نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

پنج گام برای ارتباط با مشتری های دشوار

  • چهارشنبه ۹ تير ۱۳۹۵
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 2705
  • RSS

پنج گام برای ارتباط با مشتری های دشوار

یک مشتری دشوار می تواند حتی صبورترین و ماهرترین کارمندان بخش ارائه خدمات به مشتری ها را هم از کوره به در کند.یادگیری نحوۀ برخورد با یک مشتری دشوار می تواند این اطمینان خاطر را به شما بدهد که قادرید به تک تک مشتری هایتان به شکلی مؤثر کمک کنید.

رویارویی با مشتری ها ممکن است به چند دلیل دشوار باشد. ممکن است علت ناراحتی آنها اشتباه کردن در ارسال کالا توسط کمپانی تان، بروز وقفۀ زیاد در پردازش سفارش با درخواست و یا سرعت پاسخ گویی کم کمپانی باشد. همچنین ممکن است آنها روز بسیار بدی داشته اند و عصبانیت خود را سر شما خالی می کنند. صرف نظر از آنکه علت این مسأله چیست، اینکه آنها در آینده مشتریتان باقی بمانند یا خیر، کاملاً به نحوۀ پاسخ گویی شما در زمان عصبانیت آنها بستگی دارد.

دانستن اینکه چه چیزی بگویید یا چگونه مشتری های عصبانی را اداره کنید، از همان آغاز مکالمه همواره کار ساده ای نیست. اما راضی کردن یک مشتری عصبانی، ناراحت، خشن یا بی ادب تحت هر شرایطی امکان پذیر است. عملکرد شما در آرام کردن این گونه افراد است که باعث می شود یا راضی و خوشحال شوند و یا بر حس ناگوارشان افزوده شود.


ارتباط با مشتری های دشوار

به خاطر داشته باشید که دفعۀ بعدی که یک مشتری شکایت می کند، حتماً دلیل قابل قبولی برای آن کار دارد. البته گاهی اوقات هم با مشتری هایی مواجه می شوید که شکایتشان هیچ پایه و اساسی ندارد. شما می توانید از طریق نحوۀ اداره کردن مشتری های دشوار تحت هر شرایط به وجود آمده به شکلی زیرکانه باعث شوید تمام مشتری ها در پایان ارتباطشان با شما احساس رضایت و خرسندی داشته باشند.

سعی کنید در فرآیند پنج گامی زیر مهارت پیدا کنید تا خودتان را با اعتماد به نفس لازم برای اداره کردن هر نوع مشتری در هر شرایطی تجهیز نمایید.

گام اول: چه اتفاقی افتاده است: علت شکایت مشتری را مشخص کنید.

  •  به مشتری اطمینان دهید که قصد دارید به او کمک کنید
  •  جمله آغازین مشتری را دوباره تکرار کنید.
  •  به دقت گوش کنید.
  •  جزئیات کلیدی را یادداشت کنید.
  •  با مشتری همدردی کنید.
  •  کنترل خود را حفظ کنید.

عضویت در کانال تلگرام آموزش AloCRM

گام دوم: علت مسأله چه بوده است: علل اصلی بروز آن مشکل را مشخص کنید.

وقتی علت عصبانیت مشتریتان را دریافتید، گام بعدیتان این است که علل بروز آن مسأله را متوجه شوید.

  •  موقعیت را بررسی کنید.
  •  مشخص کنید که آیا اعتراض مشتری به جا است یا خیر.
  •  معذرت خواهی کنید.
  •  شرح ماوقع را توضیح دهید.

مشتری های دشوار

گام سوم: چه کار می توان کرد: موقعیت را تصحیح کنید.
  •  به مشتری بگویید برای حل مشکلش چه کاری می خواهید انجام دهید.
  •  بر کارهایی که می توانید انجام دهید تمرکز کنید.
  •  بهترین راهکار ممکن را پیشنهاد دهید.
  •  هرگز مشتری را سرزنش نکنید.
  •  با مشتری همدردی کنید.
  •  یک راهکار دوم هم ارائه دهید.
گام چهارم: چه می توان گفت : مشکل به وجود آمده را بپذیرید.
  •  از مشتری به خاطر اینکه به شما اجازه داده مشکل را حل کنید، تشکر نمایید.
  •  به مشتری بگویید برای اجتناب از مشکلات آتی چه کاری می خواهید انجام دهید.
  •  سعی کنید به نوعی مسأله را جبران کرده یا غرامت پرداخت کنید.
  •  به صورت تلفنی یا حضوری مسأله را پیگیری کنید.

گام پنجم: چه کاری باید انجام شود: نقاط ضعف را برطرف کنید.

  •  کارهایی که به اشتباه صورت گرفته اند را تحلیل کنید.
  •  سیاست ها و روال های کمپانی تان را بررسی کنید.
  •  هر چیزی که می توانید را تغییر دهید تا امور را بهبود ببخشید.

نویسنده : زهرا چنکوک

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟