نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

سطوح سه گانه ی ارتباط با مشتری شاکی

  • دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 8185
  • RSS

سطوح سه گانه ی ارتباط با مشتری شاکی

مشتریان معترض کسانی هستند که از محصولات یا خدمات دریافتی رضایت ندارند و به دو دسته ی مشتریان معترض خاموش، و مشتریان معترض شاکی تقسیم می شوند. طبق تحقیقات، بیشتر مشتریان معترض، خاموش هستند و نارضایتی خویش را به بنگاه اقتصادی یا سازمان مربوطه اعلام نمی کنند و برای این عدم اعتراض، دلایلی دارند. اما نکته ی مهم این است که ایشان به احتمال زیاد با سازمان مربوطه قطع رابطه می کنند و ما می دانیم که هزینه های جذب یک مشتری جدید زیاد است. سازمان ها باید مواظب باشند که با عدم آگاهی از میزان خشنودی و ناخشنودی مشتریان، آنها را از دست ندهند. جذب مشتری مهم است، اما مهمتر از آن نگهداری مشتریان است که فقط با خشنودی حاصل می شود.

اما پنج درصد از مشتریان معترض، شاکی می شوند.ایشان عدم رضایتشان را از عرضه کننده ی محصول یا خدمت بر شرکت مربوطه عنوان می کنند و البته این جزو حقوق آنان است.


ارتباط با مشتری شاکی

ارتباط با مشتریان شاکی در سه سطح اتفاق می افتد:

سطح مبتنی بر واقعیت:

در این سطح باید بررسی کنیم که چه اتفاقی افتاده است. ازمشتری بخواهیم که موضوع را کامل توضیح دهد و خودمان با تمام وجود و بهره گیری از مدیریت نگاه، گوش دادن مؤثر، یادداشت برداری و زبان بدن به مشتری به صورت کامل توجه کنیم.

سطح حسی:

در این سطح باید از خودمان بپرسیم ما نگران چه هستیم؟ آیا نگران این هستیم که مجبور شویم به مشتری خسارت دهیم؟ در این صورت جای نگرانی وجود ندارد؛ چون تجربه نشان داده است این نه تنها خسارت نیست بلکه، نوعی سرمایه گذاری مؤثر برای حفظ و سفیرسازی مشتری است و نباید با ساده انگاری از پرداخت خسارت بحق؛ به مشتری خودداری کنیم و او را با رفتار غلط خود به خرابکار تبدیل کنیم و به نزد سایر مشتریان بفرستیم.

اما نگران این هستیم که مشتری را از دست بدهیم، این نگرانی مثبت است و نگرانی مثبت سازنده است و سبب می شود ما در دام غرور دچار نشویم. بهتر است صادقانه با مشتری رفتار کنیم تا او با جان و دل باور کند که هیچ گاه قصد و غرض خسارت زدن به او را نداشته ایم.


عضویت در کانال تلگرام آموزش AloCRM

سطح هویتی:

در این سطح ما به هویت و اعتبار و برند توجه می کنیم و با دیدن درست وضعیت موجود و تلاش برای تبدیل آن به وضعیت مناسب و در نهایت وضعیت مطلوب، از شرایط موجود برای ارتقای برند سازمان استفاده کنیم.


مشتریان ناراضی

یادمان باشد هدف، تمرکز روی رفتارهای گذشته نیست بلکه، تمام تلاش برای موفقیتهای بیشتر در حال و آینده است و خداوند تمام کائنات را معلم ما آفریده است.

خوب دقت کنیم حتی یک مشتری شاکی فرصتهایی را برای یادگیری ما مهیا می سازد تا از موضوعاتی که مشتریان دیگر به ما نگفته اند، آگاه شویم و رفتارهایمان را نیک و عالیتر سازیم.


نویسنده : زهرا چنکوک

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟