یک دلیل ساده برای رواج استفاده از بازاریابی تک به تک وجود دارد. آن هم این است که توانایی این کار وجود دارد. دانش مدرن کامپیوتر این امکان را می دهد.
سه نوع تکنولوژی برای هر مؤسسه ای نیاز است تا بتواند به صورت بلند مدت و مستمر رابطه از هم آموزی با مشتری را برقرار سازد:
گوش دادن به مشتریان و به یاد آوردن گفته های آن ها نصف راه حل مشکل است. قدم بعدی عمل به اطلاعاتی است که از مشتریان کسب شده اند. این مرحله ای است که سبب می شود مشتری وارد یک فرایند و رابطه آموزشی با شما شود. از این پس برای مشتری تداوم رابطه خرید و فروش تسهیل می شود زیرا به جای تعریف مجدد رابطه با یکی از رقبای شما و تحمل زحمات آن و در نتیجه اتلاف وقت، می تواند به هدف خود برسد.
اصول بازاریابی تک به تک به قدمت تجارت در تاریخ بشر است. مطمئناً از اصول بازاریابی انبوه ریشه گرفته اند. تولید انبوه و بازاریابی انبوه در سالیان گذشته چنان هزینه هایی تولید و بازاریابی را کاهش داد که دیگر برقراری ارتباط مستقیم با تک تک مشتریان امکان پذیر نبود. پس از اختراع میکرو چیپس ها و گسترش تکنولوژی اطلاعات این امکان برای شرکت ها بوجود آمد تا هنر مدیریت ارتباطات با مشتری یا بازاریابی تک به تک را مجدداً تمرین کنند.
امروزه، چنانچه بخواهید شرکت خود را به سوی این گونه رقابت پیش برانید، ناچار هستید از تکنولوژی اطلاعات به صورت بهره ور استفاده کنید. اصول بازاریابی تک به تک را در ذهن خود نگه دارید و توجه کنید که این اصول ماهیت هر کسب و کار را تغییر خواهد داد. پس از توجه به این دو نکته سعی کنید که این اصول را پیاده سازید و برای این کار نیز از تواناترین و بهترین تکنولوژی های اطلاعات که می توانید بدست آورید استفاده کنید.
نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است. نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند. نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید
نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است. در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند. نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد. نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..