باشگاه مشتريان در چرخه CRM در بخش رشد و توسعه مشتری همراه با برنامه های وفادار سازی تعریف می شود. اگر با مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری و چرخه اجرایی CRM آشنا نیستید CRM چیست را کلیک کنید.
در مدیریت ارتباط با مشتری از بازاریابی رابطه ای برای جذب و حفظ مشتريان به منظور افزایش ارزش عمر مشتری و سودآور مشتریان استفاده میکنیم در چرخه CRM بازاریابی رابطه ای بخش مهمی از مدیریت ارتباط با مشتری است این دو مفهوم آنقدر نزدیک و وابسته هستند که در بسیاری موارد از مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان بازاریابی رابطه ای نام برده میشود. یکی از روشهای موفقیت در بازاریابی رابطه ای حفظ مشتری وافزایش سود آوری مشتریان فعلی پیاده سازی باشگاه مشتریان است
برای آموزش بیشتر درباره بازاریابی رابطه ای و بازاریابی مستقیم حتما فیلم آموزشی زیر را ببینید
با راه اندازی باشگاه مشتریان شما نیز عضو باشگاه مشتریان فرادیس خواهید شد