اگرچه مدیریت تغییر برای تمام ابتکارات مدیریت ارتباط با مشتری صرف نظر از میزان ابتکار مدیریت ارتباط با مشتری لازم است، هنگام افزایش اندازه و پیچیدگی ابتکارات مدیریت ارتباط با مشتری ارتباط روز افزونی با مدیریت پروژه دارد.
مدیریت پروژه ی "مدیریت ارتباط با مشتری" شامل دو نوع پروژه می شود: نخست، جایی که گروه متخصص ها به طور موقتی دور هم جمع می شوند تا به پروژه ی خاصی با تاریخ تکمیل محدود رسیدگی کنند. دوم، آن جا که گروه میان کارکردی با ارجاع مدیریت مستمر ابتکارات مدیریت ارتباط با مشتری شرکت دور هم جمع می شوند ( برخی ممکن است بحث کنند که صحبت در مورد دومی هرگز صحبت از پروژه نیست، زیرا تاریخ تکمیل نهایی ندارد.)
پروژه ها مجموعه فعالیت هایی خاص هستند که برای ارائه ی نتایج خاص، اغلب در ساختار زمانی معین طراحی شده اند. پروژه های مدیریت ارتباط با مشتری موفقیت آمیز در برابر اهداف مدیریت ارتباط با مشتری مشتق از اهداف شرکت ارائه می شوند و باید پشتیبان و تکمیل کننده ی راهبرد کلی شرکت باشند. مدیریت پروژه ی "مدیریت ارتباط با مشتری" کارآمد ضروری است، زیرا بنابر تجارب، پروژه های مدیریت ارتباط با مشتری که فراتر از بودجه و مقیاس زمانی باشد، می تواند آسیب قابل ملاحظه ای وارد سازد.
درک کامل نقش خاصی که فناوری اطلاعات در تحقق مدیریت ارتباط با مشتری معین دارد برای آنان که پروژه های مدیریت ارتباط با مشتری را طراحی و اداره می کنند، الزامی است.
چندین دلیل برای استفاده از فناوری اطلاعات در مدیریت ارتباط با مشتری وجود دارد: تأمین کارایی ها برای ایجاد ارزش مشتری آن هم بیشتر از طریق دانش مشتری بهبود یافتا و بهبود تجربه ی مشتری یا کاهش هزینه. اگر سرمایه گذاری فناوری اطلاعات پیشنهادی در مدیریت ارتباط با مشتری نتواند در مورد سودهایی که به بار می آورد توجیه کند باید دوباره به دقت بررسی شود.
نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است. نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند. نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید
نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است. در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند. نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد. نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..