https://www.bfn.ir/Article/33366 مدیریت کیفیت
نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

مدیریت کیفیت

  • دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 5304
  • RSS

مدیریت کیفیت

مدیریت کیفیت، مفهومی تئوریک است که در بخش تولیدی و صنعتی در نیمه اول قرن گذشته توسعه یافت. تمایل برای کیفیت خدمات، ابتدا در بخش خصوصی خدماتی به وجود آمد. بخش دولتی نیز پس از مشاهدۀ منافع کیفیت خدمات، آن را مورد استفاده قرار داد. مدیریت سنتی کیفیت، بیشتر به وسیله اندیشمندان علوم فنی و مهندسی توسعه داده شد. این تمایل در خدمات بسیار محدود بود و احتمالاً دلیل توسعه مباحث کیفیت خدمات نیز این زمان همین است.


مدیریت کیفیت

مدیریت کیفیت را می توان به دو قسمت تقسیم کرد:

- مدیریت کیفیت استراتژیک که رویکردی سیستماتیک در تعیین و برآوردن اهداف کیفیت به وسیله شرکت است.

- مدیریت کیفیت عملیاتی که رویکردی ساختاری در اداره کیفیت در سطوح میانی سازمان است.

در جریان مدیریت کیفیت، نکات مهم و عناصر اساسی وجود دارد که لحاظ کردن آن ها برای این جریان حیاتی است. این نکات و عناصر بسیارند اما تعدادی از آن ها بین جوایز مهم کیفیت یکسان و مشترک هستند که می توان به صورت زیر آن ها را نشان داد:


عضویت در کانال تلگرام آموزش AloCRM

1- مشتری مداری:

هدف شرکت باید ارضای نیازها و خواسته های مشتریان باشد. رضایت مشتری، اساس مدیریت کیفیت است و البته منظور از مشتری نیز، هم مشتریان داخلی و هم مشتریان خارجی می باشد.

2- تعهد رهبری:

این تعهد، تعهدی فعال و قابل رویت از سوی همه رهبران است. رهبران در این حالت، نیازمند تمرکز بر فرآیندها به جای نتایج هستند. دمینگ می گوید این امر، مستلزم شناخت عمیق رهبران از فرآیندهای شرکت است. در این شرایط، رهبران باید با تمرکز بر کیفیت رهبران خدمت باشند.

3- مشارکت کارکنان:

همه کارمندان باید توانمند شده، در توسعه کیفیت مشارکت داده شوند. نقش ژاپنی ها در این مساله کاملاً مشهود است. در بخش خدمات، این مشارکت در مورد کارمندان خطوط مقدم که مستقیماً با مشتریان در تماس هستند بسیار اهمیت دارد.

4- بهبود مستمر:

شرکت ها باید به طور مداوم فرآیندهای خود را از نو تعریف کرده و آنها را بهبود دهند. در بخش خدمات، این ماله در مقایسه با بخش تولید اهمیت بیشتری دارد. در این بخش، ایدۀ یادگیری و بهبود مستمر به وسیله چرخه PDSA که توسط دمینگ ارائه شده، مفهوم سازی شده است.

5- مدیریت بر مبنای واقعیت ها:

تصمیمات باید مبتنی بر واقعیت های قابل اتکا و مستند باشند.



6- تمرکز بر فرآیند:

سازمان باید توجه زیادی بر فرآیندهای طراحی شده برای ارضای نیازهای مشتری داشته باشد. فرآیند در اینجا عبارت است از تبدیل مجموعه ای از داده ها به ستاده ها که نیازها و انتظارات مشتریان را برآورده سازد.تمرکز برفرآیندها، جنبه مهم مدیریت کیفیت است که نتایج آن در تغییرات سازمانی به وضوح قابل مشاهده است در این شرایط، کیفیت را می توان گلوله جادویی دانست که هزینه کمتر، خدمات دهی کیفی تر به مشتری، کالاها و خدمات بهتر و سود بالاتر را به سازمان هدیه می دهد.

مزایای کیفیت

مزایا و منافع کیفیت را برای سازمان می توان به این ترتیب برشمرد:

  •  رضایت مشتری و در نتیجه آن، وفاداری مشتریان و تکرار خرید.
  •  کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری.
  •  بهبود نقدینگی و بازده سرمایه گذاری.
  •  امکان قیمت گذاری بالاتر.
  •  بالا رفتن قیمت سهام سازمان.
  •  کاهش برگشتی ها.

این مزایا سازمان را مستقیما به سوی افزایش سهم بازار و بهبود سودآوری هدایت می کنند.


نویسنده : زهرا چنکوک

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟