نرم افزار crm,نرم افزار فرایس crm,نرم افزار
نرم افزار CRM
قیمت نرم افزار CRM
نرم افزار فروش

چگونه در رابطه با مشتری سخت گیر برنده شویم

  • چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵
  • 0 نظر
  • تعداد بازدید: 3163
  • RSS

چگونه در رابطه با مشتری سخت گیر برنده شویم

مسئولان ارائه ی خدماتی که طرز رفتار صحیح با افراد سخت گیر را نمی آموزند موهایشان را از دست می دهند، استحکامشان خلل می پذیرد و مشتریانشان نیز می گریزند. ماهیت کار شما ایجاب می کند با افرادی که شما را عصبانی و دیوانه می کنند، کنار بیایند. ممکن است مشتریان شما گستاخ، ناامید، گیج یا خیلی خشمگین باشند، ولی درست نیست که برخوردهای کوچک به یک جنگ تمام عیار تبدیل شود.

شش قدمی که به شما کمک می کند شرایط بدی را که با مشتریان سخت گیر ایجاد می شود را از سر بگذرانید عبارتند از:


مشتری سخت گیر

1- اجازه دهید مشتری تخلیه روحی شود.

وقتی مشتری ها ناراحت هستند، به دو چیز نیاز دارند: اول اینکه احساساتشان را بیان کنند و دیگر اینکه مشکلشان حل شود. نیاز به خالی کردن احساسات خود، در مشتری ها آن چنان زیاد است که به اولین فردی که، در شرکت، دستشان برسد خود را تخلیه روحی می کنند. بعضی از مسئولان خدمات دهی معتقدند که تخلیه ی روحی مشتری ها بی فایده است، زیرا آن ها قصد دارند هر چه زودتر به حل مشکل بپردازند. اما تلاش برای حل شرایط پیش آمده بدون گوش دادن به سخنان و احساسات مشتری ها هرگز کارساز نیست. فقط وقتی مشتری ها به سخنان شما گوش می دهند که تخلیه ی روحی شده باشند.

2- از به دام افتادن در تله ی نگرش های منفی اجتناب کنید.

اصطکاک بین شما و مشتری سختگیر در صورتی بدتر می شود که شما رفتار او را به نوعی تعبیر کنید. لحظه ای پیش خودتان به اسم هایی که به مشتری سخت گیر می دهید فکر کنید. ممکن است شما دلتان بخواهد این اسامی را با جوهر نامرئی با عجله بنویسید.

3- با مشتری ابراز همدردی کنید.

اگر شما به مشتری اجازه ی تخلیه ی احساساتش را بدهید، بالاخره حرارت او فرو می نشیند و برای گفت و شنود با شما آمادگی پیدا می کند. کمی همدردی در آرام کردن مشتری سخت گیر بسیار مؤثر است.


عضویت در کانال تلگرام آموزش AloCRM

4- اقدامات عملی برای حل مشکل را آغاز کنید.

تا حالا هدف شما این بود که حرف های مشتری را بشنوید. از حالا به بعد شما می توانید با طرح سؤالات به علت مشکل مشتری پی ببرید.


چگونگی ارتباط با مشتری سخت گیر

5- توافق دو جانبه در مورد راه حل

پس از جمع آوری اطلاعات دقیق در مورد واقعیت ها، با همکاری مشتری به راه حلی قابل قبول برسید.

6- پیگیری

با پیگیری کار مشتری، از طریق تلفن، نشانی الکترونیکی یا نامه، مطمئن شوید که راه حل انتخابی کارساز بوده یا نه؛ و بدین ترتیب امتیازات زیادی در خدمت دهی به دست آورید. در تماس با مشتری اگر متوجه شدید که راه حل مناسب نبوده، فوراً مهر باطلی روی آن بزنید و دنبال راه حل مناسب دیگری باشید.


نویسنده : زهرا چنکوک

دمو نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار CRM، نرم افزاری است برای سرعت بخشیدن، کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش که با هدف شناسایی و حذب مشتریان، راضی نگه داشتن آنها، تبدیل به مشتری دایمی و حفظ رابطه طولانی مدت با مشتری طراحی و تولید شده است.
نرم افزار CRM تمامی ارتباطات و تماسهای پرسنل و مشتریان، نمایندگان، بازاریابان و... را به شیوه خاصی مستند می کند.
نرم افزار CRM مانند دوربینی است که تمامی وقایع رخداده میان پرسنل و مشتریان را ضبط می کند و شما می توانید بدون محدودیت جغرافیایی این فیلم را مشاهده کنید و فعالیتها را زمانبندی، یکپارچه و مدیریت کنید هزینه های ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش را کاهش دهید و از طریق گزارشات تحلیلی برنامه بازاریابی و فروش خود را بهینه کنید

درباره نرم افزار CRM فرادیس

نرم افزار فرادیس CRM یکی از نرم افزارهای شرکت مهندسین مشاور بهبد فرادیس است که با هدف چابک سازی فرایندهای ارتباط با مشتری، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ایرانی تولید شده است.
در حال حاضر شرکتهایی با 1 تا 50 پرسنل در صنوف مختلف از نرم افزار فرادیس CRM استفاده می نمایند.
نرم افزار فرادیس CRM در سال 1388 تحلیل، طراحی و برنامه نویسی شده است و فرایند تـوسعه نـرم افزار همچنان ادامه دارد.
نیازها و بازخوردهای مشتریان جمع آوری می شود و مجددا تحلیل، برنامه نویسی و تست شده و آپدیتهای جدید از طریق سایت www.Faradis-CRM.com در اختیار مشتریان نرم افزارهای فرادیس قرار می گیرد..

CD نرم افزار crm فرادیس
خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی دارید، بفرمایید؟