https://www.bfn.ir/Article/33389 اهمیت تاثیر اولین برخورد با مشتری
نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

اهمیت تاثیر اولین برخورد با مشتری

  • شنبه ۲۵ دي ۱۳۹۵
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 9364
  • RSS

اهمیت تاثیر اولین برخورد با مشتری

اهمیت تاثیر اولین برخورد با مشتری

بررسی های روانشناختی نشان داده است افراد به هنگام ارزیابی دیگران به اطلاعات اولیه که به دست می آورند بهای بیشتری می دهند تا اطلاعاتی که بعدا بدست می آورند.
این یک حقیقت ساده است اولین اطلاعاتی که افراد درباره هر چیزی یا هر کسی می گیرند روی پردازش بعدی اطلاعات از ناحیه آنها تاثیر می گذارد.
به عبارت دیگر به احتمال زیاد افراد آنچه را که در شروع کسب می کنند درست و صحیح می پندارند.
اگر اطلاعات اولیه منفی باشد بیشتر از اطلاعات مثبت تاثیر بر جای می گذارند.
برای از میان برداشتن اولین تاثیر منفی باید رفتارهای مثبت فراوانی را به نمایش بگذارید اولین تاثیر به یک فیلتر شباهت دارد

تاثیر اولین برخورد با مشتری
  1. افراد اطلاعات اولیه را دریافت می کنند. متوجه زبان بدن، حرف تان و اینکه چگونه واکنش نشان می دهید می شوند.
  2. بر اساس اطلاعات اولیه از شما برداشتی به دست می آورند و درباهر اینکه چگونه آدمی هستید و اینکه باید چه رفتاری را در آینده از شما انتظار داشته باشند تصمیم می گیرند
  3. بعد شما را از طریق این فیلتر نگاه می کنند همه دوست دارند که منش و شخصیت دیگران را به درستی ارزیابی می کنند و بگویند من از همان لحظه اول که او را دیدم مطمئن شدم که او ... این افراد دنبال اطلاعاتی می گردند که برداشت اولیه آنها را تایید کند و در این میان رفتارهای متمایز را نمی بینند و یا اگر ببینند، به آن توجهی نمی کنند.

اهمیت تاثیر اولین برخورد با مشتری بخش دوم

مشتری در برخورد اول با شما چه احساسی در خود پیدا می کند

خوب به نظر برسید

برای خوب بنظر رسیدن لزوما نیاید زیبا و خوش چهره باشید.البته زیبایی چیز خوبی است اما داشتن اعتماد به نفس مهمتر است. حتی اگر به زیبایی ستارگان سینما نباشید ولی با بدن و وضع ظاهر خود راحت باشید دیگران هم با شما راحت خواهند بود. سبک و طرز لباس پوشیدن از اهمیت زیادی برخوردا است.اما سعی کنید در این کار زیاده روی نکنید مردم افرادی را دوست دارند که بیشتر شبیه خودشان باشد نه اینکه از کره ماه آمده باشند. طبق آمار سال 2015 میزان اعتماد افراد به کالاهایی که ستارگان سینما و مدلهای معروف تبلیغ می کنند 12 درصد است و این میزان اعتماد نسبت به سالهای گذشته کاهش زیادی یافته است.

روحیه خوبی داشته باشید

روحیه به همه سرایت می کند.آیا تا کنون متوجه شده اید روحیه غریبه ها چه تاثیری بر احساس شما دارد. در برخورد با یک کارمند بداخلاق یا فروشنده غیر حرفه ای باعث می شود که تمام روز اوقات تلخی کنید و همین روحیه بد را در برخورد با همکاران و خانواده منتقل کنید. وقتی یک گارسون رستوران با روحیه عالی و شاد با شما صحبت کند.لبخند را به لب شما می آورد و باعث می شود. احساس خوبی در شما به وجود بیاد همین احساس خوبی که برای مشتری نسبت به خودش ایجاد می کنید می تواند کلید موفقیت شما باشد.

مشتري در برخورد اول با شما چه احساسي در خود پيدا مي کند

اهمیت تاثیر اولین برخورد با مشتری بخش سوم

در میان گذاشتن اطلاعات شخصی بخش مهمی از تاثیر گذاری اولیه است و به افراد کمک می کند تا بدانند شما به راستی چه کسی هستید هر کس خود را به طریقی افشا می کند. در مورد هر رفتار خوب فکر کنید اینکه چگونه درباره موضوعات صحبت می کنید، پیام قابل ملاحظه ای را درباره آگاهی اجتماعی، طرز فکر و روشنفکری شما ارائه می دهد.

  1. از بیان کردن مطالب سنگین سیاسی، فرهنگی،اجتماعی و... که جای بحث و اختلاف نظر وجود دارد خوداری کنید. موضوعات سنگین پای ارزشهای مهم شخص را به میان می کشد و واکنش شدیدی در پی دارد. همه ما موضوعاتی را جدی میگیریم و تا حدی نسبت به آن بی انعطاف هستیم. وقتی نظریه متمایزی با مشتری بیان می کنید به این می ماند که به مشتری بگویید تو اشتباه می کنی در این حالت مشتری حالت تدافعی به خود می گیرد.
  2. در برخورد اولیه با مشتریان از طرفداری از تیم ورزشی، سیاسی و... جدا خوداری کنید. در این حالت نیز مشتری حالت تدافعی به خود می گیرد و از شما خرید نخواهد کرد چون با خرید کردن از شما احساس شکست خواهد داشت.
  3. به هنگام ملاقات با مشتریان جدید از وقایع روزمره مثل ترافیک، گرانی، آلودگی هوا و ... شکایت نکنید. این موضوعات احساس تندی ایجاد نمی کند اما به دلیل روزمرگی برای دیگران اهمیت ندارد.
جذب کردن مشتری با تمرکز بر اتفاق نظرها

نویسنده : نازنین دانشمند

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟