صرف نظر از بررسی ارزیابی آمادگی مدیریت ارتباط با مشتری مورد استفاده، بازده آن باید شناسایی فعالیت ها و اولویت های مدیریت ارتباط با مشتری خاصی باشد که باید به آن پرداخته شود. آن گاه این ها باید در بافت فرایند توسعه ی راهبردی در نظر گرفته شود. شرایط انفرادی شرکت ها، چگونگی تمایل آنها به در نظر گرفتن اولویت های کلیدی، مدیریت ارتباط با مشتری را معین می کنند. در بانکی که ما با آن کار می کردیم، دوازده گروه کارمندان، در فهرست ابتدایی در بیش از صد فعالیت و وظیفه شرکت داشتند که معلوم شد ارزش بررسی های مشروح تر دارند. آن گاه گروهی از مدیران ارشد این ها را ارزیابی و با استفاده از ماتریس طبقه بندی کردند.
سپس هر فعالیت به طور مشروح درنظر گرفته شد، در بررسی دقیق تر، برخی از آنها به یکدیگر مربوط شدند، بنابراین دوباره طبقه بندی شدند و تعداد چشمگیری با اهمیت کمتر، مردود شدند. در نتیجه ی این عمل تعدادی از فعالیت ها کاهش یافت و مسائلی که به نظر می آمد تأثیر زیادی بر تجارت دارند و به آسانی تحقق می یابند، به سرعت پرداخته شد، مجموعه ی شش پروژه ای که تحقق آن مشکل بود ولی به طور بالقوه تأثیر زیادی بر تجارت داشت، برای شش گروه نیروی کاری پروژه تعیین شدند.
مواردی که تحققشان سخت بود ولی برگشت مالی کمی داشتند باید به مرور زمان بر آنها نظارت می شد تا ببینید آیا اهمیت آنان در آینده تغییر می کند یا خیر. تعدادی از فعالیت هایی که تأثیر کم طبقه بندی شدند ولی به سادگی و به ارزانی تحقق می یافتند، این گونه در نظر گرفته شد که تأثیری مثبت بر روحیه ی کارمندان دارند.
ماتریس طبقه بندی مثل این می تواند سهم بزرگی در کمک به شرکت در ایجاد نگرش واضح بر اولویت های کلیدی اش داشته باشد. هر سازمان که برنامه ی مدیریت ارتباط با مشتری جدید و مستقل می خواهد باید آمادگی کلی خود برای تحقق آن و آنچه را باید برای آمادگی شرکت انجام دهد، در نظر بگیرد.
نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است. نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند. نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید
نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است. در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند. نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد. نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..