https://www.bfn.ir/Article/13136 تعریف وفاداری در مشتری
نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

تعریف وفاداری در مشتری

  • سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 9752
  • RSS

تعریف وفاداری در مشتری
مفهوم وفاداری در مشتری و ایجاد مشتریان وفادار در چارچوب کسب و کار به صورت ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر توصیف می شود. اگر بخواهیم وفاداری را به عنوان یکی از شاخص های کنترل و مدیریت برشماریم تعریف و دسته بندی انواع ممکن تعامل با مشتریان که به آن ها وفاداری گفته می شود حیاتی بوده و مبنایی را جهت تأمین نیازهای مشتریان فراهم می آورد. برخی از تعاریف موجود عبارتند از:
وفاداری زمانی اتفاق می افتد که مشتریان قویا احساس کنند سازمان مورد نظر به بهترین وجه ممکن می تواند نیازهای مربوطه آن ها را برطرف کند، به طوری که رقیبان سازمان از مجموعه ملاحظات مشتریان مجازا خارج شده و به خرید از سازمان به طور انحصاری اقدام نمایند.
تمایل مشتریان برای انتخاب یک محصول یا یک کسب و کار از بین محصولات دیگر برای نیازی خاص
تعهد عمیق به خرید مجدد یا مشتری شدن برای کالا / خدمت ترجیحی در آینده
تعاریف موجود در سه گروه زیر قرار می گیرند
1-وفاداری معاملاتی – که در آن تغییر یافتن رفتار خرید مشتری مدنظر قرار می گیرد، هر چند که انگیزه های تغییر ممکن است نامشخص باشد. این دسته از وفاداری به جهت اینکه به نتایج تجاری نزدیک ترند از متداول ترین انتخاب های سازمان است. وفاداری معاملاتی از طرق زیر حاصل می شود:
  • فروش کالاهای جدید- زمانی که مشتریان مبادرت به خرید کالاها و خدمات جدید و متفاوتی از همان عرضه کننده کنند. مثلا بعد از خرید بیمه نامه ی عمر، مشتریان پیشنهاد مستمری را دریافت دارند.
  • فروش جانبی – زمانی که مشتری کالاها و خدمات بیشتری را از همان عرضه کننده خرید می کند، مثل افزایش مبلغ صرفه جویی شده در سرمایه گذاری
  • تکرار خرید – خرید دوباره یک کالا یا خدمت برای ارضای همان نیاز مثلا بیمه نامه ی عمر یا وام تعمیر منزل از یک عرضه کننده ی اعتبار
  • اصرار (حفظ رابطه به جای خاتمه ی آن) – وفاداری مشتری برای یک انتشار دهنده ی کارت اعتباری
2-وفاداری ادراکی – که در آن نگرش ها و عقاید مشتریان، کلیدی محسوب می شود، ولی هیچ نوع مدرکی مبنی بر اثرات آن بر روی خرید وجود ندارد.وفاداری ادراکی از طرق زیر حاصل می شود:
  • رضایت
  • آگاهی
3-وفاداری مرکب – که ترکیبی از دو نوع فوق است و از طرق زیر حاصل می شود:
  • ارزش مدت حیات – فایده ی تجاری ارتباط با مشتری طی زمان محاسبه می شود تا مفهوم ارزش مدت حیات مشتری به دست آید که ارزش فعلی یا بالقوه ی ایجاد شده طی کل ارتباط با مشتری است، اما معمولا طی یک دوره ی زمانی از اولین معامله تا امروز یا زمانی در آینده اندازه گیری می شود.
  • ارزش نام تجاری – کسب و کارهای دارای نام تجاری قوی غالبا بر قوت ارتباطات خود و آگاهی دادن گسترده به مشتری برای متوجه ساختن آنان تکیه دارند. به هر حال هدف ایجاد نام تجاری، تماما تضمین این مسأله است که مشتریان دوباره به عرضه کننده ی مورد نظر مراجعه کنند. شرکت پست فدرال اکسپرس امریکا نمونه ی خوبی از سازمان های دارای نام تجاری شناخته شده است.


نویسنده : زهرا چنکوک-کارشناس دپارتمان آموزش

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟