نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

کیفیت

  • چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 6667
  • RSS

کیفیت

تاریخچه کیفیت

یکی از اشکال قدیمی کیفیت به سه هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. در آن زمان، بابلی ها از استاندارد برای اندازه گیری کالا به صورت توافقی استفاده می کردند.

مطالعات نشان می دهد یک کارگاه ریسندگی (180 سال قبل از میلاد) دارای سه کارگر برای تهیه کتان، سه ریسنده، دو بافنده و یک ناظر بوده است. مشخصات فرآیند وجود داشته و بازرسی توسط ناظر صورت می گرفته است.

در قرن یازدهم میلادی در انگلستان قانون اصناف، حق بازرسی کیفیت کالای ساخته شده را به بازرسان کار می دهد تا بدین وسیله در مورد آن هایی که محصولاتشان مطابق با کیفیت لازم نیستند اعمال تنبیه کرده و برای کالای خوب مهر تأیید بزنند.

تست مرغوبیت کالا عملاً در سال 1456 میلادی از زمان هنری ششم جهت اطمینان از کیفیت کالا در انگلستان مرسوم گردید.


کیفیت

تعریف کیفیت

از کیفیت تعاریف گوناگون ارائه شده است. کیفیت را می توان ویژگی محصول یا خدمت در برآوردن یا حتی فراتر رفتن از انتظار مشتری تعریف کرد.

- دمینگ کیفیت را به میزان یکنواختی و یکسانی کالا یا خدمت مربوط با خواسته های مشتری تعریف می کند.

- جوزف جوران معتقد است کیفیت عبارت است از مطابقت کالا یا خدمت با کاربرد آن.

- فیلیپ کرازبی معتقد است کیفیت عبارت است از کار بی نقص یا خرابی صفر. کرازبی کیفیت را مطابقت یک محصول یا خدمت با الزامات از پیش تعیین شده، تعریف کرده است.


عضویت در کانال تلگرام آموزش AloCRM

- فیگنبام اعتقاد دارد کیفیت یعنی توانایی یک محصول در برآوردن هدف مورد نظر، که با حداقل هزینه ممکن تولید شده باشد.

- کیفیت چیزی است که به وسیله شرایط پویای بازار تحمیل و به وسیله مشتری نهایی تقاضا می شود.

- گاروین می گوید کیفیت مفهومی چند بعدی است و این ابعاد چندگانه منتهی به تفاوت دیدگاه ها دربارۀ کیفیت می شود که این مساله نیز بر ایجاد و اجرای کیفیت (عملیات کیفیت) اثر دارد. نتیجه عملیات کیفیت، برآورده شدن همه ابعاد مورد نیاز کیفیت و ایجاد قابلیت های رقابتی برای شرکت است.



ابعاد کیفیت

ابعاد هشت گانه کیفیت و تعریف آن ها از نظر گاروین به شرح زیر هستند:

  1.  عملکرد: ویژگی های مهم هر محصول و نیز هدف اصلی از تولید محصول یا خدمت را عملکرد گویند.
  2.  ویژگی ها: ویژگی های ثانوی محصول که تکمیل کننده کارکرد اساسی آن است، را ویژگی گویند.
  3.  قابلیت اعتماد: احتمال عملکرد بدون مشکل محصول بیش از دوره زمانی مشخص شده را قابلیت اعتماد گویند.
  4.  انطباق: درجه ای که ویژگی ها فیزیکی و عملکردی محصول، انتظارات مشتریان را ارضا می کند، انطباق نام دارد.
  5.  دوام: طول عمر مفید محصول، میزان استفاده مشتری از محصول قبل از خراب شدن یا نیاز به عوض کردن آن، دوام نام دارد.
  6.  قابلیت خدمت دهی: سهولت، سرعت، حساسیت و توانایی در ارائه ویژگی های خدماتی محصول، قابلیت خدمت دهی نام دارد.
  7.  زیبایی شناسی: ویژگی های حسی یا نمودهای ظاهری محصول. ویژگی هایی که به وسیله حواس بینایی، لامسه، بویایی و چشایی مشخص می شود، را زیبایی شناسی می گویند.
  8.  کیفیت درک شده: تصویر ذهنی، نام تجاری یا تبلیغ تجاری که در ویژگی های محصول و البته ارزیابی ذهنی آن موثر است را کیفیت درک شده گویند.

نویسنده : زهرا چنکوک

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟