https://www.bfn.ir/article/33193
تبلیغات به معنی جمیع فعالیت های اطلاع رسانی است.بطوری که پس از طی یک چرخه ارتباط و ابلاغ صفات، کیفیات، مزیت ها و غیره عکس العمل مورد نظر را در خریدار ایجاد نموده و نهایتاً تقاضای آن کالا را افزایش دهد.
برای اجرای هر فعالیت تبلیغاتی، روابط عمومی یا ترویجی طی مراحل زیر لازم است:1- شناخت کامل کالا، مشخصات و کیفیت آن و آگاهی از مشخصات کالاهای رقیب و جانشین2- شناخت کامل مشتری، سلیقه، نیاز، درآمد و شرایط خاص او3- شناخت افرادی که در مورد خرید یک کالا تصمیم می گیرند، خواه شخصاً مصرف کننده آن کالا باشند یا نباشند.4- شناخت گروه های مرجع (Refrence Groups). گروه های مرجع، گروه هایی هستند که رفتار آنها برای بقیه اعضای جامعه الگو و سرمشق است و افراد دیگر از آنها تقلید می کنند، مانند رئیس اداره در برابر کارمندان، معلم و مربی در برابر آموزش گیرندگان، افراد مرفه و ثروتمند در برابر افراد طبقه متوسط.اگر هدف اطلاع رسانی در وهلۀ اول گروه های مرجع باشند، ضمن اینکه عمل اطلاع رسانی با هزینه کمتر و برای افراد کمتری انجام می شود، بقیه افراد بازار هدف، خود به خود رفتار فرد مرجع یا الگو را تقلید و به او تأسی می نمایند و همین رقابت و چشم و همچشمی باعث افزایش تقاضا و افزایش فروش می شود.تقسیم بندی یک جامعه فرضی از نظر درآمد و گروه های مرجع عبارتند از:گروه مرجع (افراد خیلی مرفه): 5 % افراد جامعه درآمد جامعه را دارند.افراد مرفه: 15 % افراد جامعه 20 % درآمد جامعه را دارند.افراد با درآمد متوسط: 50 % افراد جامعه 45 % درآمد جامعه را دارند.افراد با درآمد کم: 30 % افراد جامعه 15 % درآمد جامعه را دارند.5- شناسایی مشتریان بالقوه یعنی کسانی که به کالای مورد نظر نیاز دارند و دارای قدرت پرداخت نیز هستند.6- شناسایی روش های ایجاد انگیزه در مشتریان بالقوه به قصد ترغیب آنان به خرید و تبدیل آنها به مشتری بالفعل. بدین صورت می توان تقاضای احتمالی یا پتانسیل فروش یک کالا را با توجه به عوامل فوق تعیین کرد.7- محاسبه و تخمین مقدار فروش در سال یا دوره آینده8- برآورد بودجه تبلیغاتی یعنی رقمی که اگر برای تبلیغات و اطلاع رسانی و برنامه های روابط عمومی و ترویج به نحو صحیح و مؤثر هزینه شود، می توان نسبت به تحقق فروش تا حد پیش بینی شده امیدوار بود.
نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است. نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند. نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید
نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است. در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند. نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد. نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..