نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

اداره کردن انواع مختلف مشتری ها

  • شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 3384
  • RSS

اداره کردن انواع مختلف مشتری ها

اغلب مشتری هایتان افرادی متوسط هستند که نیازهای متوسطی دارند. اکثر مشتری هایتان افراد خوش برخوردی خواهند بود که از کمکی که به آنها می کنید تشکر خواهند کرد. اما بعضی از مشتری هایتان ممکن است مهارت ها و گاهی اوقات صبرتان را به آزمایش بگذارند.

علاوه بر افراد متوسط که در طول روز به طور مرتب با آنها در تماس خواهید بود، بعضی از انواع مختلف مشتری ها را در ادامه برایتان توصیف کرده و توصیه هایی در مورد نحوۀ برقراری تعامل مثبت با آنها ارائه خواهیم کرد.


اداره کردن انواع مختلف مشتری ها

مشتری ناخوشایند و بدرفتار – آرامش خود را حفظ کنید.

رفتار حرفه ای خود را حفظ کنید. لبخند بزنید. سعی کنید کاری کنید که مشتریتان آرام شود. به آرامی صحبت کنید و سعی کنید صدایتان را کنترل کنید. هرگز با همان لحنی که این نوع مشتری ها با شما سخن می گویند با آنها حرف نزنید. با لحنی مثبت و آرامش بخش سخن بگویید. اگر آرامش خود را حفظ کنید، می توانید خودتان را کنترل کنید. اگر کنترل خود را در دست داشته باشید، قادر خواهد بود بدون از کوره دررفتن به این نوع مشتری ها کمک کنید. به خاطر داشته باشید که مشتری های ناخوشایند و بدرفتار فقط با شما چنین برخورداری ندارند. این بخشی از شخصیت آنهاست و شاید بلد نباشند طور دیگری رفتار کنند. به بیان دیگر، رفتار آنها را نوعی برخورد شخصی تلقی نکنید.

مشتری کمرو و مردد – صبور باشید.

سعی کنید این مشتری ها را از لاک خود خارج کرده و کاری کنید که بیشتر سخن بگویند. از آنها سؤالات باز بپرسید. به پاسخ هایی که می دهند به دقت گوش بدهید و سعی کنید آنها را راهنمایی کنید تا اطلاعات کافی در اختیارتان بگذارند تا بتوانید به آنها کمک کنید یک تصمیم قطعی اتخاذ کنند.برای بعضی از افراد اتخاذ هر نوع تصمیمی دشوار است. بعضیاز افراد به طور طبیعی افرادی خجالتی هستند. نسبت به مشتری های کمرو و مردد حساسیت بیشتری به خرج دهید و از طریق پرسیدن سؤالات باز و تشویق کردن آنها، کمکشان کنید تا بیشتر سخن بگویند.


عضویت در کانال تلگرام آموزش AloCRM

مشتری بیش از حد خودمانی و بی ملاحظه – حرفه ای برخورد کنید.

سعی کنید مکالمۀ خود را به موضوعات کسب و کاری محدود کنید. اداره کردن این نوع مشتری ها دشوار است چون خودشان متوجه نیستند که رفتارشان خارج از محدوده های عرف است. این شما هستید که باید کنترل مکالمه را در دست بگیرید. این رفتار بیش از حد خودمانی و بی ملاحظۀ آنها را با برخورد خودمانی متقابلی تشویق و ترغیب نکنید. سعی کنید مکالمه را به سمت موضوعات کسب و کاری هدایت کنید. اگر مشتری به صحبت های خودمانی خودش ادامه داد، به آرامی به او تذکر دهید که قصد دارید به او کمک کنید و سپس به یک راهکار کسب و کاری بپردازید.


مشتری

مشتری دارای فرهنگی متفاوت – بردبار باشید.

معمولاً در هر جامعه ای افرادی با فرهنگ ها، زبان ها و آداب و رسوم متفاوت وجود دارند، اما در عین حال خیلی از مردم نمی دانند در حضور شخصی از یک فرهنگ دیگر چگونه سخن گفته و رفتار کنند. محبت، لبخند، صداقت و حس همدردی، مفاهیمی هستند که به راحتی به تمام زبان ها ترجمه شده و از هر مانعی عبور می کنند. گاهی اوقات افرادی که شبیه به ما نیستند یا مثل ما رفتار نمی کنند باعث می شوند احساس راحتی نداشته باشیم. اگر بیاموزید که در قبال تفاوت ها بردباری به خرج دهید، خواهید توانست بر هر نوع مانع فرهنگی فائق آیید.

توجه ویژه به افراد دارای ناتوانی های جسمی – محترمانه رفتار کنید.

افراد دارای ناتوانی جسمی دوست دارند که با آنها همانند سایر مردم رفتار شود. با آنها تماس چشمی برقرار کنید و با لحن و سرعت عادی خودتان سخن بگویید. اگر به برقراری تعامل با افراد دارای ناتوانی جسمی عادت کنید و با آنها بیشتر آشنا شوید، خواهید فهمید که آنها تمایل دارند با آنها مثل سایرین رفتار شود – رفتاری توأم با عزت و احترام.


نویسنده : زهرا چنکوک

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟