https://www.bfn.ir/Article/33370 رضایت از پاسخگویی به شکایت
نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

رضایت از پاسخگویی به شکایت

  • دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 6074
  • RSS

رضایت از پاسخگویی به شکایت

رضایتی که هر مشتری شاکی از پاسخی که توسط سازمان به شکایت او داده می شود، کسب می کند را رضایت از پاسخگویی به شکایت گویند. عدم رضایت از شکایت به ارزیابی مشتریان از پاسخی که توسط سازمان به شکایت آنها داده می شود، اشاره دارد. به منظور توضیح چگونگی ایجاد نارضایتی از شکایت، پارادایم عدم تطابق بسیار مورد پذیرش بوده و در تحقیقات مربوط به رضایت یا نارضایتی مشتریان از پاسخگویی به شکایات مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر یک مشتری تصمیم بگیرد که علیه طرف مقابل خود شکایت کند وی از سازمان انتظارات خاصی در مورد پاسخگویی به شکایت و ارائه راه حلی مطلوب جهت حل آن را دارد. این پاسخ مورد انتظار مشتری از شکایت، با پاسخی که مشتری واقعاً از سوی سازمان درک می کند مورد مقایسه قرار می گیرد.


رضایت از پاسخگویی

اگر پاسخگویی سازمان به شکایت مشتری در سطحی بالاتر از انتظارات مشتری از پاسخگویی به شکایات باشد؛ در آن صورت رضایت مشتری از پاسخگویی به شکایت حاصل می آید.

اگر پاسخ درک شده از شکایت توسط مشتری در سطحی پایین تر از پاسخ مورد انتظار او باشد، عدم رضایت از پاسخگویی به شکایت حاصل می آید.

اگر انتظارات مشتری از پاسخگویی به شکایت با پاسخ ارائه شده توسط سازمان هم سطح باشد هیچ حالت رضایت یا نارضایتی از پاسخگویی به شکایات ایجاد نخواهد شد.


عضویت در کانال تلگرام آموزش AloCRM

مدلی که از انتظارات مشتریان در پاسخگویی به شکایات و رضایت آنها از شکایات توسط زیتحمل و سایرین مطرح شده است فرض می کند که شکایت کنندگان حداقل از دو استاندارد جهت ارزیابی اقدامات سازمان در زمینه پاسخگویی و حل شکایت به منظور رضایت مشتریان از شکایت استفاده می کنند.

  •  پاسخ مطلوب به شکایت
  •  پاسخ مناسب به شکایت

شکایات مشتریان

پاسخگویی مطلوب به شکایت عبارت است از سطحی از عملکرد که مشتری شاکی امیدوار است تا آن را دریافت کند.

پاسخ مناسب به شکایت، استانداردهای ثانوی و در سطح پایین تری هستند که تعیین کننده حداقل سطح پاسخگویی بوده که از نظر مشتری قابل قبول و به عنوان مقبول آن را درک می کند.

ناحیه بین پاسخ مطلوب به شکایت و پاسخ مناسب به شکایت با عنوان فاصله اختلاف قابل قبول یا تفاوت مجاز شناخته می شود.

اگر از سوی سازمان پاسخ مناسب به شکایت برآورده نشود، عدم رضایت از پاسخگویی به شکایت حاصل می آید. در حقیقت این حالت زمانی اتفاق می افتد که حداقل الزاماتی که شاکی آنها را انتظار دارد، محقق نگردد.

اگر پاسخ درک شده از شکایت توسط مشتری، تنها قسمتی از پاسخ مناسب به شکایت را در بر بگیرد این امر منجر به درجه پایینی از رضایت از شکایت خواهد شد، یا این که هیچ گونه تفاوتی را در رضایت از شکایت برای مشتری ایجاد نمی کند.


نویسنده : زهرا چنکوک

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟