نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

شنوایی سنجی ارتباطی یا شنود مؤثر

  • چهارشنبه ۱ دي ۱۳۹۵
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 2752
  • RSS

شنوایی سنجی ارتباطی یا شنود مؤثر

ما در ایران عمدتاً در حال حرف زدن هستیم. معلم در سر کلاس بیشتر حرف می زند تا حرف شاگردان را گوش کند. مدیر در اداره بیشتر حرف می زند تا حرف کارکنان را بشنود، مربی در جلسه ی تمرین، مدام در حال حرف زدن است تا اجرای تمرینات! آیا دوست دارید با چند عادت بد آشنا شوید که اجازه نمی دهد "شنونده ی خوبی" باشید؟



تونی بوزان، نویسنده ی نام آشنای "قدرت هوش اجتماعی" در کتابش از فهرست ده گانه ای نام می برد که این عادت بد را معرفی کند:

  1.  تظاهر به گوش کردن، در حالی که گوش نمی کنید.
  2.  در حین گوش کردن، کارهای جانبی انجام دهید.
  3.  نشان دهید که موضوع صحبت جالب نیست.
  4.  نشان دهید که گوینده، طرز بیان جالبی ندارد.
  5.  با گوینده بیش از حد بحث کنید، طوری که موضوع اصلی صحبت گم شود.
  6.  بیش از حد هیجان زده شوید.
  7.  بیشتر روی موضوعات جانبی تکیه کنید تا اصل موضوع.
  8.  با موضوع یک بعدی برخورد کنید.
  9.  فقط به اصل موضوع بپردازید.
  10.  مسائل مشکل یا پیچیده را نادیده بگیرید.

عضویت در کانال تلگرام آموزش AloCRM

اینها عادات نامطلوبند که اجازه نمی دهند تا شنونده ی خوبی باشیم. کافی است این فهرست را بر روی اتاق کار یا زیر شیشه ی میز خود قرار دهید. هر بار که ضروری است با مشتری صحبت کنید، مراقب این عادات بد شنیدن باشید.



برای آنکه "عادت خوب شنیدن" یا شنوایی مؤثر را نیز یاد بگیریم، به جای معرفی فهرست به این جمله ی زیبای رابرت بنچلی بسنده می کنیم که می گوید: به حکم خوش زبانی، هیچ نگفتم!

متأسفانه یاد نگرفته ایم شنونده ی خوبی باشیم. تصور اولیه و غلط نیز آن است که چون معلم داناتر است، پس باید بیشتر حرف بزند. چون مدیر می خواهد فعالیتها را در محل کار سامان دهد، پس الزامی است قواعد و قوانین را ابلاغ کند، مربی برای آنکه بتواند نتیجه ی نهایی را به پیروزی نزدیک سازد، الزامی است حرف بزند.

خوشبختانه در پرتو آزمایشهای متعدد می دانیم معلمانی که مدام در حال یاد دادن هستند، و صحبت می کنند، میزان یادگیری دانش آموزان آنها کمتر است.

"گوش کردن با دقت" یا "شنیدن اثربخش" مستلزم به کارگیری انرژی فراوانی است. تنها کسانی که حاضرند این انرژی را برای گوش دادن اختصاص دهند، می توانند از عمق سخنان مشتری آگاه باشند.

حتماً دیده اید شخصی در حال صحبت کردن است، اما افراد به رغم آنکه حرف نمی زنند، اما عمیقاً نیز به صحبتهای وی گوش نمی دهند. چرا که منتظرند تا حرف مشتری به پایان برسد، و آنها حرف خود را بزنند. این مهلت را برای جمع و جور کردن حرفها و استدلالهای خودشان به سکوت برگزار می کنند.

با این توصیف، شما ملزم هستید کسانی را برای ارتباط با مشتریان شاکی برگزینید که عمیقاً برای حرف دیگران، احترام قائلند.


نویسنده : زهرا چنکوک

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟