ما نمی توانیم تحمل کنیم که یک بازاریاب تلفنی سر شام با ما زنگ بزند و در مورد کالا یا خدمات خود تبلیغ کند و حرف بزند. او فکر می کند که اگر خود را با زور به ما تحمیل کند ما با دقت بیشتری به او گوش می دهیم، ولی این روش کارگر نیست. با زور پاشینه ی در را از جا کندن نمی توان توجه مشتری را جلب کرد. چنین روش هایی، روش های دوستدار مشتری نیست، و او را عصبانی می کند. یکی از قدم های اولیه در فروش و خدمات پس از آن این است که توجه مشتری را با رفتاری مثبت و با در نظر گرفتن شرایطی که آن ها تعیین می کنند جلب کنیم. در اینجا سه روش پیشنهاد می شود که عبارتند از:
با نوشتن نامه ای مبنی بر معرفی شرکت شما و محصولی که قصد فروش آن را دارید، شما خدمات خود را معرفی و از این طریق راه را برای تلفن های بعدی به منظور پیگیری آماده می کنید. و زمانی که پس از نوشتن چنین نامه ای با آن ها صحبت می کنید، آن ها دید بهتری دارند که شما کی هستید و چه چیزی می فروشید. با ایجاد چنین فضایی که راحتی مشتری در نظر گرفته شده، شما شانس بیشتری دارید که همه ی توجه مشتری را به خود جلب کنید.
همواره از مشتری سؤال کنید که آیا این وقت مناسبی برای گفت و گوست؟ و یا آیا چند دقیقه وقت دارید که با من صحبت کنید؟ با بی فکری و حالت تحقیرآمیز از کالای فروشی خود صحبت نکنید، خصوصاً با مکالمه ای بی روح. اگر این کار را انجام دهید مشتری ناراحت و بی تاب می شود و بیشتر سخنان شما را نخواهد شنید.
اگر یک مشتری بالقوه توسط یکی از آشنایان خود به شما معرفی شده، فوراً صحت این مطلب را تأیید کنید. مشتری ها غالباً بیشتر تمایل دارند به فردی گوش دهند که توسط شخص دیگری که آن ها می شناسند و به او اطمینان دارند به آن ها معرفی شده باشد.
اغلب مشتری ها وقتی از آن ها سؤال می شود که آیا وقت دارند با شما صحبت کنند؟ جوابشان بله نیست. وقتی که زمان گفت و گو مناسب نیست. از آن ها بپرسید که چه وقتی برایشان مناسب است که شما به آن ها تلفن کنید. اگر هنوز هم می گویند خیر، ادامه ندهید و دنبال کار خود بروید، زیرا وقتی که فردی به چیزی که شما قصد فروش آن را دارید علاقه مند نیست، پافشاری کردن فقط باعث عصبانیت او می شود.
نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است. نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند. نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید
نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است. در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند. نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد. نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..