https://www.bfn.ir/article/33283
مشترکین خدمات گارتنر قادر به کسب بررسی های به روز و جامع از بسیاری از فروشندگان اصلی مدیریت ارتباط با مشتری هستند. چنین مرورهایی میزان عملکرد فروشنده را از نظر کارکردی در راستای دامنه ای از کاربردهای اداره ی رو به رو با مشتری تأمین می کند:
به علاوه گارتنر تمام فروشندگان اصلی را برحسب رتبه ی آنان در کاربردهای مدیریت ارتباط با مشتری شان، تخصص صنعت پا برجا، و استحکام تجاری شان ارزیابی می کند، این امر درجه بندی هر یک از فروشندگان در نمایش ماتریس براساس توانایی شان در اجرای کاربردهای خاص مدیریت ارتباط با مشتری و تکمیل دیدشان نسبت به مدیریت ارتباط با مشتری را شامل می شود.آنها در بازارهای پا برجا به درجه بندی تخصصی پرداختند. خرده فروشی، بانکداری / دلالی، اتومبیل، دارویی، بیمه / مراقبت بهداشتی، ساخت و فناوری عالی و ارتباطات از راه دور.
مشاوران مدیریت ارتباط با مشتری دتیکا از شش معیار ارزیابی برای انتخاب فروشنده استفاده کردند.
خطر، عواملی است که به قدر کافی به آن توجه نشده است. جنتل پرسش نامه ی تجزیه و تحلیل خطر جامعی را برای پروژه های مدیریت ارتباط با مشتری تأمین می کند که مدیران را قادر می سازد نگرشی مشروح در مورد خطر مربوطه ی پروژه ی مدیریت ارتباط با مشتری به دست آورند. هنگام لزوم، معیارها باید بنابر اهمیتشان در نظر گرفته شوند.
ما معیارهای رو به توسعه ی خودتان را برای انتخاب فروشنده ی مدیریت ارتباط با مشتری اختصاص می دهیم. فهرست معیارهایی از قرح کردن سبیل آنچه در بالا تأمین شده می تواند با مسائل فرعی در رابطه با شرایط خاص شرکت از جمله توانایی های داخلی و ماهیت پروژه ی مدیریت ارتباط با مشتری تأمین شوند. چنین مسائلی ممکن است شامل مطرح کردن سوالاتی مثل زیر شود:
سرانجام ثبات فروشنده خیلی مهم است. در انتخاب فروشندگان برای کمک به طرح تجاری و ایجاد ساختار مدیریت ارتباط با مشتری مناسب توجه کنید که آیا فروشنده موقعیت قوی و ثابت در بازار دارد یا خیر. در مقاله ای در فصلنامه مک کینزی مثالی از شرکتی ذکر شد که در حال توسعه ی انبار اطلاعاتی بود و فروشنده ی پیشرو بازار را به نفع فروشنده ای که محصولش از نظر سود سریع تر بود رد کرده بود.
نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است. نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند. نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید
نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است. در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند. نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد. نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..