https://www.bfn.ir/Article/73
بازاریابی محتوا چیست؟بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی بلندمدت است که با بهرهگیری از مطالب ارزشمند و مرتبط به دنبال افزایش فروش و وفاداری مشتریان است. این روشی است که فراتر از استراتژیهای بازاریابی سنتی است و به دنبال تعامل با مشتریان و ارائهی مطالب مفید به آنهاست.وبلاگ شرکت قطعا یک راه خوب برای ارائهی مطالب مربوطه و محتوای سازگار به مشتریان است اما بازاریابی محتوا فراتر از یک وبلاگ است.
شش ترفند استراتژی محتوا
1) شناخت خریدارانخریداران شما چه کسانی هستند؟ مخاطبان شما کیستند؟ خریداران کسانی هستند که شما میخواهید با آنها تعامل داشته باشید، بنابراین محتوای شما باید شامل اهداف شرکت، علایق در بازار، مشکلات روزمره، عادات خرید و حتی سرگرمی باشد. به منظور ایجاد محتوایی که واقعا موثر باشد شما نیاز دارید که جمعیتی از خریداران خود را خوب درک کنید.آنها چه کسانی هستند؟الگوهای رفتاری آنها چیست؟اهداف حرفهای آنها چیست؟خریداران شما چه مقدار در کسبوکار خود حرفهای و قدرتمند هستند؟مخاطبان خود را شناسایی کنید و سپس مطالبتان را برای مخاطبان ایدهآل خود طراحی کنید، این کار منجر به اشتراکگذاری بیشتر مطالب شما و یافتن مشتریان جدید میشود.2) گسترش بسترهای محتواییاگر شما فکر میکنید وبلاگنویسی برای ایجاد محتوا کافی است، در محیط غنی بازاریابی کنونی قادر به رقابت نخواهید بود. وبلاگنویسی یک جزء کوچک از مجموعه محتوای قوی است. در سال 2015 برندگان محتوا کسانی خواهند بود که مجموعه محتوایی خود را به خوبی گسترش داده باشند.وبلاگهاپادکستهاخبرنامه ایمیلپستهای رسانههای اجتماعی به موقعمحتوای بصریوبینارهاویدئوکتابهای الکترونیکیارائههای زندهمقالات سفیدصفحات فرود استراتژیکبه محتوا به عنوان یک پالت رنگ با رنگهای متنوع نگاه کنید که همهی رنگها برای یک کشیدن تصویر زیبا از برندتان ضروری است. 3) محتوای موبایلهمانطور که تعداد گوشیهای هوشمند و تبلتها روز به روز افزایش مییابد، نیاز به محتوا برای تلفن همراه نیز در حال افزایش است. آیا شما و مشتریانتان تقریبا برای همه چیز از دستگاههای تلفن همراه استفاده میکنید؟ البته که آنها این کار را انجام میدهند، چرا شما این کار را نکنید؟ وبسایت خود را برای تلفنهای همراه بهینهسازی کنید تا باعث ایجاد یک تجربهی کاربری مثبت شود. 4) محتوای بصریمحتوای بصری امروزه بخش بزرگی از استراتژیهای بازاریابی آنلاین را تشکیل میدهد. مردم تعامل بصری میخواهند و به تعاملات بصری اعتماد دارند. اگر استراتژی محتوای 2015 شما عاری از فیلمها و عناصر بصری است، روی آن تجدید نظر کنید.محتوای بصری بسیار مهم است، به ویژه هنگامی که در تلاش برای تعامل با بینندگان تلفن همراه هستید.با خلاقیت در اینفوگرافیکها، الگوهای رفتاری، نمودارها، چارتها و حتی کارتونها داستان برند خود را بگویید و مشتریان وفادار برای برند به دست آورید. آیا هنوز هم از پینترست استفاده نمیکنید؟ غفلت از محتوای بصری در بازاریابی را توقف کنید. 5) بهینهسازی محتوای وبسایتمحتوای شما باید برای موتورهای جستجو بهینهسازی(seo) شود تا به طور کامل به عنوان یک ابزار بازاریابی برای جذب مشتریان جدید باشد. اگر وبسایت شما بهینهسازی نشده است چگونه مشتریان بالقوه شما را پیدا خواهند کرد؟ کسانی که جستجو انجام میدهند همان خریداران هستند که به دنبال شما هستند. اگر شما از تاکتیکهای موثر seo استفاده کنید، رتبهی بهتری را از موتورهای جستجو دریافت خواهید کرد بنابراین شانس بسیار خوبی برای جذب مشتریان بالقوه خواهید داشت.اگر وبسایت شما مجهز به سئو، CTA (درخواست انجام فعالیت، هر لینک و یا دکمهای که بازدیدکنندگان را به انجام کاری در وبسایت شما تشویق کند) باشد و محتوایی برای تعامل با خریداران داشته باشد کار خود را به درستی انجام میدهد اما در غیر اینصورت بهترین تکنیکهای سئو و CTA را جستجو کنید و تنظیمات لازم را انجام دهید تا وبسایت خود را برای جذب مشتری آماده کنید. 6) محتوای درونیبدون شک اسم بازاریابی درونی را شنیدهاید، آیا میدانید به چه معناست؟ بازاریابی درونی شامل چهار مرحله است که عبارتند از جذب بازدیدکننده، جمعآوری اطلاعات بازدیدکننده برای برگرداندن وی به وبسایت، تبدیل بازدیدکننده به مشتری و تشویق برای خرید بیشتر. به عبارت دیگر بازاریابی بینالمللی توسعهی محتوای مشتری محور و اعمال نفوذ برای تولید نتیجه (مشتریان جدید) است.به گزارش هاباسپات محتوای درونی بهترین شیوهی درک و تحقیق در مورد خریداران است که شامل سه مرحله آگاهی، در نظر گرفتن و تصمیم است.هسته اصلی استراتژی محتوای خود را در سال 2015 محتوای درونی انتخاب کنید و محتوای عالی خود را از طریق وبسایت و رسانههای اجتماعی در اختیار خریداران قرار دهید و ببینید خریداران چه واکنشی به شما نشان خواهند داد.
نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است. نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند. نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید
نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است. در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند. نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد. نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..