهند. هر دوی شما این را می دانید و ممکن است شما برای انجام کارها و پرداختن به مشتریان بعدی از میانبرهایی در چرخه فروش حرفه ای استفاده نمایید. در آن زمان اکثر مشتریان شما با این کار موافقند.
استفاده از میانبرها در بعضی حوزه ها، مانند عرصه های مالی یا بانکی، به احتمال زیاد باعث می شود شما در چشم دیگران فرصت طلب، و نه خدمتگذار، جلوه کنید. از این رو باید آنچه را که برای هر مشتری مناسب است انجام دهید. همیشه نیاز مشتری اهمیت دارد!
وقتیکه اوضاع بی رونق می شود، شما نیاز پیدا می کنید چرخه فروش را قدم به قدم و به ترتیب طی کنید و از مشتریان خود انتظار خواهید داشت برای تصمیمات خرید خود بیشتر تامل کنند. آنها ممکن است کالای شما را نیاز داشته باشند اما از هر نوع سرمایه گذاری مالی و زمانی بیم دارند. شما با صرف وقت آنها را از تصمیم شان مطمئن می سازید و با بیان مزایا و ویژگی های مورد علاقه آنها کمک می کنید از فکر خرید کالای شما احساس آرامش کنند.
در دوران سخت، ممکن است نیاز داشته باشید پیش از اینکه افراد نزد شما لب به سخن بگشایند و از نیازهایشان حرف بزنند و اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار دهند، وقت بیشتری را برای برقراری ارتباط و آگاه سازی آنها صرف کنید. یا ممکن است لازم باشد در صورتیکه مشتری شرایط ویژه محصول اولیه مورد درخواست خود را نداشته باشد، مهارتهای خود را بر هدایت مشتری به سوی محصولی اقتصادی تر متمرکز سازید. گاهی اوقات ممکن است مشتریان شما به زمان زیادتری برای انجام تعهدات نهایی خود نیاز داشته باشند، به این ترتیب باید مهارت خود را در تمام کردن فروش تقویت کنید. باید یاد بگیرید چگونه با دفع الوقت کردن، بی تصمیمی و ترس آنها مقابله کنید.
نهایت اینکه باید بدانید چگونه به نحوی موثر از تمامی مراحل یک چرخه فروش کامل استفاده کنید تا در این تجارت به موفقیت نایل شوید. – بدون توجه به اینکه در اقتصاد یا صنعت شما چه اتفاقی می افتد. این هفت مرحله عبارتند از: پیش بینی، تماس اولیه، احراز شرایط، معرفی، ابراز توجه، تمام کردن فروش و کسب معرفی های کیفی.
نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است. نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند. نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید
نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است. در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند. نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد. نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..