https://www.bfn.ir/article/63 تحقیقات بازاریابی
نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

تحقیقات بازاریابی

  • دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 3412
  • RSS

تحقیقات بازاریابی

تعریف تحقیقات بازاریابی عبارتست از: تعیین، جمع‌آوری، تحلیل و تخمین هدفمند و نظام‌مندِ اطلاعات، برای بهبودِ تصمیم‌گیری‌های مرتبط با تشخیص فرصتها و حل مسائل بازاریابی


برای اینکه بتوانیم اطلاعات دقیق تری از مشتریان یا رقبا در بازار بدست آوریم دست به انجام تحقیقات بازاریابی می زنیم.


گامهای اجرایی در تحقیقات بازاریابی


اول تحقیقِ مختصرِ  اولیه، دوم تهیه طرح تحقیق، سوم تنظیم برنامه اجرایی، چهارم جمع‌آوری داده‌ها، پنجم آماده سازی و تحلیل داده‌ها و ششم تهیه گزارش تحقیق.
 

در مرحله اول، یک تحقیق مختصر و اولیه انجام می دهیم. این مرحله بسیار مهم است زیرا در این مرحله، مسئله اصلی بازاریابی، شناسایی شده و بطور واضح تعریف می‌شود.  اگر مسئله بطور دقیق و روشن تعریف نشود، ممکن است شرکت، بابت تحقیق، متحمل هزینه های سنگین شود. در این مرحله، اطلاعات مورد نیاز، از طریق مصاحبه با مدیران، کارشناسان و متخصصان جمع‌آوری می شود.
 

مرحله دومِ تحقیقات بازاریابی، تهیهِ طرح تحقیق است. درواقع در این مرحله، پروپوزال طرح آماده می شود. در این مرحله، کسی که می‌خواهد کار تحقیقاتی را انجام بدهد، طرح تحقیق را آماده می‌کند. معمولاً در قالب طرح تحقیق، علت انجام تحقیق، مسئله هایی که مورد نظر مدیریت است، هدف‌های تحقیق، اطلاعاتی که باید گردآوری شود و منابعی که می خواهیم از آنها اطلاعات را جمع آوری کنیم، قید می‌شود.
 

در مرحله سومِ تحقیقات بازاریابی،  برنامه اجراییِ تحقیق آماده می‌شود. این مرحله شاملِ تنظیم چارچوب تئوریک و عملیاتی تحقیق است. در این مرحله، مدلهای تحلیلی را بررسی می‌کنیم و سئوالها و فرضیه های تحقیق مشخص می‌شود. در این مرحله شیوه‌های جمع‌آوری اطلاعات میدانی مشخص می شود و برنامه ی تجزیه و تحلیل اطلاعات آماده می‌شود.
 

مرحله چهارمِ تحقیقات بازاریابی، جمع آوری اطلاعات است. این مرحله با جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات موجود در کتابخانه ها، نشریه ها، بروشورها و اینترنت شروع می‌شود. سپس بقیة اطلاعات مورد نیاز، از طریق مصاحبه حضوری با افراد  یا از طریق تلفنی جمع‌آوری می‌شود.
 

مرحله پنجمِ تحقیقات بازاریابی، آماده سازی اطلاعات جمع آوری شده و تجزیه و تحلیل آنهاست. در تحقیقاتِ بازاریابی، باید شرایط محیطی در نظر گرفته شود. تغییرات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید مد نظر قرار گیرد. روند گذشته و آینده بازار، فرصت‌ها و تهدیدها، تعداد رقبا، موضع و جایگاه رقبا و آمیخته بازاریابی باید بررسی شود.
 

مزیتهای رقابتی، استراتژی ها، رفتار مصرف کننده ها، اندازه و رشد بازار، میزان وفاداری و رضایت مصرف کنندگان و همچنین دلایل و مکان و زمان خرید مصرف کنندگان را می توانیم با استفاده از نتایج حاصل از تحقیقات بازاریابی مشخص کنیم. تحقیقات بازاریابی، ما را در درک شرایط شرکت، نقاط ضعف و نقاط قوت شرکت و عارضه یابی شرکت کمک می کند. با استفاده از تحقیقات بازاریابی می توانیم فرصتهای بازار را شناسایی کرده و فرصتهای موجود را بهبود بخشیم.
 

شناسایی ایرادات بسته بندیِ فعلی محصولات و یافتن بسته بندیِ مطلوب و بابِ میل مشتریان، دریافتِ نظرِ مصرف کنندگان در مورد کیفیت محصولات و ارتقای کیفیت آنها نیز از طریق انجام تحقیقات بازاریابی میسر می شود. با استفاده از اطلاعات پرسشنامه ها و نظرسنجی از مصرف کنندگان و مشتریان، می توانیم قیمت گذاری بهتری برای کالاها و خدمات خود داشته باشیم و قیمتی را در نظر بگیریم که بر اساس تحقیقات بازاریابی، مشتریان حاضر به پرداخت آن هستند.


نویسنده : زهرا چنکوک-کارشناس دپارتمان آموزش

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟