https://www.bfn.ir/Article/33356 مدیریت اعتراضات مشتریان
نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

مدیریت اعتراضات مشتریان

  • يکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 7628
  • RSS

مدیریت اعتراضات مشتریان

مدیران فروش و نمایندگان فروش شایسته، اعتراضات مشتریان را فرصتهایی برای کسب پیشنهادات جدید می دانند و با آن برخورد شایسته می کنند. جان دی راکفر می گوید: من همیشه کوشیده ام هر فاجعه ای را در زندگی به یک فرصت بدل کنم.


مشتری رئیس است

فروشنده ی موفق می داند که در مقابل اعتراض مشتری چگونه رفتار کند. اگر شرکت شما مشتری ناراضی ای ندارد، نشانه ی چیست؟ آیا نشانه ی خوبی است؟ خودتان را گول نزنید.

حتی موفق ترین شرکتها هم مشتریان ناراضی دارند. بیش از 95 درصد مشتریان ناراضی بدون اینکه نارضایتی خود را به شما اعلام کنند، قطع رابطه خواهند کرد، حداکثر 5 درصد مشتریان ناراضی اعلام نارضایتی می کنند. پس اینها برای شما احترام و ارزش قائل شده اند.


عضویت در کانال تلگرام آموزش AloCRM

از اینها تشکر کنید، چون نماینده ی جمع زیادی هستند که به شما مراجعه نکرده اند. اگر نارضایتی مشتریان را به رضایت تبدیل کنید، میزان وفاداری آنها به شما بسیار بیشتر از مشتریانی خواهد بود که از شما راضی بوده اند. اشتباه نکنید نمی گویم اول مشتری را راضی کنید بعد رضایت او را جلب کنید تا وفاداری آنها به شما بیشتر شود، در این حالت بخش عمده ای از آنها با شما قطع رابطه می کنند.

حال که به اهمیت مشتریان معترض پی بریم با آنها چگونه رفتار کنیم، به عبارتی مدیریت اعتراض مشتریان چگونه است؟ با رعایت نکات زیر اعتراض مشتری را مدیریت کنید:


همیشه حق با مشتری است

  •  فوراً از مشتری عذرخواهی نکنید. چون در ذهن او این طور القا می شود که احتمالاً شما از اول قصد فریب او را داشته اید و این پیشامدها اتفاقی نبوده است.
  •  مشتری را دعوت به آرامش کنید و سپس از او بخواهید که موضوع را با هم بررسی کنید و از او بخواهید که موضوع را کامل توضیح دهد.
  •  به جای کلمه اعتراض که بار روانی منفی دارد از کلماتی مثل، "مورد، نکته، یا موضوع" که بار روانی مثبت دارند، استفاده کنید.
  •  با دقت به صحبتهای مشتری گوش بدهید و به او نشان دهید که کاملاً به ایشان توجه دارید و از پرواز ذهنتان جلوگیری کنید.
  •   از حرکت بدن و کلمات ایستگاهی استفاده کنید و با این اعمال به او نشان می دهید که کاملاً به ایشان توجه دارید. اما این حرکات و کلمات نباید جنبه تأیید یا تکذیب گفته های مشتری را داشته باشد؛ چون هنوز از موضوع کاملاً آگاه نیستید و برای قضاوت زود است.
  •  از کلمات خنثی مثل، "گوش می کنم، بعد، ادامه بدهید و ..." استفاده کنید و از کلماتی نظیر "نه، بله، این طور نیست و ..." به هیچ وجه استفاده نکنید.
  •  برای روشن شدن کامل موضوع با اجازه ی مشتری، سؤالات خود را بپرسید؛ این سؤالات با او این را القا می کند که شما دنبال کشف حقیقت هستید. اما سؤالاتتان نباید جنبه ی قضاوت یا توهین داشته باشد.
  •  وسط حرف مشتری نپرید، او رئیس شما است، مواظب باشید.
  •  وقتی صحبتهای مشتری تمام شد یکبار خلاصه ی گفته های او را تکرار کنید و برای این خلاصه نظر او را جویا شوید و از او تأیید بگیرید. در این حالت شما به فهم مشترک از موضوع رسیده اید.
  •  پس از اتمام مرحله ی قبل، حال شما می توانید قضاوت کنید؛ چون از تمام موضوع مطلع شده اید، این قضاوت دو حالت کلی دارد. الف) حق با مشتری است. ب) حق با مشتری نیست.

نویسنده : زهرا چنکوک

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟