فهرست زیر روش هایی در زمینه ی تلاش بیشتر برای مشتری به دست می دهد، به ویژه وقتی که بخواهید از اهرم ابتکار عمل برای جبران استفاده کنید.
بخشش به منظور ایجاد حسن نیت
این بخشش ها شامل دادن وسایل مجانی به مشتری هاست تا بدین وسیله از آن ها برای انتخابشان قدردانی شود.
بخشش به منظور جبران
این بخشش ها شامل بخشیدن کالا و خدماتی (بدون هزینه) است که از ابتدا خراب یا اشتباه بوده است.
تخفیف به منظور قدردانی
وقتی مشتری خریدی انجام می دهد تخفیفی می گیرد.
تخفیف به منظور جبران
وقتی نحوه ی ارائه ی خدمات بد باشد، شرکت به مشتری کوپنی می دهد که براساس آن در خرید بعدی مشمول تخفیف (اغلب 10 تا 25 درصد) شود. این سیاست همچنین باعث می شود که یک بار دیگر مشتری از آنجا خرید کند.
قبول هزینه های اضافی برای قدردانی
وقتی مشتری خوبی دارید خرده بین نباشید. برای جلب مشتری جدید پنج بار بیشتر انرژی، کاردانی و پول لازم است تا اینکه بخواهیم مشتری قبلی را حفظ کنیم. بنابراین هوای مشتریان باوفا و همیشگی خود را با قبول هزینه های اضافی، وقتی که لازم است، داشته باشید. برای مثال اگر مشتری ای سفارش بزرگی می دهد، هزینه ی تحویل کالا را حذف کنید.
قبول هزینه های اضافی برای جبران
اگر اشتباهی رخ می دهد که اسباب ناراحتی مشتری می شود، شرکت شما باید بی درنگ هزینه های مربوط به اصلاح کردن را تقبل کند.
برقراری تماس های شخصی برای ایجاد حسن نیت
تماس های شخصی با مشتری برای این انجام می شود که مشتری احساس با ارزش بودن کند. به مشتری تلفن کنید یا یادداشت خصوصی با مضمون متشکرم برایش بفرستید. این در مورد مشتری ای که به تازگی از خدمات شما استفاده کرده مناسب است. با این حرکت به مشتری نام و شماره ی تماس خود را می دهید که در صورت نیاز در آینده از آن استفاده کند.
برقراری تماس های شخصی برای جبران
در این شرایط تلفن کردن خیلی بهتر از نوشتن است، زیرا سریع است و امکان پیگیری را بیشتر می کند. تلفن زدن به مشتری، وقتی که خدمات به نحوی ناجور یا اشتباه ارئه شده باشد، این اطمینان را می دهد که مسئله طوری که او راضی شود کاملاً حل می شود و هیچ اقدام دیگری لازم نیست. این تماس شخصی اعتبار شرکت شما را احیا می کند و علاقه ی قلبی و عمیق شما را برای حل مشکل نشان می دهد.