مدیریت ارتباط با مشتری فرایندی میان کارکردی است. این دیدگاه مستلزم کار میان کارکردی و انتقال مهم، از ذهنیت قدیمی به نگرشی مشتری محور به دنیا است. مدیریت ارتباط با مشتری موفقیت آمیز مستلزم این است که اعضای اداره های مختلف مثل بازاریابی، فناوری اطلاعات و مدیریت منابع انسانی با هم کار کنند. تحقیق انجام شده در دانشگاه کارن فیلد درباره ی مدیریت ارتباط با مشتری بر اهمیت مجموعه ای از پیش شرط های واضح مورد لزوم برای مدیریت ارتباط با مشتری کارآمد صحه می گذارد. شکل ذیل نشان می دهد سازمان باید راهبرد بازاریابی مناسب، سامانه های فناوری اطلاعات و فرهنگی سازمانی داشته باشد.
از مواردی که ارتباط خاص با مدیریت تغییر دارد، شرایط فرهنگی و جو سازمانی هستند.این تحقیق چهار عنصر کارآمد مهم برای مدیریت ارتباط با مشتری را نشان می دهد.
در بسیاری سازمان ها تنش های درون کارکردی وجود دارد که مانع جو و فرهنگ سازمانی مشتری گرایی مثبت می شود و از همکاری میان کارکردی کارآمد جلوگیری می کند. برخورد و نگرانی بین اداره ها می تواند ناشی از دلایلی چند باشد که عبارتند از: تفاوت ها در زمینه ی فرهنگی یا حرفه ای، چشم اندازهای کاری، تصدی شغلی و سن در سطح درک شغل هایی که دیگران انجام می دهند. دیدگاهی که به خصوص برای پوشش چشم اندازها و نگرش های مختلف کارمندان در عملکرد های متفاوت مفید است، شبکه ای فرهنگی است که آن را گری جانسون، عضو فرهنگستان بریتانیا، توسعه داد.
این شبکه، ساختاری را برای بررسی فرهنگ سازمانی ارائه می دهد و تعدادی از سامانه های فرعی به هم وابسته را توضیح می دهد که عبارتند از:
که همگی در ارتباط با طرز تفکر یا سر مشق مجموعه ای از فرضیه ها و نگرش های مشترک سازمانی است و اغلب اعضای سازمان یا یک اداره، بخش یا واحد در آن ساختار، آن را اجرا می کنند.
تجربه ی ما بیان گر انشعاب قابل ملاحظه ای در ارزش های سازمانی و چشم اندازهایی است که اغلب بین اداره ی فناوری اطلاعات و اداره بازاریابی وجود دارد، یعنی دو گروهی که بیشترین ارتباط نوعی با تحقق مدیریت ارتباط با مشتری دارند.
نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است. نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند. نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید
نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است. در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند. نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد. نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..