نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

باید ها و نباید های سرنخ فروش

  • سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 3519
  • RSS

باید ها و نباید های سرنخ فروش

سرنخ فروش چیست؟

درواقع سر نخ همان مشتری بلقوه شماست واژه سرنخ با حضور نرم افزار های CRM خارجی مانند ویتایگر،شوگر و نرم افزار مایکروسافت دیانامیک CRM به مباحث فروش راه پیدا کرد پس در حقیقت مفهوم مشتری بلقوه و سرنخ هر دو یکی است و تنها در نوع واژه متفاوت است سرنخ مشتری است که او را نمی شناسید یا اطلاعات کمی از او دارید و طی تماسهایی که با مشتری دارید اطلاعات بیشتری از وی بدست می آوردید

فرض کنید من در یک همایش فروش شرکت کردم با شخصی آشنا شده ام و کارت ویزیت وی را گرفته ام

زمان نمایشگاه فرا رسیده است فرمهای ثبت نام چاپ شده و هنگام بازدید مراجعه کنندگان، اطلاعات آنها توسط شخص بازدید کننده یا ویزیتور ثبت شده است

شخصی با تلفن شرکت تماس گرفته و خواستار اطلاعاتی درباره محصول ما شده است

شخصی در سایت  ما سفارشی ثبت کرده یا در شبکه های مجازی سوالی پرسیده است

همه اینها شروع یک ارتباط است ارتباطی که باید به درستی شناسایی و پیگیری شود تا به فروش قطعی برسد

  • اطلاعات بازدید کنندگان نمایشگاه
  • تماس تلفنی مشتری با شما یا شما با مشتری
  • اطلاعات روی کارت ویزیت
  • تماسها و سفارشات در وب سایت شرکت
  • تماس واطلاعات در شبکه های مجازی و ...
  • ارسال و دریافت فکس
  • ارسال و دریافت پیامک
  • جلسه حضوری با مشتری

فروش با اولین تماس با مشتری شروع می شود
سرنخ اولین تماس (تلفنی، حضوری، پیامکی، فکس، ایمیل و ...) مشتری با ما یا ما با مشتری ست

اولین و مهمترین بخش قیف فروش تولید سرنخ

سرنخ اولین بخش از قیف فروش است اگر سرنخی موجود نباشد بخشهای بعدی قیف فروش بی معنی است مسلما نمی توان به امید مشتریان وفادار درآمد یک شرکت را برآورده کرد تبلیغات هر کسب و کاری با هدف جذب سرنخ است

تولید سرنخ

تولید سرنخ وظیفه بخش بازاریابی است اما قطعی کردن فروش وظیفه تیم فروش است اگر در مراحل اولیه بخش بازاریابی سرنخ های فروش به خوبی شناسایی و رتبه بندی نکند انرژی و زمان زیادی از بین خواهد رفت و بخش فروش درگیر مشتریانی می شوند که پیگیری آنها جز اتلاف وقت و انرژی سودی ندارد

آیا افزایش تعداد سرنخ به افزایش فروش ختم می شود؟؟

تصور کنید هر روز تبلیغات خود را افزایش می دهید پول وقت و انرژی بیشتری هزینه می کنید مشتریان بیشتری را علاقه مند می کنید که با شما تماس می گیرند ولی آیا همه آنها از شما خرید می کنند؟؟؟

تماس اولیه با مشتری هزینه بر است اما وقتی نیاز یه پیگیری بیشتر داشته باشد هزینه ها هم افزایش خواهند داشت وقتی مشتری در مرحله انتهایی فروش خریدی هم نداشته باشد و انصراف دهد تولید سرنخ بیشتر نه تنها سود آور نیست بلکه به شدت زیان آور هست

سناریو اول 10 سرنخ جدید تولید می کنید، بعد از طی کردن پروسه فروش تنها یک نفر خرید می کند

سناریو دوم 8 سرنخ با کیفیت تولید کنید قبل از تماس حتما اطلاعاتی از تماس حضوری، اینترنت، وب سایت و شبکه های مجازی استخراج کرده اید و 6 نفر را واجد شرایط دانسته اید بعد از تماس اولیه و پرسش و پاسخ فقط 4 نفر را  مناسب دانستید و به مرحله بعد فرستادید پس از طی پروسه فروش 2 نفر از شما خرید کرده اند به نظرتان کدام گذینه بهتر است ؟

راه حل : شما باید سرنخ های با کیفیتی تولید کنید و در اختیار بخش فروش قرار دهید.

بخش فروش و بازاریابی باید با همکاری یکدیگر مشخص کنند سرنخ با کیفیت چه سرنخی است و چه ویژگیها و چه امتیازاتی دارد (بازاریابی و فروش در شرکتهای کوچک عموما یک واحد هستند)  مثلا اگر شرکت B2B هستید و با کسب و کارهای کوچک کار می کنید دانستن تعداد کارکنان یه سازمان گزینه خوبی خواهد بود و شرکتی بیش از 200 پرسنل دارد به عنوان سرنخ با کیفیت انتخاب نمی شود ضرب المثل سنگ مفید گنجشک مفت اصلا روایت مناسبی برای انتخاب هر سرنخی نیست

در زمان تماس اولیه مشتری، کارشناس فروش چه سوالاتی را باید از مشتری بپرسند و بر اساس جوابهای بدست آمده چگونه سرنخ را ثبت و امتیاز بندی کنند

مشخص کنید به طور متوسط مدتی زمانی که سرنخ به فرصت و سپس به مشتری تبدیل میشود چه مدت است


نویسنده : نازنین دانشمند

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟