https://www.bfn.ir/Article/80 محیط بازاریابی
نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

محیط بازاریابی

  • چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 4489
  • RSS

محیط بازاریابی

محیط بازاریابی
یک شرکت برای حداکثربهره برداری ازفرصتها واجتناب از تهدیدها باید کارخود را ازمحیط بازاریابی آغازکند. محیط بازاریابی ازنیروهاوبازیگرانی تشکیل می شود که توانایی شرکت برای انجام مبادلات نافع بامشتریان هدف راتحت تاثیرقرارمی دهند.
تعریف فرصت وتهدید
یک فرصت بازاریابی عبارتست ازحوزه نیازهای خریدارکه شرکت می توانددر آن حوزه اقداماتی سودآور انجام دهد.
یک تهدید محیطی عبارتست ازچالشی که عوامل نامساعد یا نامطلوب خارجی به بار می اورند که درنبودن اقدامات دفاعی می توانند موجب کاهش فروش یا سود شوند.

انواع محیط
مفهوم محيط سازمان را مي­توان بر حسب شدت تأثير بر روي سازمان، به "محيط عمومي" و "محيط خصوصي" تقسيم­بندي كرد.
محيط عمومي [محيط كلان]همه چيز را دربرمي­گيرد؛ مثلا عوامل اقتصادي، سياسي، اجتماعي، فرهنگي، ساختار حقوقي و وضعيت زيست‌بومي.محيط عمومي همه شرايطي را كه بر سازمان تأثير داشته، ولي وابستگي سازمان، نسبت به آن، واضح و روشن نيست را دربرمي‌گيرد.
محيط اختصاصي [محيط خرد]به عوامل یا عناصری در محیط یک سازمان گویند که بر عملکرد و تصمیم‌گیری در یک سازمان تاثیر زیادی دارند. این عوامل عبارتند از رقبا، مشتریان، کانال‌های توزیع، تامین‌کنندگان و ذی‌نفعان هستند.
در واقع محیط خرد نیروهایی هستند که در ارائه‌ی خدمات به مشتریان بسیار تاثیر می‌گذارند و محیط کلان نیروهای بزرگ‌تر اجتماعی هستند که بر کل محیط خرد اثر می‌گذارند.
عناصر تشکیل‌دهنده‌ی محیط‌های خرد را تشریح می‌کنیم.

مشتریان:
مشتریان عنصر اصلی کسب‌وکارها هستند و بدون آن‌ها هیچ کسب‌وکاری معنا ندارد. زمانی که ما بازاریابی را تعریف می‌کنیم اغلب از نیازهای مشتری، شناسایی نیازها، برآورده شدن و پیش‌بینی آن‌ها در آینده صحبت می‌کنیم. امروزه تمایل بیشتر بر روی مشتریان است یعنی تمرکز بر روی مشتری مداری است و کمتر بر روی محصولات و خدمات متمرکز می‌شوند. ما بیشتر از چرخه‌ی عمر محصول در مورد چرخه‌ی عمر مشتری صحبت می‌کنیم، به همین دلیل در درجه‌ی اول برای جذب و حفظ مشتریان و سپس گسترش محصولات و خدمات در تلاش هستیم.

 رقبا:

رقبا بر کارهای شما بسیار تاثیر می‌گذارند، رقبا بخشی از محیط خرد شما هستند و برای جذب مشتریان شما رقابت می‌کنند. اگر رقیب‌تان محصول جدیدی را توزیع کرد طرح بازاریابی خود را بررسی کنید.

در برخی موارد هم ممکن است شما با یک رقیب همکاری کنید. نمونه‌هایی از اتحاد و سرمایه‌گذاری مشترک در صنعت خودرو از جمله رابطه‌ی بین تویوتا، پژو و سیتروئن در اروپا وجود دارد.

 ذی‌نفعان:

ذی‌نفعان آن دسته از اعضای محیط خرد می‌باشند که اثر مستقیم بر روی کسب‌وکار شما دارند. کارمندان شما، جامعه‌ی محلی و همسایگان محلی جزو ذی‌نفعان هستند.

 تامین‌کنندگان:

تامین کنندگان آن دسته از شرکت‌هایی هستند که کسب‌وکار شما را با کالاها و خدمات‌شان تامین می‌کنند. از دیدگاه خرده‌فروشی تامین‌کنندگان کسانی هستند که کالا را تولید می‌کنند، بسته‌بندی و برای جذب مشتریان و مصرف‌کنندگان به فروشگاه ارائه می‌کنند.

 توزیع‌کنندگان:

توزیع‌کنندگان واسطه‌ی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده هستند. برندهای مهم نمی‌توانند محصول را مستقیما به مصرف‌کننده‌ی نهایی توزیع کنند. به عنوان مثال کوکاکولا یک رابطه‌ی مستقیم با هر مصرف‌کننده‌ای ندارد(در حالی که آن یک برند قوی در رابطه با ارتباط با مصرف‌کنندگان است) این نقش مهم را توزیع‌کنندگان انجام می‌دهند.

سطوح مختلفی از توزیع وجود دارد، توزیع می‌تواند مستقیم، توسط یک عمده‌فروش، خرده‌فروش و یا یک نماینده انجام شود.

 کارکنان:

کارکنان آن دسته از مردمی هستند که برای یک سازمان کار می‌کنند، کارکنان مهم هستند چرا که رضایت مشتری را جلب و مفهوم بازاریابی را تجسم می‌کنند، آن‌ها رابط حیاتی بین یک کسب‌وکار و مشتریان هستند.









نویسنده : زهرا چنکوک-کارشناس دپارتمان آموزش

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟