وقتی که یک شرکت تعطیل می شود مشتریان آن کجا می روند؟ این مشتریان ممکن است برای مدتی سرگردان شوند، مگر اینکه کارمندان فروش خوبی همچون شما تامین کننده جدیدی را به آنها معرفی کنند. آنها مجبور خواهند بود وقت و تلاش خود را برای یافتن منابع جدید صرف کنند. اگر با شرکتی کار می کنید که توانسته است خود را حفظ کند، تمام توان خود را برای جذب این گروه از مشتریان بکار خواهید گرفت. باید امیدوار بود شرکت شما بتواند برخی از برترین سلاح های فروش شرکت های رقیبی را که از رقابت بازمانده اند در اختیار بگیرد. اگر شرکت شما در جایگاهی نباشد که بتواند از عهده هزینه های جدید بربیاید اما خواهان این مشتریان باشد، ممکن است ایجاد شبکه با این فروشندگان جهت آغاز همکاری (یا دست کم دریافت اسامی چند مشتری خوب) برعهده شما باشد. ممکن است در همین حال بعضی از این مشتریان را بشناسید چون در گذشته نتوانسته اید با آنها تجارتی را آغاز کنید.
شاید شرکت شما بتواند به روشهای خلاقانه کارمندان فروش رقیب سابق خود را با پرداخت مزایای جانبی به سمت خود جذب کند به شرط اینکه آنها بتوانند آن تجارت را به سوی شما سوق دهند. بار دیگر در اینجا نیز اخلاق نقش بازی می کند و همه باید عادلانه بازی کنند تا دچار موارد قانونی و مشتقات آن نشوند.
شما چگونه به این مشتریان نزدیک می شوید؟ با دقت. امیدوارم آنها شما را پاسخی به دعاهای خود بیابند یا کسی که سوار بر اسبی سفید آمده است که تجارت را به انجام رساند. از آنجاییکه می دانند محدود و گرفتار شده اند، از اینکه با آنها ارتباط برقرار می کنید قدردانی خواهند کرد.
بعضی ها ممکن است، بسته به اینکه به چه دلیل تامین کننده آنها از تجارت خارج شده و اینکه تا چه حد از این امر متضرر شده اند، تا حدودی دست به عصا به تجارت با شما وارد شوند. آنها قصد ندارند تجارتی را با شرکت شما شروع کنند و شش ماه دیگر با وضعیت مشابهی مواجه شوند. آنها نیاز دارند مطمئن شوند شما به اندازه کافی در تجارت باقی خواهید ماند تا به واقع آنها را یاری دهید. آنها قصد ندارند هر لحظه به دیگران اعتماد کنند. برای کار کردن با این آدمها، به تلاش بیشتری برای جلب اعتمادشان نیاز دارید و ممکن است مجبور شوید با سفارشات کوچک آغاز کنید و ثابت کنید تا چه حد از عهده تامین نیازهای آنها بر می آیید.
یک ایده برای نزدیک شدن به آنها، کمی تغییر در استراتژی رفع – ایرادات با عنوان "آنها را به جای خود قرار دهید." با این رویکرد شما از آنها می پرسید اگر بجای شما یا شرکت تان بودند در این شرایط چگونه عمل می کردند: "آقای پارکر، مایلم به شما بگویم که من موقعیت شما را به خوبی درک می کنم – یعنی اینکه بخواهید به شرکت من تعهد بدهید، خصوصا با توجه به اینکه تازه از مشکلی که با مسئول پیش از من پیدا کرده بودید خلاص شده اید. اما من هیچگاه دقیقا در جایگاه شما نبوده ام. با توجه به آنچه که امروز می دانید، اگر شما مالک شرکت من بودید و با مشتری بالقوه ای مواجه می شدید که سابقه خوبی نداشته است، این وضعیت را چگونه حل و فصل می کردید؟ " و سپس منتظر شنیدن جواب می مانید. آقای پارکر به شما خواهد گفت مایل است چگونه با او او برخورد کنید. حال وقتیکه با او اینگونه برخورد کنید، تجارت او را بدست آورده اید.
نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است. نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند. نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید
نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است. در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند. نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد. نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..