نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار

CRM اتوماسیون فروش

  • چهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 2506
  • RSS

CRM اتوماسیون فروش
مفهوم اتوماسیون نیروی فروش چیست؟

اتوماسیون نیروی فروش جزئی از مدیریت ارتباط با مشتری است. سیستم های مدیریت نیروی فروش، سیستم های اطلاعاتی هستند که در بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری استفاده می شوند و این سیستم ها به اتوماتیک سازی و افزایش بازدهی فروش و مدیریت نیروی فروش کمک می کنند. آنها در اغلب موارد با سیستم اطلاعات بازارایابی ترکیب می شوند و در این حالت سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری نامیده می شوند.

اتوماسیون نیروی فروش معمولا بخشی از سیستم مدیریت رابطه ی مشتری یک کمپانی است و سیستمی است که به طور اتوماتیک تمامی مراحل را در فرایند فروش ثبت و ذخیره می کند. اتوماسیون نیروی فروش شامل یک سیستم مدیریت تماس است که تمامی تماس هایی که با یک مشتری برقرار شده است، هدف از تماس و هرگونه پیگیری که نیاز باشد را دنبال می کند. با این کار اطمینان حاصل می شود که کارهای تکراری برای فروش انجام نمی شوند.

یک بخش جدایی ناپذیر هر سیستم اتوماسیون نیروی فروش، یکپارچگی گسترده ی یک کمپانی در میان دپارتمان های مختلف است. اگر سیستم اتوماسیون نیروی فروش بکار گرفته نشود و به طور صحیح در تمامی دپارتمان ها یکپارچه سازی نشود، احتمالا این امر منجر به عدم وجود ارتباط شده که می تواند باعث شود دپارتمان ها ی مختلف برای یک هدف مشترک با یک مشتری تماس بگیرند. برای کاستن این خطر، اتوماسیون نیروی فروش باید به طور کامل در تمامی دپارتمان هایی که با مدیریت خدمات مشتری سروکار دارند یکپارچه شود.

چرا از اتوماسیون نیروی فروش استفاده کنیم؟

علاوه بر این پاسخ مبنی بر کارامدتر شدن نمایندگان فروش، صرفه جویی در وقت و ارتقای بهره بری، برخی دلایل دیگری نیز وجود دارند. برای مثال بسیاری از نیروهای فروش، نمایندگان متعددی در ارتباط با یک مشتری یکسان دارند. SFA به هماهنگی ارتباطات با مشتریان کمک می کند. برقراری ارتباط بیش از حد، می تواند موجب خشم یا تحریک یک مشتری احتمالی یا مشتری فعلی شود.

در اینجا یک مثال از چگونگی رخ دادن این موضوع ارائه می کنیم. یک تیم فروش ممکن است متشکل از نماینده فروش میدانی، مهندس فروش، نماینده پشتیبانی بازاریابی، نماینده داخلی فروش، متخصص فنی، کارشناس صنعت، کارشناس solutions و همه مجموعه مدیریتی باشد که در حال کار بر یک حساب خاص هستند. تصور کنید شرکت با یک کالای جدید مواجه می شود و تمامی 7 نماینده، اگهی تبلیغاتی کالای جدید را برای یک مشتری خاص می فرستند. حال تصور کنید آن مشتری اطلاعات مشابهی را از مجموعه های بازاریابی دریافت کند. اکنون می توانید متوجه نارضایتی مشتری شوید. SFA، سازمان های فروشی که مجهز به ابزارهایی برای ارتقای ارتباطات با مشتریان هستند تا زمانی که مشتریان اماده خرید شوند را فراهم می کند. یک مشتری می تواند در مسیر متقاعد سازی مشتریان دیگر قرار گرفته و به طور منظم ایمیل های اطلاع رسانی دریافت کند.

مزایا

    * دسترسی به اطلاعات مفید و دقیق از کانال های اطلاعاتی در هر زمان
    * ارتقای بهره وری فروش با همکاری موثر با تیم فروش
    * نظارت بر عملکرد تیم فروش در برابر سهمیه بندی ها بر اساس فاکتورها و فروش نقدی جمع شده توسط تیم حسابداری
    * افزایش روابط با مشتریان از طریق نمایی همه جانبه و کامل شامل تمام تعاملات فروش، موارد پشتیبانی و معاملات مالی
    * سرعت بخشیدن به مراحل حضور مشتریان از مرحله راهنمایی تا سفارشات نقدی
    * اجازه تولید کتابچه سفارش ها و نکات شخصی با قابلیت مشاهده کلیه وظایف سابق به نمایندگان فروش
    * فراهم اوردن بینش عمیق از فعالیت های عملکرد تجاری از طریق داشبورد ها


ماژول های اصلی

مدیریت ارتباط با مشتری از چندین جنبه ی مختلف اتوماسیون نیروی فروش پشتیبانی می کند.

    * مدیریت لیدها
    * مدیریت سهمیه و فرصت
    * مدیریت حساب
    * مدیریت تماس
    * مدیریت خط ارتباطی فروش
    * پیش بینی فروش
    * مدیریت تقویم فعالیت ها
    * تحلیل های فروش
    * مدیریت نیروی فروش سیار
    * یکپارچه سازی ایمیل
    * داشبوردها و گزارشات


مدیریت لیدها -تولید و واجد شرایط سازی

لیدها منابع حیاتی ای برای فروش هستند و CRM طیف گسترده ای از عملیات مدیریت لیدها را در اختیار تیم های فروش قرار می دهد.

    * خودکار سازی فرایند مدیریت لیدها
    * مدیریت لیدها (از جذب انها تا تبدیلشان به یک دست اورد)-شتاب دادن به سرعت امور از جذب مشتری بالقوه تا معامله
    * به دست اوردن مستقیم مشتریان از وب سایت و انتقال انها به CRM
    * وارد کردن مشتریان از منابع خارجی همچون نمایشگاه های تجاری، سمینار ها، پست و دیگر برنامه ها
    * اماده سازی مشتریان برای مراحل بعدی بر اساس جزئیات به دست امده از اطلاعات انها
    * تخصیص فردی مناسب برای فروش به لیدهای اماده
    * تبدیل مشتریان به فرصت های فروش، حساب ها و ارتباط با انها از طریق یک تک کلید
    * گزارشات و تحلیل های لیدها
    * انتقال لیدها به نرم افزارها از قبیل Microsoft Excel برای تحلیل


مدیریت فرصت

مدیریت فرصت های فروش، پیش بینی را اسان می سازد و به شما اجازه می دهد اقدامات مبتکرانه ای در جهت حصول اطمینان از حرکت تیم فروش به سوی اهداف سودرسان انجام دهید. در هر مرحله از چرخه فروش بر بالاترین نقطه فرصت های خود قرار بگیرید. روش های فروش خود را پیاده سازی کنید و هر فرد در بخش فروش را مجاب به دنبال کردن بهترین اعمال و فعالیت های گام به گام کنید تا بدین ترتیب سودهای خود را افزایش دهید و موفقیت ها را به بیشترین مقدار برسانید. شما می توانید کنترل کاملی بر تمامی مراحل فروش از ارزیابی تا معرفی محصولات و مرحله فروش نهایی داشته باشید تا هر نماینده فروش قادر باشد در چارچوب زمانی مناسب به اداره تمامی مراحل فروش بپردازد. پیگیری پیشرفته فروش شما را قادرمی سازد تا از نزدیک بر معادلات نظارت کنید و همین طور باعث بهبود عملکرد و سهولت پیش بینی های فروش می شود.

مدیریت فرصت ها شامل ویژگی های زیر می شود:

    * از هر فرصت فروش بهترین استفاده را کنید-ROI  را در هزینه های بازرگانی بهینه کنید- با در نظر گرفتن تمامی فرصت ها شامل لیست های کلی یا سوابق جزئی منحصر به فرد.
    * در هر چرخه فروش تمام فرصت ها را به صورت A-Z پیگیری کنید. هر کدام از مشتریان متعددی که در یک شرکت مشابه قرار دارند را جداگانه و از طریق کسب بینش کافی در هر تماس، مکالمه و فرصت منحصر به فرد پیگیری کنید.
    * با ارتباط حساب ها، تماس ها، فعالیت ها و دیگر ماژول ها فرصت های بهتری داشته باشید.
    * از پتانسیل های موجود، لیست های قیمت، سفارشات فروش و فاکتور ها را تولید کنید.
    * امکان ایجاد دسترسی به تمامی قوانین تخفیف و قیمت گذاری خاص مشتری برای نمایندگی ها که عموما در دیگر سیستم ها وجود دارند بدون اینکه آنها ملزم به خارج شدن از برنامه سازند.
    * افزایش پاسخ گویی به تمامی پرسش های فروش، کنترل فروش های برگشتی و افزایش وفاداری مشتری.
    * بر روند پیشرفت معاملات با هر مشتری از تماس اولیه تا مرحله فروش و خدمات پس از فروش نظارت کنید.
    * گزارش برای تحلیل کانال های فروش و شناسایی سریع مشکلات در صورت وجود.
    * انتقال فرصت ها به نرم افزارها مانند مایکروسافت اکسل.


مدیریت حساب مشتریان

    * مانیتور کردن حسابهای مشتری و تماس های مربوطه، فرصت ها و پیشرفت ها از یک پایگاه داده مشترک. نمائی کامل و همه جانبه از سوابق مشتریان و اهداف مورد نظر برای داشتن دیدی بهتر از فروش به دست اورید.
    * برای بهبود میزان رضایت و ثبات مشتریان، اطلاعاتتان را از مشتری زیاد کنید.
    * ارزش ارتباطات با مشتریان را از طریق معاملات فعالانه در رابطه با نیاز های خاصشان افزایش دهید.
    * لیست قیمت ها، فاکتورها و سفارشات فروش را برای حساب ها ایجاد کنید.
    * تاریخچه خرید مشتریان را بررسی کنید و فرصتی پیش و پس از فروش تحلیل کنید.
    * گزارشات و تحلیل ها
    * کلیه حساب ها را برای تحلیل الگوهای خرید مشتریان و تنظیم برنامه های ثبات مشتریان به نرم افزارها مانند Microsoft Excel ارسال کنید.
    * ضمیمه کردن اسناد ویژه مشتری به حساب ها برای ارجاع فوری در آینده
    * یکپارچه سازی ایمیل


مدیریت تماس

    * پیگیری همه مخاطبان، فرصت ها، موارد، فعالیت ها و دیگر جزئیات مربوط به انها از یک منبع مشترک.
    * تولید سلسله مراتب ارتباطات با یک مشتری برای هماهنگی بهتر در معاملات با مشتریان.
    * انتقال تماس ها به نرم افزار صفحات گسترده مانند مایکروسافت اکسل برای تحلیل بیشتر.
    * یکپازچه سازی ایمیل.


پیش بینی های فروش

    * از طریق پیش بینی در زمان مناسب، سیستم های کنترل و توازن که مثلث پیش بینی فروش را تشکیل می دهند؛ فروش را قابل پیش بینی کنید.
    * تولید، تعیین و ویرایش سهمیه های فروش برای فروشنده ها و تیم ها.
    * دقت پیش بینی بر اساس رده های براورد و توانایی ورود به محدوده فروش برای معاملات باز را تنظیم کنید.
    * بر منطق احتمالاتی و نادرست فرایند فروش، سردرگمی  نمایندگان فروش و دیگر چالش های پویا که پیش بینیهای فروش را با مبهم می سازد غلبه کنید.
    * با پیش بینی هایی در هر لحظه و نتایج فروش در داشبوردتان و با time key performance indicators  یا شاخص های کلیدی عملکرد در زمان مناسب (kpis) همواره به روز باشید.
    * از طریق پرتال مدیریت فروش که دارای رتبه بندی و انعطاف پذیری است تیم های فروش را به طور کارامد مدیریت کنید.
    * گزارش ها و تحلیل ها.


مدیریت سفارش ها و قیمت ها

    * به سرعت لیست های قیمت را تولید کنید و انها را با یک کلیک به سادگی به سفارشات تبدیل کنید.
    * کل فرایند فروش از سهمیه تا سفارشات ارسالی - پشتیبانی و پیگیری فروش را خودکار کنید.
    * به طور نزدیک با مشتریانی که حاصل بازاریابی یک کمپین خاص هستند و به شما امکان اتمام معاملات بیشتر و سریعتری را می دهند همکاری کنید و امور انها را پیگیری نمائید.
    * سوابق خرید مشتریان و برای تجزیه و تحلیل سوداوری حاصل از انها، بازاریابی استراتژیک و فروش بیشتر استخراج کنید.


مدیریت پاداش

    * بهبود و بهینه سازی پرداخت پاداش به تیم فروش.
    * کاهش "shadow accounting" یا حسابداری سایه ای و بهبود حفظ اطلاعات از طریق کاهش خطاهای کمیسیون.
    * انگیزه دادن به نیروی فروش با ایجاد مشوق های فروش.
    * بدست آوردن ارزش بیشتر از بودجه کمیسیون با تحلیل هزینه های ان.
    * ایجاد امکان قابلیت مشاهده برای تیم های فروش؛ برای دیدن گزارشات دقیق و خلاصه و پیش بینی درامد آنها، بصورتی که در داشبورد فروش و فعالیت های اتوماسیون نیروی فروش یکپارچه سازی شده اند.


مدیریت سیار

نمایندگان فروش سیار را برای ادامه کار معامله حتی در زمانی که در راه هستند توانمند کنید. نیروهای فروش میدانی می توانند با دسترسی به برنامه ها و ارتباطات از طریق دستگاه تلفن همراه خود، در هر قرار ملاقات با امادگی حاضر شوند. برای کارمندان امکان دسترسی بی درنگ به مشتری و اطلاعات شرکا برای مشارکت های موثرتر ایجاد کنید.

مدیریت اسناد

    * اسناد اصلی را به صورت انلاین در سیستم CRM مدیریت و منتشر کنید تا بدین ترتیب از ذخیره کردن انها در سیستم های چند گانه در طول دپارتمان های مختلف جلوگیری کنید.
    * دسترسی به اسناد و مدارک را در صورت نیاز محدود کنید تا کنترل داخلی بهتری بر اطلاعات کلیدی یکپارچه فراهم شود.
    * با ارائه دسترسی به اسناد به صورت 24/7 از هر مکان سود دهی را بهبود بخشید.


پیگیری موثر

    * ثبت تمامی تماس های مشتری ها برای ارجاع سریع و راحت.
    * ثبت جلسات مشتری و تماس ها در تقویم های بصری.
    * مدیریت کارهای روزانه برای دستیابی به فروش ساده.
    * هماهنگی کارکنان، مشتریان و تماس ها برای رویداد ها و جلسات.
    * تنظیم رویدادهای دوره ای بر اساس روز، هفته، ماه و یا سال.


مدیریت تقویم و تماس

کارایی و بهره‌وری را بهینه کنید. اطمینان حاصل کنید که تمامی کارهای روزانه و قابل تحویل به طور موثر با تنظیم فعالیت ها با کارکنان و مشتریان مدیریت شده اند که می تواند برقراری تماس بعدی، تکمیل پیشنهاد یا ارسال یک ایمیل به منظور پیگیری باشد. با تقویمی یکپارچه، کارها و زمان را به طور موثر برنامه ریزی کنید و قرارهای نزدیک را با یک نگاه بیابید. با استفاده از کاربردهای تقویم، ملاقات ها را با همکاران داخلی و مشتریان خارجی به طور یکپارچه تنظیم و مدیریت کنید. تمامی ایمیل های مهم مربوط به مشتری را برای دسترسی سریع در اینده به سیستم CRM اضافه کنید. تمامی جزئیات ملاقات های مشتریان و تماس هایشان را در یک تقویم بصری ذخیره نمائید. کارهای روزانه کاربران CRM را به منظور کارامد کردن روند فروش مدیریت کنید.

گزارشات و داشبوردها

    * اماده سازی گزارشات برای اتوماسیون نیروهای فروش.
    * انالیز مرحله به مرحله کانال های فروش.
    * انالیز ماهانه کانال های فروش.
    * فرصت های فروش از طریق منبع مشتری بالقوه.

نویسنده : زهرا چنکوک-کارشناس دپارتمان آموزش






دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟