نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

خصوصیات و مهارت های یک فروشنده موفق

  • چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 3375
  • RSS

خصوصیات و مهارت های یک فروشنده موفق

بسیاری از پرسنل فروش در شرکت های گوناگون، متاسفانه هیچ علاقه ای به شغل خود ندارند. ممکن است این مسئله بزرگترین دلیل برای درآمدهای پایین آنها در شغل مورد نظر باشد. آنها نمی دانستند که در فروشندگی مهم ترین مسئله، علاقه فرد است. شما اگر عاشق کار فروش نباشید و روز به روز از لحاظ دانشی یا مالی در آن پیشرفت نکنید، حتما در اتلاف زمان و انرژی خود پیشرو هستید.

علاقه قلبی به ماهیت فروش

علاقه مندی به فروش و یا هر شغل دیگری، خود یک مهارت به دست آوردنی است. اگر این خصوصیت در شما ضعیف است، سعی کنید با مقایسه آیتم های گوناگون زندگی اجتماعی خود از گذشته تا امروز، این خصوصیت را تقویت کنید. در غیر اینصورت احتمال موفقیت در شغلتان را به شدت کاهش می دهید.


موفقیت از این طرف

شخصیت برون گرا و دوست داشتنی

انسان های برون گرا برای شغل فروشندگی بسیار مناسب هستند. این بدان معنی نیست که درون گراها به هیچ وجه مناسب این شغل نیستند. بلکه برون گرایی برای فروشندگان مزیت است. آنها بیشتر عملگرا هستند تا ذهنی.

اعتماد به نفس در سخنوری

فروشنده باید به راحتی بتواند در جلسات رسمی و غیر رسمی فروش، سخنوری موثری داشته باشد. در سخنوری دو نکته باید مورد توجه قرار گیرد:

  1.  از کجا شروع کنیم بهتر است؟
  2.  چگونه از انحراف موضوع به بیراهه پرهیز کنیم؟

عضویت در کانال تلگرام آموزش AloCRM

قدرت ارائه قوی

ارائه قوی صرفا با آمادگی قبلی به وجود می آید. فروشنده خوب برای برگزاری جلسات خود برنامه دارد. سناریو نویسی مناسب، پیش نیازی است که احتمال موفقیت جلسات فروش را افزایش می دهد.

درجه ای بالا از خود انگیختگی

فروشنده فردی خودجوش است. منتظر اتفاق نمی نشیند و سعی می کند بر فعالیت های خویشتن متکی باشد. فروشنده برای رصد بازار و مشتریانش استراتژی دارد. این استراتژی را فردی دیگر برای او طراحی نکرده، بلکه خودش در ضمیر ناخودآگاه و یا روی کاغذ به آن پرداخته و پرورش داده است.

جاه طلبی

یکی از فوق العاده های شغل فروشندگی، افزایش میل جاه طلبی در فرد است. بنابراین فروشنده می بایست از ابتدا تمایل به جاه طلبی و دستیابی به جایگاه اجتماعی بالا و بالاتر را در خود ببیند. میل جاه طلبی فرد در فروش سیری ناپذیر است. حتی دستیابی به درآمدهای چند ده میلیون تومانی وی را ارضاء نمی کند و سکوی پرتابی برای فتح قله های بعدی موفقیت خواهد شد.

انعطاف پذیری

در زندگی اجتماعی همه چیز در حال تغییر است و فروشنده باید توانایی پذیرش این تغییرات را داشته باشد. اگر فروشنده بتواند به خوبی این تغییرات را بپذیرد، بنابراین می تواند راه حل مناسبی برای همراهی با این تغییر نیز بیابد.

پشتکار

یک فروشنده همواره آماده مواجهه با شکست است. یک فروشنده می داند که هر لحظه ممکن است در ابتدای راه قرار گیرد و مجبور باشد که از نو شروع کند.


موفقیت

روابط عمومی در حد عالی

روابط عمومی مجموعه مشاهدات، بررسی ها، تصمیم گیری ها، و عکس العمل هایی است که یک فروشنده به کمک آن می تواند با همه افراد جامعه در هر سطحی که باشند ارتباط برقرار کند. روابط عمومی فرآیندی است که در نهایت به برند سازی شخصی یا شرکتی منجر می شود و هر اقدامی که به برند شما خدشه وارد کند، خارج از این مقوله خواهد بود.

قابلیت شنود دقیق

اصل اول در مذاکره یا مباحثه، بکارگیری برنامه ریزی شده حس شنوایی در جهت دریافت اطلاعات بهینه شده از مخاطب و آنالیز لحظه ای آنهاست که در نهایت به تصمیم گیری در خصوص هدایت افکار طرف مقابل تبدیل خواهد شد. در نتیجه یک فروشنده باید بتواند به خوبی از حس شنوایی خود در ارتباط با پیرامون استفاده نماید.

شخصیت فردی و گروهی

فروشنده شرایط کار گروهی یا فردی به خوبی درک کرده و مسئولیت پذیر است. او می تواند با انجام دقیق و صحیح کارها به مدیریت گروه کمک کرده و نیازی به نظارت تحمیلی مدیر مستقیم ندارد.

خود ترمیمی

یک فروشنده همواره به دنبال دستیابی به بهترین نتیجه است و همواره به صورت روزانه یا دوره ای، اقدام به بررسی روندهای کاری گذشته و بهینه سازی آنها در جهت استفاده آینده می نماید.

مدیریت قوی زمان

مدیریت زمان علاوه بر برنامه ریزی، به تهعد نیز نیازمند است. بسیاری از اطرافیانمان را می بینیم که به خوبی می توانند زمان انجام کارهای روزانه شان را برنامه ریزی کنند، اما در پایان روز و رویدادها باز از کمبود زمان و نصفه ماندن کارهایشان اعتراض دارند. بنابراین یک فروشنده علاوه بر اینکه می تواند کارهای روزانه اش را به درستی زمان بندی و برنامه ریزی نماید، به این برنامه زمانی نیز متعهد بوده و سعی می کند خطای کمتری در اجرای آن داشته باشد.



نویسنده : زهرا چنکوک

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟