https://www.bfn.ir/Article/33288
بسیاری از بودجه های مدیریت کمتر از آنچه برای موفقیت تحقق لازم است تعیین می شود. چهار عنصر حیاتی برنامه ی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری پنج فرایند کلیدی مدیریت ارتباط با مشتری شامل ارزیابی آمادگی، مدیریت تغییر، مدیریت پروژه و تعهد کارمند پشتیبانی می کنند.ارزیابی آمادگی معرف موردی است که به طور کلی بودجه ی متوسطی می خواهد و می توان هزینه هایش را به آسانی برحسب شرایط شناسایی کرد. اگر اقلام بودجه ای را که با مدیریت ارتباط با مشتری از چشم انداز ناوری اطلاعات در ارتباط هستند بررسی کنیم، در مجموع مبلغ زیادی خواهد بود. به هر حال این بودجه احتمالاً کافی نخواهد بود، زیرا هزینه ها در رابطه با مدیریت تغییر، مدیریت پروژه و تعهد کارمند به حساب نیامده است. عدم تجربه ی شرکت درباره ی مجموع هزینه های واقعی ابتکار مهم مدیریت ارتباط با مشتری دلیل عمده ی معمول این امر است.زمینه هایی که برای موفقیت ابتکارات مدیریت ارتباط با مشتری شرکت حیاتی هستند عبارتند از:
اداره ی فناوری اطلاعات بارها مسئول برنامه ریزی برای بودجه ی مدیریت ارتباط با مشتری بود، زیرا واضح و قابل مشاهده ترین مخارج برای مجوزهای نرم افزار، سخت افزار، ترکیب سامانه ها و مشاوره خواهد بود.به هر حال همان گونه که جنتل خاطرنشان می کند اداره ی فناوری اطلاعات اغلب تجربه ی اندکی در مورد پروژه های مدیریت ارتباط با مشتری دارد در نتیجه آن ها هزینه های نا پیدا در ودجه را حذف می کنند و در تعیین بودجه هم در عناصر سخت و هم نرم های مدیریت ارتباط با مشتری اشتباه می کنند، از جمله:
این امر با توجه به اطلاعات ورودی گروه مدیریت ارتباط با مشتری میان کارکردی با نمایندگان بازاریابی، منابع انسانی و امور مالی و نیز فناوری اطلاعات در توسعه ی بودجه ی مدیریت ارتباط با مشتری، بحث خوبی را زمینه سازی می کند. ملاحظه ی الزامات کامل مدیریت تغییر، مدیریت پروژه و تعهد کارمند با این گروه ها به تضمین بودجه ای صحیح تر و متعادل تر کمک خواهد کرد. همچنین فایده ی پروژه ی راهنما به شناسایی صحیح تر هزینه ها کمک خواهد کرد.
برای پروژه های بین المللی انتظار می رود که همه چیز به طور مرکزی تأمین بودجه شود. با وجود این که این کار ممکن است برای هزینه های مجوزهای نرم افزار، مشاور، تحقق و فناوری اطلاعات چنین باشد، به ندرت چنین امری برای منابع مدیریت تغییر در داخل کشور رعایت می شود. از این رو ضمن عدم تأمین بودجه ی مرکزی برای پروژه ی مدیریت ارتباط با مشتری، کشورها ممکن است نتوانند یا حتی مایل نباشند منابعی برای این کارکرد حیاتی تأمین کنند. در نتیجه موفقیت برنامه های مدیریت ارتباط با مشتری در سایر کشورها ممکن است مورد تهدید باشد. تعیین بودجه های مدیریت ارتباط با مشتری مشکل است و آماده سازی شان از ابتدا درگیر کردن کارکنان مالی داخلی شرکت گرا و مدیران یا مشاوران با تجربه ی مدیریت ارتباط با مشتری سود خواهد برد.
تجربه ی ما در مرور بودجه های مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان های بزرگ چندین مشکل دیگر را خاطرنشان می کند:
نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است. نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند. نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید
نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است. در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند. نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد. نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..