https://www.bfn.ir/Article/2078 بازاریابی از طریق محتوا
نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

بازاریابی از طریق محتوا

  • شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 3270
  • RSS

بازاریابی از طریق محتوا

تعریف محتوا
در تعریف کلی، محتوا به‌هر واحد اطلاعاتی اطلاق می‌شود که به‌صورت دیجیتالی ارائه شود و به‌صورت الکترونیکی قابل مدیریت باشد. این محتوا می‌تواند به‌صورت هر یک از موارد: صفحات‌وب، تصاویر، ویدئو، انیمیشن، مستندات، فایل‌های PDF، و اطلاعات ذخیره شده در بانک‌های اطلاعاتی در دسترس عموم قرار گیرد.
 

بازاریابی محتوا واقعا چیست؟

«بازاریابی محتوا یک تکنیک بازاریابی است که در آن محتوای با ارزش و مرتبط برای جذب، به دست آوردن و درگیر کردن مخاطب هدفی که به خوبی درک شده و مشخص شده است، ایجاد و توزیع می‌شود که این‌کار با هدف جذب مشتری سود آور انجام می‌گیرد».
 

پس بازاریابی محتوا دقیقا چه چیزی هست؟

۱- شروع یک برنامه درست بازاریابی محتوا، باید از طرح تجاری آغاز یشه.طرح تجاری یا Business Plan، پایه هر تجارتی در هر حوزه ای است و نباید بدون داشتن طرح تجاری شروع، به بازاریابی محتوایی کنید.

۲- بررسی کنید که در حال حاضر چه کسانی مشتری شما هستند (مشتریان فعلی) و چطور می تونید، علاوه بر حفظ کردنشون، اونها رو واقف کنید تا بیشتر از خدمات شما استفاده کنند یا شما رو به دیگران معرفی کنند.در حقیقت، بخشی از بازاریابی محتوایی شما باید، برای ریفرش و تلنگری به مشتریان فعلی شما و یادواری نام شما به عنوان یک فروشنده یا ارائه دهنده خدمات در ذهن اونها باشه.در حالت پیش فرض، ممکنه مشتریان فعلی، شما رو فراموش کنند.پس حفظشون کنید!

۳- دور انداز و آینده محصولات و خدمات شما! به این فکر کنید، که بازاریابی فعلی شما، آسیبی به محصولات و خدماتی که در آینده ارائه خواهید کرد وارد نمی کنه.چیزی ننویسید که بعدا مجبور شید، حرفتون رو عوض کنید.بلکه طوری بنویسید که ذهن مخاطب، برای محصولات آینده شما، آماده بشه.(این که میگم بنویسید یا ننویسید، به هیچ وجه منظورم تجاری نوشتن و فقط به قصد پول نوشتن نیست.رعایت اخلاق، مطلب مفید و تازه و به دور از دروغ و سانسور، اولین اصل Content Marketing هست.مخاطبان دیگه هوشمند تر از اون هستند که با مخفی کاری محتوایی شما، گوگل بخورند!)

۴- میزان رقابت! این اصل فقط مربوط به بازاریابی از طریق محتوا نیست و در هر فرایندی از هر کسب و کاری (انتخاب کلمات کلیدی،سئو،برندینگ،تجارت های فیزیکی و …) ، حاکم هست و من همیشه در سئوروز روی این موضوع تاکید دارم.به این فکر کنید که برای چه میزان رقابتی قصد دارید، Content Marketing کنید؟ چند رقیب با چه قدرتی دارید؟رقبای شما چقدر در بازاریابی از طریق محتوا قدرتمند هست؟از نظر بقیه شاخص ها چطور؟ نکنه بدون بررسی میزان رقابت، قصد دارید یه بازاریابی محتوا بدون توجه به رقابت انجام بدید؟بدون توجه به اینکه اصلا، Content Marketing شما جایی دیده میشه یا نه؟!!

۵- قدرت فعلی شما! خیلی ها تصور می کنن، یه سایت تاسیس کنن یا بیان داخل سایت خودشون، حتی به بهترین و استاندارد ترین شکل، بازاریابی محتوا انجام بدن، موفقیت در پیش روشون هست! اصلا اینطوری نیست.اگر شما داخل سایتتون به content marketing بپردازید، چه کسی شما رو می بینه؟ اصلا این همه زحمت و بازاریابی محتوایی شما، جایی دیده میشه؟ کجا دقیقا؟ با جستجوی عبارت های مرتبط در گوگل؟ داخل ایمیل ها یا بنر های تبلیغاتی؟ وقتی بدون در نظر گرفتن قدرت خودتون، اقدام به Content Marketing می کنید، انگار دور خودتون چرخیدید! بازاریابی محتوایی قبل از هر چیز، نیاز به چشم داره.چشمانی که محتوای شما رو ببیند! برای جذب این چشم ها، چه برنامه ای دارید؟ سایت های قدرتمند از نظر رتبه گوگل و برند های قوی و معروف، علاوه بر اینکه، مخاطبان زیادی، دارند و روزانه چشمان جدید(کاربر جدید) و چشمان تکراری(کاربران ثابت) مطالب اونها رو می بینند، باز هم، برای جذب مخاطب بیشتر، دست به دامان روش های مختلف تبلیغات میشن.حالا فرض کنید، سایتی که نه رتبه گوگل خوبی داره، نه کاربران ثابت، نه تبلیغات، اقدام به بازاریابی از طریق محتوا کنه.فکر می کنید، اون شخص/شرکت، بعدا، از هر چی، گوگل و مشتری و درآمد اینترنتی و تولید محتوا، خسته و ناامید نخواهد شد؟!!

۶- خودتون رو جای مشتری بذارید و تصمیم بگیرید.به عنوان یه کاربر به محتوی خودتون نگاه کنید.چقدر احتمال داره خرید کنید و تبدیل به مشتری بشید؟آیا به درستی مراحل تبدیل کاربر به مشتری رو طی می کنید؟بهینه سازی نرخ تبدیل، در محتوای شما، مورد توجه قرار گرفته؟نکنه طوری، مطلب نوشتید که خودون هم حوصله خوندن ندارید و اصلا جذبتون نمی کنه؟

 

۷- اگر بعد از تولید محتوا، احساس خستگی شدید نکردید، و خیلی راحت انجام شد، به کارتون شک کنید.همین الان که من در حال نوشتن این مطلب هستم با اینکه، این پست، یک Content Marketing نیست، احساس خستگی شدیدی دارم و شاید دو ساعتی وقتم رو گرفت.شاید فکر کنید، این مطلب، اونقدر هم زیاد نیست که دو ساعت وقت گیر باشه(با فرض تایپ تند). اما فکری که قبل از نوشتن و در حین نوشتن می کنید، فرایند تولید محتوا رو طولانی می کنه.هر چقدر هم، کپی پیست نکرده باشید (که من از مخالفان سر سخت کپی پیست یا تجمیع مطالب هستم)، بعد از اتمام نوشتن، احساس خستگی خیلی خیلی بیشتری خواهید کرد که برای شما بهتره!

 

۸-بعضی موضوعات، رو نمیشه با محتوا، بازاریابی کرد! برای مثال، فروش ساعت دیواری، فروش شارژ ، سایت های تفریحی ، سایت های فیلم و آهنگ، اصلا با بازاریابی از طریق محتوا آبشون توی یه جوب نمیره!(توجه کنید بازاریابی محتوایی.نه خود محتوا) شما چه محتوایی میخواید برای این موضوعات تولید کنید که منجر به جلب مشتری بشه؟برای خیلی موضوعات، اصلا بازاریابی از طریق محتوا(نه تولید محتوا) نتیجه نمیده یا دست کم، زحمتش به سودش نمی ارزه.
 

اخبار خوب بازاریابی محتوا

  • 72 درصد از بازاریابان این گونه احساس می‌کنند که بازاریابی محتوا برای کسب و کار آنها لازم است
بله درست است، محتوا برای کسب و کار ضروری است و 72درصد با این مورد موافق هستند. اما اگر شما یکی از این افراد نیستید و تنها بر روی تبلیغات برای دستیابی به ترافیک بالا تکیه می‌کنید پس به فرصت‌هایی فکر کنید که شما ممکن است به دلیل بی توجهی به این فاکتور مهم  از دست بدهید.

با  پیدایش نرم افزار مسدود کردن تبلیغات در سراسر فضای وب، واضح است که مصرف کنندگان دیگر اجازه نمی‌دهند تا تبلیغات هرزنامه، جستجو و وب گردی روزانه آنها را مختل نماید. مصرف کنندگان شما تمایل دارند تا در سطح شخصی با شما در ارتباط باشند و به همین دلیل است که محتوا به خوبی عمل می‌کند. اکنون زمان هوشمند بودن است، زمانی برای شروع ایجاد محتوا که ارزش را برای مخاطبان به همراه آورد
  • 58 درصد از بازاریابان محتوا بیان می‌کنند که ویدیو یک ابزار موثر است
جدا از همه اشکال متفاوت بازاریابی محتوا که وجود دارد، ویدیو به عنوان یک ابزار بسیار موثر در صدر همه ابزارها قرار گرفته است. به تارگی یاد گرفته‌ایم که ارتباطات بصری چنان قدرتمند است  که در واقع می‌تواند مشاهده محتوا را تا 94 درصد افزایش دهد و برای این منظور هیچ چیز بصری‌تر از فیلم نیست. فیلم یک کانال مناسب برای استفاده است چراکه منافع و مزایای بسیار متفاوتی را ارایه می‌دهد. ویدیو به شما کمک می‌کند:

چیستی کالا و یا خدمت خود را توضیح دهید.

به شکلی موثر داستان برند خود را مطرح نمایید

سطح دسترسی اجتماعی خود را افزایش دهید

راهنمایی‌های خود را بیشتر کنید

به بسیاری از سوالات پیش از طرح آنها پاسخ هید

نرخ بازگشت سرمایه خود را بهبود ببخشید

هر کسب و کاری به معنای واقعی کلمه می تواند یک ویدیو ایجاد کنید. مهم نیست که شما یک شرکت سرگرم کننده، جدی و یا ...... هستید - با بازاریابی ویدئویی، هیچ محدودیتی وجود ندارد .


  • کوکاکولا، نایک و گوگل برندهای علاقه مند به ایجاد محتوا هستند
در مطالعه صورت گرفته از بازاریابان خواسته شد برندهایی را نام ببرند که در ایجاد محتوا بسیار عالی عمل کرده‌اند. همانطور که انتظار می‌رفت اغلب بازیگران بزرگ در صدر قرار گرفتند و این بازیگران شامل کوکاکولا، نایک، گوگل، ویرجین و هات اسپات بودند.

چرا این برندها اساس و پایه را محتوا قرار داده‌اند؟ به این دلیل که آنها مخاطبان خود را می‌شناسند. مرزها را از بین برده‌اند و محصولات و خدمات خود را در زمان واقعی برای مخاطبانشان عرضه کرده‌اند.


  • 63 درصد از بازاریابان می‌گویند که محتوا به افزایش گفت و گوها منجر شده است
جدا از تمامی جنبه‌های مثبتی که محتوا دارد، افزایش گفتگوها یکی از بهترین‌ پیامد آن است. اگرشما درتمامی آنچه که انجام می‌دهید فاقد بازگشت سرمایه هستید پس ممکن است تسلیم شده و از انجام کار امتناع کنید.

موارد ذکر شده در بالا اخبار خوب بود و اما درباره

خبرهای بد بازاریابی محتوا ...


  • فقط 24 درصد از بازاریابان محتوای خود را به بلاگ‌های دیگر«توسعه داده‌اند»

محتوا توسط شما ایجاد شده است و بسیارعالی به نظر می‌رسد اما درحال حاضر شما چه کاری لازم است با این محتوای تولید شده انجام دهید؟ آیا فقط اینکه آن را بر روی وب سایت خود قرار دهید به امید آنکه مخاطبانتان به صورت تصادفی به آن دست خواهند یافت کافی است؟

متاسفانه باید گفت که دنیای بازاریابی محتوا به این آسانی نیست. اگر شما می‌خواهید تا محتوای خود را در مقابل مخاطبانتان قرار دهید پس لازم است که شروع به توسعه محتوایی نمایید که ایجاد کرده‌اید.

پلت فرم‌هایی مانند BuzzSumo را چک کنید؛ با این بررسی به تعداد بسیاری از بلاگرها، روزنامه نگاران و افراد بانفوذ دست خواهید یافت که واقعا به محتواهای شما علاقه‌مند هستند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که از این افراد بخواهید تا به انتشار و یا اشتراک گذاری مطالب شما بپردازند طوری که شما به تمرکز بیشتر بر روی برند خود دست خواهید یافت.


  • کمتر از نیمی از بازاریابان بیان کردند که یک استراتژی محتوا تعریف شده دارند

ما می‌دانیم بازاریابی محتوا چگونه است اما چرا برخی از ما استراتژی تعریف شده نداریم؟ دلیل آن کمبود زمان است یا منابع و یا بودجه؟ کورکورانه به سمت بازاریابی محتوا رفتن، شما را برای شکست آماده خواهد ساخت اما امید را از دست ندهید.

برای بازاریابی محتوا در واقع یک فرمول وجود دارد که به خوبی عمل می‌کند و آن «روش شناسی بازاریابی درون‌گرا» نامیده می‌شود. این نوع بازاریابی درمورد هدف قرار دادن مخاطبانتان با محتوای مناسب در زمان مناسب است و در نقطه مقابل بازاریابی سنتی قرار دارد.



نویسنده : زهرا چنکوک-کارشناس دپارتمان آموزش

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟