https://www.bfn.ir/Article/48 5 نکته که هر بازاریاب باید در مورد مسیر خرید مشتری بداند - قسمت (2)
نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

5 نکته که هر بازاریاب باید در مورد مسیر خرید مشتری بداند - قسمت (2)

  • دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ ۱۷:۰۰
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 3222
  • RSS

5  نکته که هر بازاریاب باید در مورد مسیر خرید مشتری بداند - قسمت (2)
در قسمت قبل 2 مورد از گزینه هایی که بازاریابان باید در مورد مسیر خرید مشتری در نظر بگیرند بررسی کردیم، در ادامه بحث به سه مورد نهایی خواهیم پرداخت.
3) مشتریان من با چه نوع وب سایت های دیگری که در حوزه کاری ما نیستند درگیرند؟
امروزه گوشی های هوشمند و لپ تاپ ها یک محیط همیشه آنلاین ایجاد کرده اند که مصرف کنندگان همیشه درگیرند. این بدان معناست که مشتریان طی فرآیند خرید باسایت های مرتبط و غیر مرتبط بیشماری در ارتباط خواهند بود. نمیتوان گفت همه سایت های دیگری که مشتری شما از آنها بازدید می کند در تصمیم به خرید او تاثیر دارد اما قطعا ارزش این را خواهد داشت تا بفهمید مشتری شما وقتش را صرف بازدید از چه سایت هایی می کند.
شناخت سایر سایت های مورد مراجعه مشتریان کمک شایانی در طرح استراتژی های اطلاع رسانی شرکتتان خواهد کرد. این شناخت به شما کمک خواهد کرد تا بدانید کی و کجا تبلیغ کنید و مشتریان هدفتان را در لحظه ای که حس پذیرش بالایی دارند شناسایی کنید.
تصویر زیر یک مثال است که تمایل مشتریان یک شرکت را برای بازدید از سایت های غیر مرتبط نشان می دهد، شما نیز سعی کنید بدانید مشتریانتان وقتشان را کجاها صرف می کنند.
  
4) مشتریان من در اوایل، وسط و آخر فرآیند خریشان چه برندهای دیگری را در نظر میگیرند؟
اینترنت محیطی فرآهم کرده کرده است مه مصرف کنندگان راحت تر از قبل می توانند بین کالاهای مختلف مقایسه انجام دهند وکالای بهتری انتخاب کنند. امروزه در هر حوزه ای سایت های مختلفی وجود دارد که به کار جمع آوری و نقد وبررسی کالاهای مختلف مشفولند. این سایت ها کمک بزرگی به مصرف کنندگان در تصمیم گیری نهایی میکنند.
برای شما بسیار مفید خواهد بود که بدانید چه برندهای دیگری در حوزه کاری شما وجود دارند چون علاوه بر اینکه رقبای خود را بهتر خواهید شناخت، از جایگاه برند خود نیز دید بهتری خواهید یافت.
بررسی مسیر خرید این امکان را فراهم می کند که بدانید برندهای مختلف کی در حوزه تصمیم گیری مشتری شما قرار می گیرد و باعلم به این مطلب استراتژی های اطلاع رسانی خود را به موقع تر و قبل از رقبا اجرا کنید.
در مثال زیر رقبا سه برن مختلف را می بینند. هر چند خریداران در مرحله ابتدایی بیشتر به برند C توجه دارند ولی این برند در مراحل بعدی ضعیف عمل می کند و در نهایت کمترین سهم از مشتری ها را دارد.
شما هم باید بدانید که مشتریانتان را کی و چرا از دست می دهید.
 
5) مشتریان شما قبل از خرید چقدر مصمم هستند؟
اگر بدانید که مردم کی، کجا و چگونه خرید می کنند بهتر تصمیم خواهید گرفت که کی و چگونه مشتریانتان را درگیر کنید. اگر بتوانید بفهمید که مشتریانتان قبل از خرید کی به سراغ سایت شما می آیند می توانید به موقع دست به کار شوید و با پیام رسانی در لحظه درست مشتری بیشتری به دست آورید.
در مثال زیر همانطور که می بینید جدیت فرد در خرید با نزدیک شدن به روز خرید بیشتر می شود. این می تواند به این معنا باشد که اطلاع رسانی زودتر از موعد می تواند به از دست رفتن پیام منجر شود و اطلاع رسانی دیرهنگام نیز ممکن است بی فایده باشد چرا که مشتری شاید از قبل تصمیم خود را گرفته باشد. پس سعی کنید بدانید که مشتریان قبل از خرید، چه مواقعی با برند شما درگیرند.
 
خلاصه : امروزه مسیر خرید هر شخص درست مانند DNA او منحصر به فرد است. ما نیز به عنوان بازاریاب این امتیاز بزرگ را داریم که پیشاپیش مشتریان حرکت کنیم و با پیام رسانی به موقع مشتریان را در پذیراترین لحظه به دام بیاندازیم. برای این کار باید بر اساس الگوهای رفتاری مشتریان مسیرهای خرید را شناسایی کنیم. با این کار خواهید فهمید که کی، کجا و چگونه استراتژی های بازاریابی خود را پیاده کنید.



نویسنده : زهرا چنکوک-کارشناس دپارتمان آموزش

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟